login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rating systeem - items die zwaarder doorwegen

Offline SynBitz - 22/12/2010 13:34
Avatar van SynBitzLid Ik ben een nieuw script aan het schrijven voor mijn site en het is mogelijk om als bezoeker een rating achter te laten voor een item op de site. Dit na een email verificatie... Ook geregistreerde gebruikers kunnen een rating achter laten. in de database staat een 1 voor een positieve rating ( duim omhoog ) en een 0 voor een negatieve ( duim omlaag ) momenteel neem ik met de group functie AVG de rating op en dit is direct een percentage ( bijv 0.75 ).

nu zou ik graag willen dat ratings van geregistreerde gebruikers zwaarder doorwegen dan ratings van niet geregistreerde gebruikers... iemand een idee hoe ik dit op de goede manier aanpak?

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Ontani - 22/12/2010 13:43
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Doe uw ratings van geregistreerde gebruikers x het aantal keer dat je die zwaarder wilt laten doorwegen.

Als je wil dat je ratings van geregistreerde gebruikers dubbel zo zwaar moeten doorwegen als die van niet geregistreerde gebruikers doe je gewoon je rating x2 als het een geregistreerde gebruiker is.

Het gemakkelijkste zou dan wel zijn als je met +1 en -1 zou werken ipv 1 en 0. Anders moet je ook nog eens appart je aantallen gaan berekenen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s