login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

loginscript Warning: mysql_result():

Offline scherpenzeel - 27/06/2005 11:32
Avatar van scherpenzeelNieuw lid Hoi, ben bezig het loginscript van Murfy in mijn website te krijgen. http://www.site...;id=450heb alles volgens mij goed gedaan, alleen krijg ik na aanmelden en activeren enkele foutmeldingen. Wat doe ik fout?

Ik heb de database aangemaakt(de tinyint veranderd in INt) maar dat maakte voorde meldingen verder niets uit. Heb de config goed, install gebruikt, etc. de meldingen die ik krijg na registreren:

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /config.php on line 46

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /config.php on line 47

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /config.php on line 46

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /config.php on line 47

Je account is tijdelijk geregistreerd. Controleer nu je mailbox, binnen enkele ogenblikken zal er een activatiemail arriveren.
Attentie Hotmail-gebruikers: Kijk ook bij "Ongewenste post"!!

Dan ontvang ik vervolgens netjes de activatie-mail:
na de link te klikken krijg ik na het inloggen op de activatie pagina:

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /login.php on line 49

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /login.php on line 50
Kan niet inloggen omwille van de volgende reden(en):
De ingevoerde gebruikersnaam is niet geregistreerd.
Het ingevoerde wachtwoord is niet correct.
Poging 1 van 3

Wat doe ik verkeerd?? En wat moet ik doen om het wel aan de praat te krijgen. Kijk uit naar jullie hulp. Thanks

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline pj_muller00 - 27/06/2005 11:34 (laatste wijziging 27/06/2005 11:35)
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Ben je wel met je db geconnecteerd ?

[EDIT] Stuur is een Pm naar Murfy, hij zal het waarschijnlijk wel weten 
Offline scherpenzeel - 27/06/2005 11:48
Avatar van scherpenzeel Nieuw lid Die PM heb ik al gestuurd. Maar wil graag verder ... Volgens mij maakt ie wel contact met de db, Zal e.e.a. nog even checken.
Offline Maarten - 27/06/2005 11:58
Avatar van Maarten Erelid Moest je niet geconecteerd zijn kreeg je andere foutmeldingen.

Ben je zeker dat je db de goeie tabellen bevat?
Offline scherpenzeel - 27/06/2005 12:20
Avatar van scherpenzeel Nieuw lid Dacht het wel. Heb ze zelfs nog een keer op nieuw moeten maken omdat ik per ongeluk (grrr) mijn hele database gewist had (al mijn ander tabellen dus ook weg...^^ .Heb jouw instal gebruikt via PHPmyadmin sql. Wel gaf hij bij de _temp aan dat er geen index was aangemakt. Die heb ik dus aangemaakt op de eerste kolom.
Maar of dat er iets mee te maken heeft? Kan het nog iets met wel of geen schrijfrechten te maken hebben (777 mag niet bij mijn host).?
Offline Rens - 27/06/2005 12:33

Crew algemeen
Je tabel is waarschijnlijk leeg of er is niks geselecteerd.
Daarom kan MySQL_Result() ook geen waarde ophalen uit het resultaat van de query.

Weet je zeker dat er iets word geselecteerd?
Zet er eens het volgende bij:

1. echo MySQL_Num_Rows(result resource);

(result resource is dan het resultaat van mysql_query())

Als er dan 0 komt te staan, word er niks opgehaald uit de tabel.
En daarom word dan de fout veroorzaakt.
Offline cracker - 27/06/2005 12:41 (laatste wijziging 28/06/2005 09:12)
Avatar van cracker Onbekend ik denk dat je deze fout ook kan krijgen door de vele dialecten dat mySQL kent.
voorbeelden:
  1. <?php //php tag gebruikt om kleuren te verkrijgen (niet op letten)
  2. $query = "SELECT * FROM tabel WHERE id= $id";
  3. $query = "SELECT * FROM tabel WHERE id='" . $id . "'";
  4. $query = "SELECT * FROM 'tabel' WHERE id= $id";
  5. $query = "SELECT * FROM 'tabel' WHERE id='" . $id . "'";
  6. $query = "SELECT * FROM 'tabel' WHERE 'id'='" . $id . "'";
  7. $query = "SELECT * FROM 'tabel' WHERE 'id'=$id";
  8. $query = "SELECT * FROM tabel WHERE 'id'=$id";
  9. ...
  10. ?>

Ik weet het verder niet hoor.
Offline Gerard - 27/06/2005 14:44
Avatar van Gerard Ouwe rakker doe na elke query eens

1. <?php
  2. ?>

Misschien dat dat iets meer duidelijkheid verschaft.
Offline Bart - 27/06/2005 16:15 (laatste wijziging 27/06/2005 16:15)
Avatar van Bart PHP expert Je kan beter zo doen:
  1. <?php
  2. mysql_query("SELECT * FROM koeien WHERE soort = '".$murfy."'") or
  3. die("koe_murfy:".mysql_error());
  4. ?>

Dit zorgt er voor dat je voor je error "koe_murfy" krijgt, dus weet je waar de error wegkomt.

P.S. Sorry murfy voor het voorbeeld, maar ik kon op het moment geen ander bedenken 
Offline scherpenzeel - 27/06/2005 16:25
Avatar van scherpenzeel Nieuw lid Nou het begint er op te lijken. Ik heb de echo van Proximus gebruikt en dat gaf helderheid... Ik had perongeluk de db-naam in de config verkeerd geschreven. Nu geen foutmelding meer. Maar wel een nieuw probleempje. Als ik nu na registreren en activeren via de mail op de nieuwe inlog pagina wil inloggen mag dat niet want gebruikersnaam of wachtwoord is niet bekend???
Kijk ik in de database dan staat alleen in de Temp tabel de gebruikersnaam en wachtwoord.. Dus niet in de tabel leden? 
Offline Bart - 27/06/2005 16:29
Avatar van Bart PHP expert Je moet je account ook eerst activeren eh?
Dus kijk eerst je mailbox maar na, en post dan pas hier een bericht
Offline scherpenzeel - 27/06/2005 16:37 (laatste wijziging 27/06/2005 16:50)
Avatar van scherpenzeel Nieuw lid Ja dat zeg ik hierboven toch al? Via die link zou je moeten activeren en kom je gelijk op de inlog pagina. Als ik dan inlog krijg ik bovengenoemde zaken.... Als ik dan activeer.php open en daar de gegevens invul kan ik wel activeren en inloggen.

De link in de e-mail doet dus niet wat ie zou moeten doen?
Offline scherpenzeel - 27/06/2005 18:28 (laatste wijziging 27/06/2005 18:29)
Avatar van scherpenzeel Nieuw lid Probleem opgelost. Had in de config achter url(die in de mail komt) na de slash/login gezet. hierdoor ging je bij activeren naar de verkeerde pagina. Bedankt voor jullie hulp. ^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.237s