login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

database met zeer veel entries

Offline maestro - 14/02/2005 20:28
Avatar van maestroHTML gevorderde Hallo,
ik moet een enquetesite opzetten, waarin alle gegevens naar een database geschreven moeten worden. Het betreft een site die zeer veel bezoekers zal trekken (meer dan 20.000 op 2 weken tijd), en er zullen op sommige momenten meerdere mensen tegelijkertijd de enquete aan het invullen zijn.

Hoe pak ik dit best aan (de enquete bestaat uit multiple choice vragen):
mogelijkheid 1:voor elke unieke bezoeker wordt een nieuwe rij aangemaakt waarin de ingevulde gegevens in de aparte cellen van deze rij wordt opgeslagen (met een zeer grote database als gevolg), ofwel
mogelijkheid 2: alles wordt opgeslagen in dezelfde rij, waarbij de ingevulde gegevens opgeteld worden bij de huidige gegevens.

In het 2de geval, wat gebeurt er met de gegevens indien meer dan 1 persoon tegelijk zijn enquete verstuurt?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator Meerdere tabellen ]rnrn1 tabel voor alle vragenrn1 tabel voor alle antwoorden met vraagid en bezoekeridrn1 tabel voor alle bezoekers en eventueel extra gegevensrnrnzoiets zou ik doen, maar ik zou wel echt meer informatie moeten weten. Je moet er iig voor zorgen dat al je antwoorden gekoppeld zitten aan een bepaalde en unieke id PER GEBRUIKER zodat je deze later kan ophalen. En ook moet je weten aan welke vraag een antwoord zit. rnrnMisschien kun je ergens een voorbeeldje vandaan plukken bv hotscripts.com, google.com en misschien zelfs hierzo op sitemasters.
Offline Gml - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Gml HTML beginner Je moet het denk ik apart opslaan. En het maakt niet uit dat de database groot wordt, zat capaciteit denk ik met zoveel bezoekers. rnrnMogelijkheid 2 brengt risico's met zich mee. Als meerdere gebruikers de enquete versturen dan zal het 9 van de 10 keer goed gaan. Als het wel een keer fout gaat heb je geen goede gegevens meer, en het is wel een enquete.
Offline maestro - 30/11/1999 00:00
Avatar van maestro HTML gevorderde ok thanks. Ik hoop dat alles goed gaat. Er hangt heel wat vanaf, in de eerste plaats eventuele schadevergoedingen als het mis gaat
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator Dan kun je het beter door een pro laten doen (ook al kost dat best geld) OF (en dat vind ik nog een beter idee) ervoor zorgen dat die lui hem goed kunnen testen, en dat als hij na de testfase door hun wordt goedgekeurd dan eventuele schade door het bedrijf zelf gefixed worden en niet door de maker. Want als jij wat maakt voor een klant en zij betalen dan is het hun product. Als het dan niet goed is dan is dat pech voor hun. Hadden ze maar niet moeten betalen.
Offline maestro - 30/11/1999 00:00
Avatar van maestro HTML gevorderde Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat ik mezelf indek met een degelijk contract dat geen ruimte laat voor misverstanden.
Offline xSc - 30/11/1999 00:00
Avatar van xSc Onbekend Je moet normaliseren ....rnrnhttpwww.yapf.netfaq.phpcmd=100&itemid=700
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s