login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fout in MySQL

Offline Faux - 25/12/2010 16:48 (laatste wijziging 25/12/2010 16:49)
Avatar van FauxNieuw lid Hallo iedereen 
Ik loop vast bij een UPDATE-commando van MySQL. Nu ben ik niet heel erg vertrouwd met (My)SQL, dus zal ik vast iets doms fout doen 

Ik wil dat gesloten, stickynormaal, stickygesloten, weg en normaal geupdate worden naar een andere waarde (in dit geval gesloten van nee naar ja)

Daar gebruik ik deze code voor:

  1. UPDATE 'status' SET 'gesloten' = 'ja', 'stickynormaal' = 'nee', 'stickygesloten' = 'nee', 'weg' = 'nee', 'normaal' = 'nee'


Dit werkt niet. Nu dacht ik misschien dat er bij elke UPDATE een WHERE moet, maar ik heb helemaal geen WHERE nodig. Ik wil gewoon dat gesloten naar ja gaat en de rest nee is. Weet iemand hoe ik dat kan bereiken? 

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sam - 25/12/2010 16:53
Avatar van Sam PHP expert Je gebruikt de verkeerde quotes bij tabellen en velden. Je moet ` gebruiken in plaats van '.
Je kan ze ook evengoed weglaten want ze zijn niet verplicht zolang je geen gereserveerde namen gebruikt.

  1. UPDATE `status` SET `gesloten` = 'ja', `stickynormaal` = 'nee', `stickygesloten` = 'nee', `weg` = 'nee', `normaal` = 'nee'
Offline cloudstrife - 25/12/2010 17:41
Avatar van cloudstrife PHP beginner Doe gewoon update tabel set kolom = 'waarde', dus tabel en kolom namen niet tussen quotes, je string waarde mag tussen gewone single quotes of zelfs tussen dubbel quotes denk ik.

Je zegt geen where clause? Je beseft dan toch goed dat je ALLE records uit je tabel gaat updaten met die waarden eh?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s