login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Survery AND Hulp

Offline T2000 - 17/06/2005 21:18 (laatste wijziging 17/06/2005 21:19)
Avatar van T2000Lid Ik vond ergens een gratis php scriptje dat voor mij ruimschoots voldoende is. Hiermee zou ik een soort van online enquete willen opstellen. Alles werkt perfect, alleen mis ik de kennis om te voorkomen dat er meerdere malen gestemd kan worden. Het weergeven van aantal stemmen gebeurd via flat text bestandje. Dus niet mysql. Hoeft voor mij niet. Nu was ik hier onlangs ook een scriptje tegengekomen dat het ip adres achterhaald. Zou het geen mogelijkheid zijn om bij het opstarten de enquete, een textfile weg te schrijven met als naam de ip van de bezoekers en dan in php te laten checken of deze al gestemd heeft? Zou iemand me daar kunnen aan helpen ?

Missch voor anderen ook interessant, de code komt alvast van hier:
http://bmgadg.com/survey.php

Grtz,
T.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 17/06/2005 21:21
Avatar van ranco PHP gevorderde Dat is 1 mogelijkheid, maar is het niet veel makkelijker om een cookie te plaatsen bij mensen die de enquete hebben gemaakt.
Okay, der zijn altijd van die slimme vogels die dan de cookie verwijderen maar de standaard gebruiker doet dat niet. Of moet het fail-safe zijn?
Offline T2000 - 17/06/2005 21:25
Avatar van T2000 Lid bwah... voor mij blijft het eender. Liefst zo simpel mogelijk, maar ook zo dat de resultaten toch bijna betrouwbaar zijn. Als ik op mijn huidige testpagina constant refresh zou klikken, kloppen de resultaten ook van geen kant. Het was maar een hersenspinsel mijn alternatief.
Offline Voldemort - 18/06/2005 11:48
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Dan zijn cookies het gemakkelijkst.

Als er dus net gestemd is moet je zetten

  1. setcookie('enquete', 'OK');


En ergens ervoor, zet je
  1. if(isset($_COOKIE[enquete]))
  2. {
  3. echo "Je hebt al gestemd";
  4. }
  5. else
  6. {
  7. //Jouw script
  8. }
Offline prorsoft - 18/06/2005 11:50
Avatar van prorsoft PHP gevorderde of met een MySQL database, want sommige mensen (zoals ik) hebben cookies uit staan, dus ik kan altijd eindeloos veel stemmen^^
Offline Ontani - 18/06/2005 12:20
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
maar zoals ie zei, wilt ie geen mysql gebruiken,
je kan de ip's opslaan in een tekstbestandje en deze inlezen in een array, kijken of het ip al in de array staat zoniet voeg je de stem toe aan een andere tekstbestbandje
Offline T2000 - 18/06/2005 14:08
Avatar van T2000 Lid Interessant Voldemort. Is het zoals jij zegt, slechts 1 commando om een cookie aan te maken ? setcookie('enquete', 'OK')

En met die andere kan ik mijn cookie terug checken? Is wel geweldig dat het met zo weinig code kan ;) (Newbie staat weer versteld)

Is er dan ook nog een commando waar ik eerst mee kan checken of de bezoeker zijn cookies heeft aanstaan ?

Allen, nogmaals bedankt voor de hulp hé.
Offline zwobbel - 18/06/2005 18:42
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Ik vind dat van Otani een beter ide omdat je cookies kan verwijderen en dat tekst bestandje op de webserver zelf niet..
Ale tenzij ge op de ftp zelf geraakt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s