login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

online gebruikers

Offline Dement - 04/02/2008 12:05
Avatar van DementNieuw lid Hallo
ik zou graag laten zien hoeveel gebruikers en wie er is aangemeld maar hoe kan ik dit dan het veiligst doen ? Maak ik gewoon een rij aan in de database met online 1 of 0 ? en dan telkens bij het inloggen en uitloggen de waarde laten veranderen ? Maar als de gebruiker de browser gewoon sluit zonder af te melden dan blijft de waarde gewoon op 1 staan ?

Mvg

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 04/02/2008 12:07
Avatar van marten Beheerder Je zet een tijd met laatste actie van de gebruiker in je database. Vervolgens ga je met een cronjob kijken of de gebruiker langer dan bv 30 min geen actie heeft uitgevoerd en zet je online op 0. Als je uitlogt natuurlijk ook op 0 zetten en bij inloggen op 1.
Offline nielsvdwal - 04/02/2008 12:28
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde of gewoon de tijd van elke laatste actie in db zetten en dan op de pagina waar je wilt laten zien wie er online zijn.. doe je gewoon kijken wie er de laatste 10 minuten ofzo een actie heeft uitgevoerd..
Offline Dement - 04/02/2008 12:28 (laatste wijziging 04/02/2008 13:12)
Avatar van Dement Nieuw lid Dus iedere keer als de gebruiker op een link klikt moet ik die actie in de database zetten met de tijd ervan ?

Edit: Maar het kan toch ook zo toch: elke keer als een nieuwe pagina laad word er dat script uitgevoert dat de tijd van dat ogenblik in de databse invoert.

Edit 2:

Oke ik heb dit scriptje geschreven wat op iedere pagina zal worden ge-include.
http://www.plaatscode.be/5394/
Ik had het idee opgedaan na zwobbelOnline script gezien te hebben
Kan dit kloppen en werken ?
Mvg
Offline nielsvdwal - 04/02/2008 13:11
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde test het zou ik zeggen.. dat is de manier om erachter te komen of het werkt ..

Citaat:
Edit: Maar het kan toch ook zo toch: elke keer als een nieuwe pagina laad word er dat script uitgevoert dat de tijd van dat ogenblik in de databse invoert.

Dat is wat ik zei 
Offline Dement - 04/02/2008 13:13 (laatste wijziging 04/02/2008 15:31)
Avatar van Dement Nieuw lid ja weet ik maar ik bewerkte volgens mij op de zelfde tijd als jij poste 
ga het testen i'll keep u updated  

Edit: Wit scherm zonder error  op elke pagina staat error_reporting(E_ALL);

Plz iemand ik kan echt nix vinden  
Offline Ontani - 04/02/2008 16:15
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
zie jij ergens in dat script een echo staan?
ik zou tevreden zijn als m'n pagina wit bleef...
Offline Dement - 04/02/2008 17:33
Avatar van Dement Nieuw lid ik heb dit bestand ge-include in men index.php
als ik dan gewoon de site open krijg ik gewoon wit scherm. als ik dan die include weghaal gaat de site gewoon normaal open. dus zit de fout in dat script
Offline Martijn - 04/02/2008 18:57
Avatar van Martijn Crew PHP geen oplossing, maar een mede-gedachte over het updaten van de tijd de DB in. Ik heb een bijna gelijk systeem als hierboven allemaal beschreven, ik update ook de tijd van acties.

Alleen, vond ik het een beetje zonde om elke keer die tijd te laten updaten als je klikt.
Wat ik heb, is een fetch_assoc van 1 tabel waaruit naam en rank en andere primaire info haal, die ik gebruik via $stat['naam'] etc. In die tabel heb ik ook de colomn active.
Vervolgens heb ik
  1. if($stat['lastactive']<$DrieMinTerug){update tijd query;}
Offline Dement - 04/02/2008 20:49
Avatar van Dement Nieuw lid lastactive is dan de rij waar de tijd staat opgeslagen van de laatste actie ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s