login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

phpmyadmin login

Offline chth - 22/02/2012 20:11
Avatar van chthLid hallo,

ik vandaag phpmyadmin geupdate met als gevold dat ik nietmeer kan inloggen.
er wordt om username en password gevraagd en wanneer ik "root" als password invul, zegt hij dat dit niet klopt.
even snel gegoogled en niet gevonden wat standaard username en password zijn.

kan iemand helpen?
alvast bedankt

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 22/02/2012 20:15
Avatar van avdg PHP gevorderde Als je een php script hebt die een verbinding maakt met de database, werkt deze nog?
Offline html_user - 22/02/2012 20:16
Avatar van html_user Lid Normaal gezien moet je onder mysql database een username aanmaken met bijhorend wachtwoord. Dit is toch op mijn host zo en ik denk dat dit standaard is als ik het goed voor heb.
Offline Stijn - 22/02/2012 20:16
Avatar van Stijn PHP expert Als jij het niet meer weet, dan weten wij het ook niet . Heb je nergens een scriptje met een mysql connectie? Een phpmyadmin update kan je mysql niet veranderen, tenzij je daarvoor toestemming voor hebt gegeven.

Anders moet je maar zoeken hoe je het wachtwoord kan resetten.
Offline chth - 22/02/2012 20:20 (laatste wijziging 22/02/2012 20:23)
Avatar van chth Lid een scriptje met mysql connectie werkt nog steeds.
maar als ik dan bij xampp op "admin" naast "MySQL" klik, dan komt het inlogvenster van phpmyadmin erop en daar kan ik dan weer niet inloggen met diezelfde gegevens als de database connectie

update:

ik krijg de melding: "kan niet inloggen zonder wachtwoord zie AllowNoPassword"

waar vind ik dit AllowNoPassword?
Offline avdg - 22/02/2012 20:26
Avatar van avdg PHP gevorderde Niet direct aansluitend op het topic,
maar heb je al eens gekeken op http://wiki.phpmyadmin.net/pma/auth_types ?
Offline chth - 22/02/2012 20:31
Avatar van chth Lid ja, maar niet echt nuttig op het eerste zicht.
ik heb ondertussen mijn oude versie teruggezet en kan wel terug inloggen.
maar waar kan ik nu een nieuwe gebruiker aanmaken?
Offline avdg - 22/02/2012 20:44
Avatar van avdg PHP gevorderde Staat op de user manual op diezelfde wiki: http://wiki.phpmyadmin.net/pma/user_management  
Offline chth - 22/02/2012 20:46
Avatar van chth Lid weet ik, ik ben daarnet nog het scherm gepasseerd maar nu dat ik het moet hebben vind ik de Privileges niet. het is deze dat ik nodig heb
Offline avdg - 22/02/2012 20:50
Avatar van avdg PHP gevorderde Als je de root wachtwoord moet resetten, kijk dan op de manual van mysql zelf: http://dev.mysq...sions.html
Offline chth - 22/02/2012 20:53
Avatar van chth Lid ik moet deze niet resetten maar ik moet enkel de privileges page vinden in phpmyadmin, meer niet.
en toen ik daarnet even aan het rondsnuffelen was in phpmyadmin kwam ik deze tegen.
en nu dat ik deze f****** page nodig heb vind ik ze niet
Offline avdg - 22/02/2012 20:58
Avatar van avdg PHP gevorderde zie dan die link die ik gaf 4 postjes boven.
Offline chth - 22/02/2012 21:01
Avatar van chth Lid man...

als je het antwoord weet (zoals vermoedelijk wel het geval is)
stop dan met je links geven en zeg gwn hoe ik het kan vinden£.
echt zeer nuttig forum, geen wonder dat de activiteit afneemt
Offline Stijn - 22/02/2012 23:44
Avatar van Stijn PHP expert @chth: rustig blijven avdg probeert enkel te helpen. Het zou vooral helpen om welke versie van phpmyadmin het hier gaat. Welke versie gebruik je nu? Heb je al in de changelog van de nieuwe phpmyadmin versie gekeken?

Als ik jou een tip mag geven. Gebruik MySQL Workbench. Dat phpmyadmin gedoe is goed voor op hostingpanels.
Offline chth - 23/02/2012 09:02
Avatar van chth Lid ik gebruik nu de versie 3.4.10.1

Offline Stijn - 24/02/2012 22:19
Avatar van Stijn PHP expert Ik zie niets dat erop lijkt in de changelog. Ik heb wel het volgende terug gevonden maar dat zit er al een paar versies in.

Citaat:
· [auth] do not allow root user without password unless explicitly enabled by AllowNoPasswordRoot
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s