login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ID wijzigd verkeerd (Opgelost)

Offline sir_green - 21/06/2008 21:21
Avatar van sir_greenPHP interesse Hallo,

ik ben bezig met MySQL, maar om de één of andere duistere reden gaat er steeds iets fout.

Ik heb een kolom met de naam 'id' in deze kolom moeten de id's wijzigbaar zijn.

De kolom heeft de volgende specificaties: type= INT(10) not null

Als ik d.m.v. een formulier een nieuwe rij toevoeg komt het vaak voor dat er een ander nr. wordt neergezet dan zou moeten. OOk als ik in PHPmyADMIN rechtstreeks een wijziging aan een rij toebreng wordt vaak een verkeerd nummer neergezet.

Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vobizzz - 21/06/2008 22:13 (laatste wijziging 21/06/2008 22:13)
Avatar van vobizzz Lid `id` int(11) NOT NULL auto_increment

Zo zou hij moeten dus met auto_increment
(int nummer maakt niet uit)
Offline maigel - 22/06/2008 00:29
Avatar van maigel PHP beginner is het de bedoeling dat er automatisch een id word toegewezen ofdat jij die zelf met je formulier in geeft?
Offline Nanon - 22/06/2008 08:32
Avatar van Nanon PHP interesse Heb je bij "extra" wel meegegeven dat de rij auto_increment is?
Offline sir_green - 23/06/2008 11:27
Avatar van sir_green PHP interesse extra auto_increment betekent toch dat het vak id altijd één hoger wordt > maar dit is helemaal niet de bedoeling. Het mag zelfs voorkomen dat er twee vakken met dezelfde id aanwezig zijn.

Ik geef het id nr mee dmv een formulier!
Offline Ontani - 23/06/2008 11:29
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
In dat geval zijn het gewoon simpele insert en update commando's en zonder code gaan ze u hier niet kunnen helpen
Offline sir_green - 23/06/2008 11:41 (laatste wijziging 23/06/2008 11:41)
Avatar van sir_green PHP interesse neej, dat is juist het gekke, ik dacht eerst dat het ook daaran lag, maar als ik dan in phpmyadmin een wijziging probeer door te voeren buiten het formulier om werkt het ook niet.

Dus het ligt denk ik aan een instelling in de tabel/kolom
Offline Ontani - 23/06/2008 11:49
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
krijg je fouten? heb je primary keys ingesteld? foreign keys ingesteld? relaties toegevoegd aan je tabel? autonummering ingesteld? hoe ziet de structuur van je volledige tabel eruit ?

Nogal weinig informatie om mee te werken.
Offline maigel - 23/06/2008 20:01
Avatar van maigel PHP beginner id zal mss als primary key zijn ingesteld, dan kan er maar 1 keer dezelfde id voorkomen
Offline sir_green - 25/06/2008 10:46
Avatar van sir_green PHP interesse Sorry voor de wat vertraagde reactie, maar ik kon vanwege een storing niet bij m'n database komen. MAar dit is m'n tabel + inhoud.

  1. CREATE TABLE `formulier` (
  2. `id` int(10) DEFAULT NULL,
  3. `soort` enum('titel','vraag','toelichting') NOT NULL DEFAULT 'titel',
  4. `inhoud` text NOT NULL,
  5. `vraag` varchar(255) NOT NULL DEFAULT '',
  6. `type` enum('text','textarea','radio','select','checkbox') NOT NULL DEFAULT 'text',
  7. `opties` text NOT NULL
  8. ) TYPE=MyISAM;
  9.  
  10. INSERT INTO `formulier` (`id`, `soort`, `inhoud`, `vraag`, `type`, `opties`) VALUES (0, 'titel', 'titeltjeg', '', '', ''),
  11. (0, 'toelichting', 'jsdfsnj kfja ksdfjlkaf dsafafoisdu oisuafoiufoiuafoiufoiau foi iusfiu oisafi i foiufoiu', '', 'text', ''),
  12. (1, 'vraag', '', 'twee', 'text', ''),
  13. (2, 'vraag', '', 'één', 'text', '');


Aangezien er twee x id 0 instaat zal de primary key niet ingesteld zijn. Overigens speelde het probleem vandaag (nog) niet dus het is een probleem wat niet altijd optreedt.
Offline Ontani - 25/06/2008 10:52
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
normaal mogen die inserts niet eens werken. de laatste parameter voor `opties` is leeg binnen je insert. terwijl er in je tabel staat Not Null.
Offline sir_green - 25/06/2008 11:14
Avatar van sir_green PHP interesse hmm, je heb gelijk , moet ik ff aanpassen.

Maar dat is niet de oplossing voor het eigenlijke probleem ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s