login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mysql vs mysqli (Opgelost)

Offline WebDevHobo - 06/01/2010 20:31
Avatar van WebDevHoboLid Ik vraag me af wat het verschil is tussen deze 2 klassen.

In onze opleiding wordt mysqli() afgedaan als "de verbeterde versie van mysql()"

Hoeveel klopt daarvan, en wat is exact de bedoeling van deze 2de klasse?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 06/01/2010 20:34
Avatar van lemoinet PHP gevorderde mysql vs mysqli
Offline ArieMedia - 07/01/2010 08:53
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
lemoinet schreef:
Weet niet of het hier ook in staat, maar de mysql_* functies heb je niet meer in PHP6. Nog een verschil, is dat je mysqli als klasse kan gaan gebruiken, en mysql niet.
Offline finduilas - 07/01/2010 11:28
Avatar van finduilas PHP gevorderde Mysqli maakt ook gebruik van prepared statements; wat wel handig is qua beveiliging.

[offtopic]welke opleiding volg je [/offtopic]
Offline Richard - 07/01/2010 11:40
Avatar van Richard Crew algemeen
ArieMedia schreef:
[..quote..]Weet niet of het hier ook in staat, maar de mysql_* functies heb je niet meer in PHP6. Nog een verschil, is dat je mysqli als klasse kan gaan gebruiken, en mysql niet.

Ik snap niet waar iedereen toch vandaan haalt dat mysql_* in PHP6 verdwijnt want het is gewoon niet waar. http://nl3.php.net/manual/en/mysqli.overview.php

Onderaan de pagina, tabelletje.
Offline ArieMedia - 07/01/2010 13:21
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Richard schreef:
[..quote..]
Ik snap niet waar iedereen toch vandaan haalt dat mysql_* in PHP6 verdwijnt want het is gewoon niet waar. http://nl3.php.net/manual/en/mysqli.overview.php

Onderaan de pagina, tabelletje.
Aah ik zie, word dus niet verwijderd.

Waar ik het vandaan haal? Het eerste nieuws was dat het verwijderd zal worden uit php, maar hierover waren ze nog niet helemaal uit.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s