login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

een cms systeem maken

Offline mothh - 07/03/2009 13:43
Avatar van mothhOnbekend weet iemand hoe je een cms systeem moet maken.
iets zoals joombla alleen dan zie je een textarea en je moet er tekst in typen en dat komt dan op bijvoorbeeld home.php

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline henver - 07/03/2009 14:01
Avatar van henver HTML gevorderde Je maakt een database waarin je de content van een pagina opslaagt. Deze roep je aan d.m.v. een $_GET-variabele.
Wanneer dan bijvoorbeeld index.php?p=home wordt aangeroepen, ga je de content uit de database halen en weergeven.

Wat die textarea betreft: Ik denk dat je een WYSIWYG-editor bedoelt. Ikzelf gebruik SpawEditor, maar ik ben erover aan het denken om over te stappen op TinyMCE.
Offline Rik - 07/03/2009 14:03
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Dit topic hoort thuis in het PHP & SQL forum.

Je zegt zelf al hoe je het moet maken:
Citaat:
(...) dan zie je een textarea en je moet er tekst in typen en dat komt dan op bijvoorbeeld home.php


Het formulier verwerken, in de database opslaan en op home.php de gegevens weer uit de database halen. Hoe dat moet vind je oa in de tutorials hier op de site.

Als je joomla na wilt bouwen moet je "alleen" maar heel veel extra features inbouwen.
Offline mothh - 07/03/2009 14:18
Avatar van mothh Onbekend ja ik weet wat het basis principe is maar de code en uitvoering weet ik niet
Offline Drieske - 07/03/2009 14:34
Avatar van Drieske Lid Ik denk dat je beter eens een aantal tutorials doorneemt, zoals een gastenboek, dat is namelijk hetzelfde principe.

Je post iets en je wilt het daarna op een pagina zien komen te staan. De volgende stap is dan het beveiligen van het post gedeelte.
Offline mothh - 07/03/2009 14:34
Avatar van mothh Onbekend oke
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s