login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

nieuwsbrief (Opgelost)

Offline gerits - 27/07/2009 13:14
Avatar van geritsLid Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk was om de php mail functie gebruiken als een nieuwsbrief systeem. Dat ik vanuit mijn website naar al mijn leden een nieuwsbrief kan sturen om zo naar mijn 250+ leden in ene keer een mail te versturen.

alsvast bedankt
Ruben

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 27/07/2009 13:46 (laatste wijziging 27/07/2009 13:51)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
PHP.net: for of PHP.net: foreach of PHP.net: while met de php-functie PHP.net: mail

VB

  1. // VB Vanuit DB
  2. $sql = 'SELECT email, naam FROM leden WHERE wil_mail_ontvangen = 1';
  3. $rs = mysql_query($sql);
  4. while($rij = mysql_fetch_assoc($rs)) {
  5. $sMail = $rij['email'];
  6. $sHeader = 'FROM: iemand@jedomein.nl';
  7. mail($sMail, 'Mail', 'Dit is een email', $sHeader);
  8. }
Offline ibmos2warp - 27/07/2009 13:53
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Check altijd, want als iemand z'n email niet als een echt email adres heeft kan die je mail functie ook exploiten.
Offline ArieMedia - 27/07/2009 14:01
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
ibmos2warp schreef:
Check altijd, want als iemand z'n email niet als een echt email adres heeft kan die je mail functie ook exploiten.
Dat zowizo, maar aangezien hij niet weet hoe hij een normale mail stuurt via PHP lijkt het me helemaal niet slim om hem reguliere expressies op te leggen 
Offline ibmos2warp - 27/07/2009 14:10
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
Arie2Zero schreef:
[..quote..]Dat zowizo, maar aangezien hij niet weet hoe hij een normale mail stuurt via PHP lijkt het me helemaal niet slim om hem reguliere expressies op te leggen 

Nee, niet direct regex'en, maar wel een waarschuwing geven. Anders denkt die persoon dat het wel oke is.
Vder hoeft hij natuurlijk ook helemaal geen mail te gebruiken, liever niet zelfs. Swiftmailer is veel beter / makkelijker / handiger...

(En het is sowieso )
Offline Martijn - 27/07/2009 15:03
Avatar van Martijn Crew PHP dit is wel een beetje verkrachting zet gewoon je hele db aan emails als bcc in de header, en voer 1x je mailtje uit 
Offline ArieMedia - 27/07/2009 15:31
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
DeviourSoul schreef:
dit is wel een beetje verkrachting zet gewoon je hele db aan emails als bcc in de header, en voer 1x je mailtje uit 
Niet aan gedacht xD, Kan ook ja.
Offline gerits - 28/07/2009 14:02
Avatar van gerits Lid ik weet hoe de php mail functie werkt, alleen heb ik ook al meer gehoord dat er problemen zijn met de provider die de account blokkeerd omdat de mails als spam worden gezien ipv een nieuwsbrief...
Offline ArieMedia - 28/07/2009 14:06
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
gerits schreef:
ik weet hoe de php mail functie werkt, alleen heb ik ook al meer gehoord dat er problemen zijn met de provider die de account blokkeerd omdat de mails als spam worden gezien ipv een nieuwsbrief...
Dus dan zoek je naar andere alternatieven dan de PHP-mail functie, dus is je vraagstelling onvoldoende ;)
Offline gerits - 28/07/2009 14:37
Avatar van gerits Lid Ik vroeg of het mogelijk was met de php mail functie, dus ik verzocht indirect of ik geen problemen kon krijgen ivm spam en dergelijke...
Offline ArieMedia - 28/07/2009 14:42
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
gerits schreef:
Ik vroeg of het mogelijk was met de php mail functie, dus ik verzocht indirect of ik geen problemen kon krijgen ivm spam en dergelijke...
Anders maak je een PHP-script die je runt door een bepaalde URL aan te roepen, maar om de 50 mails doet het een PHP.net: sleep van bijv. 2 minuten
Offline gerits - 28/07/2009 14:45
Avatar van gerits Lid Dit stuurt mijn provider
Citaat:
U kan probleemloos de mail-functie gebruiken van PHP voor dat aantal e-mails. We staan er echter op dat
er geen spam verstuurd wordt vanaf onze webservers. Als wij legitieme meldingen binnenkrijgen,
ondernemen we in samenwerking met u de nodige acties. Indien u voorzien bent van een geldige
verzendlijst en de mogelijkheid om probleemloos uit te schrijven, is er geen enkel probleem.


Nu vraag ik mij alleen nog af wat is dan een geldige verzendlijst?
Offline Raze - 28/07/2009 15:11
Avatar van Raze PHP beginner wrs mensen die zich vrijwillig inschrijven, dus niet e-mails die je zomaar ergens van websites kopieert.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s