login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

insert query

Offline daanlaan - 19/01/2011 22:56
Avatar van daanlaanMySQL interesse ik wil in 1 tabel een record kopieren uit een andere tabel maar er zijn ook gegevens die niet moeten geselecteerd worden uit de andere tabel.

Query:
INSERT INTO conversaties_saved SELECT conv_id,onderwerp,van_id,van,naar,datum,last_ber_id FROM conversaties WHERE naar = '".$_SESSION['gebruikersnaam']."' OR van = '".$_SESSION['gebruikersnaam']."' AND conv_id = '".mysql_real_escape_string($_GET['saveconv'])."'

Nu kan ik gewoon heel de record kopieren maar voor al die gegevens zou ik nog een gebruikers id willen toevoegen dus zoiets:

INSERT INTO conversaties_saved '".$_SESSION['gebruiker']."' SELECT conv_id,onderwerp,van_id,van,naar,datum,last_ber_id FROM conversaties WHERE naar = '".$_SESSION['gebruikersnaam']."' OR van = '".$_SESSION['gebruikersnaam']."' AND conv_id = '".mysql_real_escape_string($_GET['saveconv'])."'

Kan ik werken met VALUES() en SELECT() in een insert query?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 19/01/2011 23:14
Avatar van Stijn PHP expert Heb je het al getest? Lijkt me trouwens niet kunnen want SELECT geeft een matrix terug en VALUES verwacht een simpele lijst met waardes (zo zie ik het toch). Je kan misschien een SQL function/procedure schrijven die dat doet voor jou, dan moet je enkel die procedure callen en wat parameters meegeven.
Offline cloudstrife - 20/01/2011 07:44 (laatste wijziging 20/01/2011 07:46)
Avatar van cloudstrife PHP beginner http://dev.mysq...table.html

Wel je gebruikersid best in je select stoppen dus niet als appart veld bij de insert, maar als vaste waarde in je select.
Trouwens je gebruik van je OR moet je ook mee oppassen, best altijd haakjes gebruiken dus where (kol= val or kol=val2) and kol2 = val3.

Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s