login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sql remove

Offline zwobbel - 21/01/2009 03:37
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Hallo

Ik heb verschillende tabellen in mijn db staan en vele ervan beschikken over AccountID. Het is de bedoeling dat elke tabel in de db waar AccountID in voorkomt alle rijen worden gecontroleerd of hij overeenstemt met waarde x, in dit geval mag alles verwijderd worden.

Ik zou dit graag in 1 commando willen proberen.
Het gaat hier over leden database, en de admin wilt graag een lid verwijderen en alle gerelateerde gegevens van deze gebruiker meer verwijderen vandaar...

Grtz
Joris

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 21/01/2009 04:04
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET

  1. $id = 5;
  2. $sql = "DELETE * FROM tabel1, tabel2, tabel3, ... WHERE AccountID = " . $id . "";
Offline Scott - 21/01/2009 06:21
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Als je datamodel goed is, dan hoef je maar één rij te verwijderen en gaat de rest mee.

Maar aangezien maar weinig datamodellen echt goed zijn, zal dat in jouw geval ook wel niet zo zijn. Het gaat er in ieder geval om dat je de foreign keys van je user-tabel goed zet. Bekijk dit eens, zou een hoop op kunnen lossen: http://dev.mysq...aints.html
Offline Ontani - 21/01/2009 08:04
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@titjes:

DELETE * FROM gaat sowieso niet werken.

dat zou

DELETE FROM moeten zijn
Offline ranco - 21/01/2009 20:13
Avatar van ranco PHP gevorderde @Scott: Dan ben ik benieuwd naar jou uitleg over hoe een perfect genormaliseerde database ervoor kan zorgen dat een id dat foreignkeys heeft, met 1 tabelregel verwijderd kan worden.  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s