login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

laatste reactie eerst

Offline gerits - 11/11/2009 14:22
Avatar van geritsLid Ik ben bezig met een forum en wil in mijn overzicht een lijst afdrukken waarin het topic met de laatste reactie vanboven staat...

table voorbeeld:

tblForumItem:
- item_id
- item_titel
- item_poster
- item_datum
- item_bericht

tblForumReactie
- reactie_id
- item_id
- reactie_poster
- reactie_datum
- reactie_bericht

maar ik geraak er maar niet aan uit, ik heb al vanalles met distinct en group by geprobeerd, maar het lukt maar niet...

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 11/11/2009 14:24
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Om mijn discutabele mening maar weer te geven 

Waarom begin je met iets groots als je de meest simpele dingen niet kan?

in je query ORDER BY datum DESC toevoegen en de laatste reactie staat bovenaan.
Offline jaronneke - 11/11/2009 14:27
Avatar van jaronneke MySQL interesse en LIMIT 0,1 erbij zetten als je alleen het laatste record wilt ophalen ( icm ArieMedia's antwoord )
Offline gerits - 11/11/2009 15:25 (laatste wijziging 11/11/2009 15:28)
Avatar van gerits Lid maar ik wil mijn item_titel afdrukken en die rangschikken op laatste reactie...

@ArieMedia: ik heb genoeg ervaring en kennis om een groot systeem aan te pakken... En als ik gewoon order by doe toont hij al mijn reacties, en al print ik dan de titel af dan komt er 20 keer de titel te staan als er 20 titels zijn...
dus voor je je discutable mening geeft moet je zelf eerst de vraag leren lezen...
Offline ArieMedia - 11/11/2009 15:34 (laatste wijziging 11/11/2009 15:38)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
gerits schreef:
maar ik wil mijn item_titel afdrukken en die rangschikken op laatste reactie...

@ArieMedia: ik heb genoeg ervaring en kennis om een groot systeem aan te pakken... En als ik gewoon order by doe toont hij al mijn reacties, en al print ik dan de titel af dan komt er 20 keer de titel te staan als er 20 titels zijn...
dus voor je je discutable mening geeft moet je zelf eerst de vraag leren lezen...
Geloof me, ik kan lezen .

Maar als je vragen als deze stelt weet ik niet hoe het zit met je ervaring . Vat het niet verkeerd op, maar een GOED forum neer zetten vergt al wel grote kennis.. (met voorkeur dus OOP)

Edit: Sorry beetje offtopic  
Offline gerits - 11/11/2009 16:38 (laatste wijziging 11/11/2009 16:52)
Avatar van gerits Lid Mijn forum is al helemaal oo, ik programeer altijd oo en liefst zelfs met een meerlagen model...

En omdat ik onbekend ben met de mogelijkheden van een mail server mag ik geen vragen stellen daarover?

En ipv die zever nu met uwe grote mond had je mij ook kunnen helpen, meneer ik weet alles beter...
Offline Koen - 11/11/2009 16:58
Avatar van Koen PHP expert Laten we het anders even on-topic houden?!
Offline gerits - 11/11/2009 18:55
Avatar van gerits Lid Maar nu ben ik er nog altijd niet uit, ik ga het proberen wat beter uit te leggen...

tblForumItem:
- item_id
- item_titel
- item_poster
- item_datum
- item_bericht

tblForumReactie
- reactie_id
- item_id
- reactie_poster
- reactie_datum
- reactie_bericht

Wat ik wil als uitkomst is volgende:
item_titel - item_poster - item_datum

Ik heb nu dat het nieuwste item vanboven komt te staan, maar als er op gereageerd wordt komt deze niet bovenaan te staan. Dus het topic waar het laatst op gereageerd is moet vanboven staan.

Ik wil dus mijn tabel tblForumItem gaan sorteren op tblForumReactie.reactie_id
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s