login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mysql front

Offline thedutchduke - 11/02/2008 20:00
Avatar van thedutchdukeNieuw lid Heeft iemand toevallig dit programma in gebruik? Ik probeer namelijk op mijn webserver (extern gehost) connectie te maken met mijn database. Ik heb reeds contact gehad met mijn provider, en die heeft de firewall aangepast door mijn IP-adres toegang te verlenen.

Ik kan wel op mijn localhost (EasyPHP) connectie maken.

Kan iemand mij vertellen wat de instellingen moeten zijn tbv dit programma? Ik gebruik Mysql Front versie 3.2.

Thnx!

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 11/02/2008 20:27
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Ik gebruik een soortgelijk programma.

Meestal kan je jouwsite.nl als server invoeren met 3306 als port. Gebruikersnaam en wachtwoord blijven uiteraard hetzelfde. Als dat niet in één keer lukt kan je het beste aan je host vragen hoe je het moet instellen. Omdat zij jouw ip al hebben toegelaten weet ik wel zeker dat je ze ook verder willen helpen!
Offline thedutchduke - 11/02/2008 21:17
Avatar van thedutchduke Nieuw lid
Boukefalos schreef:
Ik gebruik een soortgelijk programma.

Meestal kan je jouwsite.nl als server invoeren met 3306 als port. Gebruikersnaam en wachtwoord blijven uiteraard hetzelfde. Als dat niet in één keer lukt kan je het beste aan je host vragen hoe je het moet instellen. Omdat zij jouw ip al hebben toegelaten weet ik wel zeker dat je ze ook verder willen helpen!


Dank je wel voor deze reactie. Ik heb inderdaad ook al screenshots van mijn instellingen gemaild naar mijn ISP.

Ik zit nu ineens te denken: kan het ook liggen aan het feit dat ik achter een modem/router zit? Moet ik niet iets doen met Portforwarding?

Mijn firewall is ingesteld dat uitgaand verkeer toegestaan is voor dit programma, dus daar kan het denk ik niet aan liggen...
Offline shibble - 11/02/2008 23:09
Avatar van shibble MySQL interesse als je de goede poorten open heb staan...... zou het moeten werken

3306 dus...
anders moet je tog contact opnemen met je ISP
Offline infiltrator - 12/02/2008 08:53
Avatar van infiltrator Nieuw lid uw hosting provider moet niet alleen de firewall instellen ( meestal is dit zelfs niet nodig )
Maar wel / ook , de instellingen van de sql gebruiker...

Alle gebruikers hebben standaard enkel lokaal toegang tot mysql ( de connectie van de website tot de database , loopt normaal altijd lokaal )
Dit moet die aanpassen voor uw gebruikersnaam naar een willekeurige host.

Ik gebruik een totaal ander programma , maar dit moet gedaan worden wil je een connectie van buiten de sql server wilt maken.
Offline thedutchduke - 12/02/2008 21:11
Avatar van thedutchduke Nieuw lid
infiltrator schreef:
uw hosting provider moet niet alleen de firewall instellen ( meestal is dit zelfs niet nodig )
Maar wel / ook , de instellingen van de sql gebruiker...

Alle gebruikers hebben standaard enkel lokaal toegang tot mysql ( de connectie van de website tot de database , loopt normaal altijd lokaal )
Dit moet die aanpassen voor uw gebruikersnaam naar een willekeurige host.

Ik gebruik een totaal ander programma , maar dit moet gedaan worden wil je een connectie van buiten de sql server wilt maken.


Ja klopt, de mysql-users zijn aangepast, zodat ik in theorie via die user verbinding kan maken.

Welk programma gebruik jij dan? Misschien is dit wel een goed alternatief hiervoor...
Offline infiltrator - 13/02/2008 08:12 (laatste wijziging 13/02/2008 08:16)
Avatar van infiltrator Nieuw lid dbacentral manager for mysql is van microOlap.
Je krijgt een proefperiode van 30 dagen , derna moet je ervoor betalen.

Ik gebruik de goedkooptste / eenvoudigste versie.

Deze biedt veel meer dan de meestal ingebouwde phpmyadmin.
Omdat ik voor mijn werk veel met de databases moet werken op onze server, heb ik mij deze aangeschaft na eerst van alles uit te proberen.

Biedt de mogelijkheid om gemakkelijk ( soms met een omweg ) databasen integraal te verhuizen / kopieren , of deels te verhuizen / kopieren..
verschillende databasen te migreren enz...
alsook gewoon manueel in de database te werken / aanmaken / designen enz.

Je hebt zelfs ook de mogelijkheid om via ssh te werken, maar dan moet de ssh op de server / firewall ook goed ingesteld zijn.

Ik zelf zit ook zowel op 't werk als thuis achter een firewall , en heb er nog geen probleem mee gehad.

Dat programma , heeft zeker al z'n geld opgebracht.

Nog een tip.
Als je dit programma niet veel nodig hebt , is het voldoende om bvb eerst je dingen die je moet doen, tijdens de trial periode te doen en derna eventueel te wachten op een nieuwe versie.

Per nieuwe versie kon je iedere keer opnieuw 30 dagen uitproberen ( weet niet of dit nu zo nog is , en er wordt zo frequent ook niet meer geupdate. )

Heb je zo een programma veel nodig , koop je het gewoon , is zeker zijn geld waard.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s