login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PostgreSQL Vs. MySQL (Opgelost)

Offline milco - 04/12/2010 23:52
Avatar van milcoLid kan ik bijvoorbeeld de data van mijn MySQL Ook in mijn PostgreSQL Zetten

Lig de hele avond al te denken wat het verschil is

Kan iemand mij dit uitleggen??

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 05/12/2010 00:20
Avatar van avdg PHP gevorderde Als je niet veel gekke dingen hebt zitten in je database zou het normaal niet zo een groot probleem zijn je MySQL database om te zetten in PostgreSQL.

Zelf ken ik PostgreSQL nog niet zo goed, maar horend van andere heeft PostgreSQL het meest aantal features. Maar ik ga het hier bij laten voordat ik spijt krijg van de rest van wat ik zeg 

Wat misschien kan helpen is het droppen van je database-structuur en hopen dat iemand het voor jou kan omzetten. Maar ik ben van overtuigt als je zelf wat documentatie vindt, en de verschillen bekijkt van de datatypes dat je dat eigenlijk zelf zou kunnen doen.
Offline milco - 05/12/2010 00:22 (laatste wijziging 05/12/2010 00:24)
Avatar van milco Lid okee

Dus PostgreSQL Is beter ofzo dan MySQL Als ik 't goed begrijp

Maar waarom wordt MySQL dan meer gebruikt??

Btw. PostgreSQL Kan ik er meer op kwijt op mn server dus 
Offline avdg - 05/12/2010 00:32
Avatar van avdg PHP gevorderde Beter is iets dat jij zelf zal moeten uitmaken, elk database werkt gewoon op een andere manier en als ik me niet vergis is mysql eerder op storage engines en was blijkbaar vroeger sneller dan PostgreSQL (als ik het internet mag vertrouwen) en misschien nog steeds de dag van vandaag. Misschien 1 van de redenen omdat mySQL zo populair is.

Maar anyway, dit zijn zaken die je zelf kan opzoeken met zoeksleutelwoorden zoals "mysql vs postgresql" en "why mysql and php". Ik vond daarnet ook een onlineboek op http://www.commandprompt.com/ppbook/.
Offline milco - 05/12/2010 00:33
Avatar van milco Lid okee
Offline xSc - 07/12/2010 15:29
Avatar van xSc Onbekend Qua engine is Postgre veel beter. Een echtere database. MySQL is wel handig, maar helemaal niet strict. Als je met echte engines als SQL server, Oracle, PostgreSQL leert werken, merk je dat MySQL een beetje surrogaat is.
Offline milco - 07/12/2010 16:21
Avatar van milco Lid En die scripts van hier met SQL die kan ik zeker niet zo 1-2-3 laten draaien op postgreSQL
Offline Berten - 07/12/2010 22:46
Avatar van Berten PHP beginner Dat zou normaal wel moeten lukken. Het ligt er natuurlijk aan welke scripts je bedoelt, maar de standaard select/insert/update zijn het zelfde in postgres en mysql.
Offline milco - 08/12/2010 09:05
Avatar van milco Lid oke thnx 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s