login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Full Calendar JSON

Offline cowb - 16/03/2011 10:17
Avatar van cowbLid hi all,

Ik ben even een kalendertje aan het maken voor een website. Maar ik heb een paar eigenaardige probleempjes. En ik weet niet echt waar ik het moet gaan zoeken...

Ik maak gebruik van een jQuery plugin genaamd 'Full Calendar', deze bouwt voor mij de GUI, ik hoef enkel de data aan te leveren. Dit doe ik in php via JSON.
Maar wanneer ik mijn pagina met de kalender open, dan verschijnen mijn evenementen niet onmidelijk, ik moet eerst eens naar een andere maand en terug alvorens ze worden weergegeven. Een refresh maakt geen verschil uit.

Verder is er ook nog een klein opmaak foutje, namelijk op zaterdag is de dag veel smaller, en wanneer ik eens van maand wissel zoals hierboven, komt alles terug goed.

Ik heb even 2 screenshots gemaakt. Eén als ik de pagina open, en één als ik eens van maand veranderd ben.

http://maartenc...m_voor.png

http://maartenc...eem_na.png

Heeft hier iemand een verklaring voor?
Ik geef ook even mijn php code mee...

  1. <?php
  2. include("config.php");
  3.  
  4. $Events_Ophalen = mysql_query("SELECT * FROM agenda ORDER BY start DESC") or die(mysql_error());
  5.  
  6. $events = array();
  7.  
  8. while($row = mysql_fetch_assoc($Events_Ophalen)) {
  9. $eventArray['id'] = $row['id'];
  10. $eventArray['title'] = $row['title'];
  11. $eventArray['start'] = date('Y-m-d H:i',$row['start']);
  12. $eventArray['end'] = date('Y-m-d H:i',$row['end']);
  13. $eventArray['url'] = $row['url'];
  14. $eventArray['allDay'] = $row['allDay'];
  15. $eventArray['editable'] = $row['editable'];
  16. $events[] = $eventArray;
  17. }
  18.  
  19. header('Content-type: application/json');
  20. echo json_encode($events);
  21.  
  22. ?>

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 16/03/2011 16:03
Avatar van marten Beheerder Heb je online voorbeeld voor me? Dan kan ik even kijken wat er ingeladen wordt / gebeurt
Offline ArieMedia - 16/03/2011 16:15
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Eigenlijk geloof ik het php-gebreuren wel.

Ik denk dat het fout gaat bij je html..
voeg dit toe aan $(document).ready(). (of maak aan)

  1. $(document).ready(function() {
  2. getAfspraken();
  3. });


en getAfspraken is dan de functie welke de afspraken ophaalt
Offline cowb - 17/03/2011 10:41
Avatar van cowb Lid @ArieMedia,

Het aanroepen van de php code gebeurt door de plugin zelf, ik moet gewoon de bestandsnaam opgeven. Dus ik neem aan dat het dan wel oké is.

Ik begrijp niet waarom het pas zichtbaar is wanneer ik eens van maand switch.
Offline ArieMedia - 17/03/2011 12:54
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
cowb schreef:
@ArieMedia,

Het aanroepen van de php code gebeurt door de plugin zelf, ik moet gewoon de bestandsnaam opgeven. Dus ik neem aan dat het dan wel oké is.

Ik begrijp niet waarom het pas zichtbaar is wanneer ik eens van maand switch.

Je zal dit kunnen debuggen door de extentie firebug te gebruiken in Firefox.

Na installatie:
1] Klik op firebug icoon (rechts onderin)
2] Klik op tabje "net"
3] Refresh je pagina
4] Speel wat tussen het switchen van maand, en het opstarten (dus waar het probleem is)

Je ziet als het goed een x aantal regels met url's staan. Kijk wat de verschillen zijn tussen je probleempagina en de goede pagina. Als je op het pijltje voor je URL klikt kan je op "response" klikken.. dit is wat je graag wil weten, als je ergens een json code ziet met data (datums) erin, dan mist waarschijnlijk dit in de probleempagina. Check ook de broncode, misschien staan er functies in, na de refresh die er op de probleempagina niet instaan..

Goed, stevige wall of text, maar hopelijk heb je hier iets aan.
Offline cowb - 17/03/2011 13:48
Avatar van cowb Lid Er is niet echt een probleem pagina, het is dezelfde pagina, maar door even over en weer te gaan wordt het zichtbaar.

Ik heb even gedaan wat je zei, maar ik word niks wijzer. Ik weet niet echt waar ik naar moet zoeken.
Offline ArieMedia - 17/03/2011 14:18
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
cowb schreef:
Er is niet echt een probleem pagina, het is dezelfde pagina, maar door even over en weer te gaan wordt het zichtbaar.

Ik heb even gedaan wat je zei, maar ik word niks wijzer. Ik weet niet echt waar ik naar moet zoeken.
Erg lastig ook om verder uit te leggen..

Kan je de broncode posten van de pagina waar de afspraken niet komen te staan, en de broncode waar de afspraken wel komen te staan? (plaatscode.be oid)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s