login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Loginscript werkt (niet)? (Opgelost)

Offline juser100 - 27/11/2011 17:31 (laatste wijziging 03/12/2011 14:35)
Avatar van juser100MySQL interesse Ik maak gebruik van onderstaande code voor een inlogscript met sessies. Echter is het mij niet duidelijk wanneer ik waarde 1, 2 of 3 terug zou moeten krijgen.. ergo snap ik niet wat het script doet.

Ik heb een tweetal tabellen in SQL, waarvan 1 de omgeving is (en of deze actief is) en de ander gebruikersgegevens bevat.

Wat ik graag zou willen realiseren is dat als ik in de tabel omgeving actief op 0 zet er dus ook niet ingelogd kan worden. Als de omgeving actief is en de gebruiker logt in met verkeerde gegevens zou er ook niet ingelogd mogen worden. Uiteraard bij een actieve omgeving met juiste inloggegevens wel.

Wat doe ik fout, wat klopt er niet aan het script wat ik gebruik?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Crying_Wolf - 28/11/2011 08:30
Avatar van Crying_Wolf Lid ten eerste, je wachtwoord hoort encrypted te zijn in md5... mocht je database gehackt worden staan ze niet open en bloot in je database.

Ook lopt bij jou op regel 26 het volgende niet :
  1. <?php
  2. IF ('".$omgeving_actief."'=='0')


hier zal php de string ".$omgeving actief." vergelijken met 0 ... dit zal dus altijd false zijn..
je statement moet zijn:
  1. <?php
  2. IF ($omgeving_actief == 0)
Offline Ontani - 28/11/2011 08:35
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik hoop ook dat het niet zo flauw is als: ACTION="login_script.php" en een beetje verder zeg je Loginscript.php (hoop dat dit gewoon een typfoutje is en dat dit login_script.php moest zijn).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s