login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL vs MySQLi

Offline Kr4nKz1n - 04/11/2008 12:15 (laatste wijziging 04/11/2008 12:25)
Avatar van Kr4nKz1nOnbekend Zijn er al mensen druk bezig met MySQLi, dit omdat de mysql_* functies komen te vervallen in PHP 6.

En zo ja hoe bevalt het?

De verschillen zijn natuurlijk niet enorm groot, maar die zijn er wel, en ik snap dat een beginner hier moeite mee kan ondervinden. Ook omdat bijna alle scripts en tutorials met MySQL werken i.p.v. MySQLi.

Ik zelf ben er nog niet mee begonnen. Dit omdat het nog niet hoognodig is, maar we moeten er toch een keer aan geloven.

Edit
Wat is MySQLi?
Citaat:
De MySQLi extensie is een vervanging voor de MySQL extensie maar biedt ook ondersteuning voor geavanceerdere features die sinds MySQL 4.1 beschikbaar zijn gekomen.


Turorials:
PHPHulp - MySQLi
PHP.net - MySQLi

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline rredspike1 - 04/11/2008 12:21
Avatar van rredspike1 Lid Sommige dingen zijn inderdaad anders...het is voor mij de eerste keer dat ik er van hoor, mySQLi...

Heb er net even naar gekeken, bepaalde dingen komen toch iets eenvoudiger over...of kmoet me vergissen... ben benieuwd
Offline Kr4nKz1n - 04/11/2008 12:24
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ik zelf heb net een tutorial op PHPHulp gelezen die laat zien hoe te beginnen met MySQLi. Zie het topic bericht voor de url.
Offline Stijn - 04/11/2008 12:26 (laatste wijziging 04/11/2008 12:26)
Avatar van Stijn PHP expert MySQLi = MySQL Improved Extension. Het is ook OO gericht. Het ziet er in ieder geval wel beter uit dan de gewone MySQL functies. Beetje PDO achtig.
Offline rredspike1 - 04/11/2008 13:37
Avatar van rredspike1 Lid Vind dat er niet zo heel erg veel veranderd, vind het juist duidelijker geworden + een aantal nieuwe dingen (improved)

Lekker duidelijk tussen gewoon mySQLi en mySQLi OO.

Offline Abbas - 04/11/2008 16:44
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik zie in de tutorial een geparameteriseerde query, was dit ook al mogelijk bij MySQL of nu pas? Want dat is wel "beter" vind ik. Zooo veel verschil zie ik voor de rest niet echt.
Offline rredspike1 - 04/11/2008 16:50
Avatar van rredspike1 Lid Veel verschil niet, maar het verschil wat er is, is wel beter inderdaad!
Offline GTW - 04/11/2008 21:24 (laatste wijziging 04/11/2008 21:25)
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
Ik werk al tijden met postgresql. werkt erg mooi en kan ook in duplicate draaien voor backup ed
als je tijd hebt, kijk er zeker eens naar! zeker de moeite waard

postgres werkt voornamelijk een stuk netter qua caching van alle gegevens die gestuurd en ontvangen worden door de front-end.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.223s