login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[project] Sitemasters (Opgelost)

Offline marten - 21/05/2008 08:26 (laatste wijziging 21/05/2008 19:29)
Avatar van martenBeheerder Beste,

gisteren heb ik het een en ander gelezen over het PFproject. Dit is een project waarin leden van PHPfreakz.nl samen een cms gaan maken. Ze hebben verschillende polls voorafgaand van het daadwerkelijk bouwen gemaakt.

Graag wil ik een soortgelijk project starten hier op sitemasters. Dit is geen wedstrijd en ook geen battle of iets dergelijks. Evenals onze PHPfreakz vrienden gaat het hierbij om elkaar iets te leren. Iedereen is dus ook welkom. De aanmeldingsdatum sluit op 31 - 6 - 2008. Hiervoor dien je je dus aangemeld te hebben als je mee wilt scripten. Voor deze periode zal ik enkele polls openen met de opties die we gaan gebruiken.

Wat vinden jullie van dit idee?

Groeten,
Marten
Edit
Ik heb een Assembla pagina aangemaakt voor het project. Meld je aan op Assembla.com en geef je inlognaam en je emailadres waarmee je geregistreerd bent door aan mij via pm. Ook degene die me al via pm benaderd hebben dienen dit te doen.

70 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 21/05/2008 08:55
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Het is een leuk idee, maar ik heb zo mijn twijfels over de haalbaarheid..
Offline Ontani - 21/05/2008 09:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik deel ergens de mening van timmie, ik betwijfel dat er de motivatie voor te vinden is.
Offline Wijnand - 21/05/2008 09:12
Avatar van Wijnand Moderator behalve motivatie zal er ook een te groot niveau verschil zijn denk ik!
Offline zwobbel - 21/05/2008 09:18
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Waar moet je jezelf aanmelden?
Offline SilVeX - 21/05/2008 09:18
Avatar van SilVeX HTML beginner Ik zou het erg leuk vinden voor de ervaring etc. Ik denk alleen niet dat ik mee zal kunnen doen. Ik kan me eigen systemen wel schrijven. (ledensystemen, poll's, etc.) Alleen ik denk dat er in een project hier op sitemasters bv. functies geschreven gaan worden waarvan ik denk (#$#^%$). Misschien als er meer informatie los komt over de richtlijnen etc. dat ik er dan nog een keer over denk.
Offline marten - 21/05/2008 09:35
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
behalve motivatie zal er ook een te groot niveau verschil zijn denk ik!


Niveau verschil is een punt waarvoor dit project juist bestemd is. De iets meer gevorderden helpen de beginners in het project met de veronderstelling natuurlijk dat de beginners willen leren.
Offline humor - 21/05/2008 11:09
Avatar van humor HTML beginner Voor mijn studies werk ik veel in groep aan programeerprojecten. En ik moet zeggen dat hierbij heel wat organisatie, vloeken, nachten werken, miserie enz enz komt kijken. Het zou mooi zijn als jullie het halen, maar zorg er vooral voor dat het leuk blijft. En voor je begint zou je best ook een goede organisatie op poten zetten (20% van de tijd). Daarna zal je goed de structuur van het programma moeten bepalen (50% van de tijd!). En tot slot implementeert iedereen zijn deel (30%).

dit weet je mss wel al allemaal, mo 't zijn maar tips dat ik geef  
Offline Ibrahim - 21/05/2008 12:13
Avatar van Ibrahim PHP expert Leuk idee, marten ! Alleen ben ik het wel eens met timmie, ik denk niet dat je genoeg gemotiveerde mensen zult vinden (zie vorige wedstrijd).
Offline Koen - 21/05/2008 13:18
Avatar van Koen PHP expert Laat ons dan de vraag stellen, wie wilt er mee doen?

Ik wil ;D
Offline zwobbel - 21/05/2008 15:14
Avatar van zwobbel PHP gevorderde me to en hopelijk leer ik dan op deze weg wel de correct mannier van werken met OO? 
Offline Jero3n - 21/05/2008 15:51
Avatar van Jero3n PHP interesse Ik misschien ook wel, maar ik hoor wel bij de groep beginners 
Offline WimJ - 21/05/2008 16:39
Avatar van WimJ Grafische gevorderde You can write me down to on that noteblock of your's..

