login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP site op een Mac

Offline wickedsid - 13/12/2010 10:37
Avatar van wickedsidLid Hoi,

Heb hier al veel gevraagd voor mijn website en nu is ze eindelijk af. ik blij, klant blij, .... tot klant zijn site op een mac wil bekijken.
Niets werkt volgens hem, is dit mogelijk??

Kan het dat een site wél op een intel werkt maar niet op een mac?? dacht dat het enkel browserafhankelijk was en heb zowel safari als firefox getest (en IE natuurlijk) en alles werkt perfect!

kan het liggen aan oude versies van enige browsers??

of wat kan het nog zijn??? ben ten einde raad....

greetz

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 13/12/2010 10:45
Avatar van Koen PHP expert PHP werkt serverside, dus al maak je verbinding via Linux, Windows of Mac, dat maakt helemaal niets uit. Het enige dat mis kan lopen is je design zelf, en de manier waarop de browser dit rendert.
Offline avdg - 13/12/2010 12:14 (laatste wijziging 13/12/2010 12:16)
Avatar van avdg PHP gevorderde Als je een site maakt, dan maak je een site voor het web. Het web zelf is niet afhankelijk van 1 platform of 1 besturingssysteem, maar elke os die wil meedoen maakt er deel van uit. Daarom ook dat het web op OSX zou moeten kunnen werken (en zeker als je weet dat OSX een aftakking is van BSD, dat dan weer gelinkt is met de unix-familie). Dus zoals koen zei, het zou niets mogen uitmaken.

Langs de kant van de browsers is het wel zo dat de mac zijn eigen browser heeft, naast de typische browsers opera, firefox, chrome. Vroeger had de mac ook ie (zie http://en.wikip...er_for_Mac) maar intussen is die browser volledig van de markt, dus denk ik dat je nooit je website zal moeten aanpassen voor die browser. Tenslotte hebben we nog safari, maar sinds een paar jaar heb je die browser ook op windows 

Edit: ik zit btw ook op de mac, waarom zouden hier dingen niet werken 
Offline wickedsid - 13/12/2010 13:36
Avatar van wickedsid Lid de pc waar ik over praat is wel 6 jaar oud en heeft geen enkele update ondergaan blijkbaar...

mss dat het daardoor komt. en zoals ik zeg, op FF, IE en safari werkt hij bij mij thuis, maar ik heb dan de laatste versies gedownload uiteraard.
het deel dat niet werkt is wel het JQuery gedeelte, maar volgens google heeft dit ook niet direct invloed op de werking op een Mac ofzo...

damn!! 
Offline vinTage - 13/12/2010 13:40
Avatar van vinTage Nieuw lid jQuery != php

en 'vertrouwen' op javascript is ook niet zoals het hoort.
maak eerst je site zodat alles werkt zonder js en daarna ga je pas friemelen met js.

Nu heb je iig een probleem (omdat je zelf geen mac hebt en lastig/niets zelf kan testen) en wij geen code of beter een live voorbeeld krijgen.
Offline Pieter - 13/12/2010 16:06
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Kan je ons de link geven? Dan kijken we eens mee. (ik kan vanaf verschillende macs testen)

Normaal gezien zou het geen probleem mogen geven. Op welke browsers heeft je klant de site bekeken? En welke versie van Mac draait hij?
Offline cx1213 - 13/12/2010 17:09 (laatste wijziging 13/12/2010 17:10)
Avatar van cx1213 Lid wat voor een browser gebruik de klant?
Offline wickedsid - 13/12/2010 22:03 (laatste wijziging 13/12/2010 22:04)
Avatar van wickedsid Lid http://www.wickedsdesign.be/tom/index.php#

vwala, ge moet maar eens kijken.
mac versie = mac OS10 (kan da? )
en de browser is Safari, maar vraag me niet welke versie met welke update?
@vinTage: ik moest van in het begin JS gebruiken. ik vul mijn Iframe op via JS dus...
en idd jquery != php, dat weet ik ook ze... maar tis of mijn vraag hier zetten, of in het js -forum 
en alvast bedankt voor de reacties en hulp 
Offline vinTage - 13/12/2010 22:06 (laatste wijziging 13/12/2010 22:08)
Avatar van vinTage Nieuw lid js moeten gebruiken ? iframe... is dit voor een klant ? 

en at jquery != php
je zegt dat jquery niet werkt, dus hoort het sowieso bij javascript, daarnaast breng je ons nog meer in verwarring met je topic title "PHP site op een Mac "

Maar soit, de maccers kunnen nu kijken wat er evt mis is 

edit: safari voor windows werkt iig wel
Offline wickedsid - 13/12/2010 22:16
Avatar van wickedsid Lid [quote=vinTage]js moeten gebruiken ? iframe... is dit voor een klant ? 

ahja ok, sorry voor the mess up...  maar als het verplaatst moet worden, doe maar dan ze....
maar waar die twijfel van Iframe???? is dit zo slecht?? ik gebruik dat altijd  
Offline vinTage - 13/12/2010 22:20 (laatste wijziging 13/12/2010 22:24)
Avatar van vinTage Nieuw lid een iframe is niet perse slecht, maar WEL voor wat jij ermee wilt doen.
google indexeert (met een beetje geluk...) de source files, een googler klikt op de gevonden link en beland dus op een src file en mist de rest van de site (zoals navigatie etc)

Er zijn wel javascriptjes die dat oplossen, maar veel deftiger is gewoon om je pagina's middels php ofzo in te laden, er is voldoende info te vinden waarom je GEEN frames zou moeten gebruiken, ik was al meer dan zat offtopic bezig 

ik kan dit ook niet (meer) verplaatsen, ik ben geen mod meer 



edit: ik denk dat google ZELFS je src files niet eens gaat indexeren, want er is nergens een leesbaar pad...alles wordt met js gedaan.
Offline Pieter - 13/12/2010 23:12
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Op mac osx 10.6 werkt alles zowel in FF als in safari.
Offline wickedsid - 14/12/2010 08:47
Avatar van wickedsid Lid thanks.

ik ga eens kijken naar de pc van de klant, misschien dat ik daar iets kan vinden waardoor de site geblockt wordt!

merci allemaal!!!!!
als er nog mensen zijn die willen testen, mag altijd hoor 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s