Ik doe dus mee Design / Scripting
En heb de motivatie om te (bij)leren..  
Offline marten - 21/05/2008 16:41
Avatar van marten Beheerder Zie nieuwsartikel om je in te schrijven
Offline WimJ - 21/05/2008 16:49
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
marten schreef:
Zie nieuwsartikel om je in te schrijven


Lol zie je berichten box ;)
Offline ikki007 - 21/05/2008 16:54
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Misschien doe ik ook mee als scripter, mits er genoeg mensen meedoen zodat niet al het werk op enkele mensen geschoven wordt.
Offline Giant - 21/05/2008 17:18
Avatar van Giant PHP beginner Ik wil best meehelpen met scripten, ookal hoor ik bij de beginners 
Offline marten - 21/05/2008 19:29
Avatar van marten Beheerder Zie de edit!!!!
Offline Meulenhof - 21/05/2008 20:21
Avatar van Meulenhof Lid Ik wil best mee doen, ik kan redelijk coden vanuit bestaande scripts. Zelf iets ontwerpen kwa code is een ramp.

Verder ben ik alleen in de avonden beschikbaar.
Offline Ontani - 22/05/2008 17:39
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Gebruikers kunnen ook via mij de assembla space joinen.

PM mij met uw assembla gebruikersnaam en emailadres en ik zal u uitnodigen voor het project.
Offline Koen - 22/05/2008 21:05
Avatar van Koen PHP expert hmm, als ik die op 'Accept' klik krijg ik 'n 404 
Citaat:
Not found

The page that you are looking for is not found, or has been deleted.
Offline marten - 22/05/2008 21:25
Avatar van marten Beheerder Nog steeds?
Offline Sar - 22/05/2008 23:10
Avatar van Sar PHP interesse Graag wat richtlijnen e.d.

Ook hoeveel tijd we er per persoon ongeveer in moeten steken, ik heb zelf namelijk ook al een groot project lopen, en zit met mijn werk e.d.
Offline blingiej - 23/05/2008 13:45
Avatar van blingiej Lid ik heb me eigen CMS gemaakt, klanten zitten er al op... ik denk niet dat mensen hun tijd echt zo veel daar in willen steken omdat er 1 iemand uiteindelijk van zal profiteren....
Offline Koen - 23/05/2008 16:50
Avatar van Koen PHP expert
marten schreef:
Nog steeds?

Gelukt, heb op de link in m'n email geklikt en die werkte wel 
Offline martinvandeb - 24/05/2008 12:52
Avatar van martinvandeb Nieuw lid Ik doe ook mee 
Offline Ontani - 03/06/2008 11:25
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Mensen die de discussie willen volgen of voeren:
http://simaject.hopto.org/discussion/

Registreer jezelf en laat weten als je mee wilt doen of niet.

Jezelf inschrijven voor het project kan tot 30 juni 2008
Offline Frederic - 03/06/2008 12:51
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Zoals met alles hier (wedstrijden, cursussen, worm,...): erg ambitieus maar gedoemd om te falen.
Dit zal gewoon niet lukken, mark my words
Offline Pieter - 03/06/2008 13:02 (laatste wijziging 03/06/2008 13:02)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik heb de indruk dat jij (Frédéric) enkel maar kritiek kan geven. Het Sima project gaat niet uit van sitemasters zelf, maar van Marten en Ontani.
Van de laatste 5 posts die jij gedaan hebt waren er 3 van de 5 kritiek op sitemasters. Als je er bij alles vanuit gaat dat het niet goed is als het door sitemasters is kan je nog aardig opkijken de komende maanden.
Offline ArComAr - 03/06/2008 13:20 (laatste wijziging 03/06/2008 15:11)
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde Door erover te zagen gaat ge zeker niks kunnen. Als je niks probeert weet je ook niet of het wel of niet lukt. Door al vanaf het begin te zagen dat het niet gaat lukken gaat het zeker niet lukken.

titjes schreef:
Schrijf anders in 3 zinnen drie keer hetzelfde! :p
Offline marten - 03/06/2008 13:25
Avatar van marten Beheerder Ik vroeg hetvolgende:


Wat vinden jullie van dit idee?

Frederic geeft daarop zijn mening. De mening van Frederic heb ik al een aantal keer gehoord. Maar gezien het aantal aanmeldingen voor het project gaat dit, als de deelnemende leden het niet af laten weten, zeker slagen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s