login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Select met session (Opgelost)

Offline thomasje - 24/10/2007 10:05
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik wil doormiddel van een eerder gezette session een rij uit mijn database halen. Ik heb nu de volgende code:
  1. ("SELECT * FROM advertentie WHERE klantnummer =" echo "".$_SESSION['loggedin']" ")
Maar dit werkt niet. Wie weet er wat anders op ook een extra " of ' helpt niet.

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 24/10/2007 10:07
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Je hebt geen echo nodig.
  1. "SELECT * FROM advertentie WHERE klantnummer =".$_SESSION['loggedin']

Is genoeg.
http://www.site...len_in_PHP
http://www.site...veiligheid
Offline thomasje - 24/10/2007 10:33
Avatar van thomasje MySQL beginner Ik blijf de volgende foutmelding krijgen, en ik ben nieuw in php dus ik weet nu scht even niet meer hoe ik die op moet lossen.

Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in C:\xampp\htdocs\zelfrioolontstoppen\login\adverteerders\mijn_adv.php on line 37

Ik heb de volgende volgende PHP code:

  1. $qSelect_berichten = mysql_query("SELECT * FROM advertentie WHERE klantnummer =".$_SESSION['loggedin'] ") " or die (mysql_error());
  2. while($aBerichten = mysql_fetch_array($qSelect_berichten))
Offline Rens - 24/10/2007 10:34
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
  1. $qSelect_berichten = mysql_query("SELECT * FROM advertentie WHERE klantnummer =".$_SESSION['loggedin']) or die (mysql_error());

Kijk en vergelijk met wat jij hebt.
Offline thomasje - 24/10/2007 10:54
Avatar van thomasje MySQL beginner Ik blijf nu deze foutmelding krijgen:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
Offline Sar - 24/10/2007 10:57 (laatste wijziging 24/10/2007 10:58)
Avatar van Sar PHP interesse
  1. $qSelect_berichten = mysql_query("SELECT * FROM advertentie WHERE klantnummer ='".$_SESSION['loggedin']"'.") or die (mysql_error());


En dit?
Offline thomasje - 24/10/2007 11:45
Avatar van thomasje MySQL beginner Nee dat is het ook niet
Offline Sar - 24/10/2007 11:48
Avatar van Sar PHP interesse nee, sorry, had nu zelf een foutje gemaakt, probeer deze eens:

  1. $qSelect_berichten = mysql_query("SELECT * FROM advertentie WHERE klantnummer ='".$_SESSION['loggedin']."'") or die (mysql_error());
Offline thomasje - 24/10/2007 12:15
Avatar van thomasje MySQL beginner Nou hij geeft geen foutmeldingen meer maar hij geeft de gegevens ook niet te zien. Als ik vanplaats de session ophaal 2 of 3 invult doet hij het wel. Wie kan mij nog van dit probleem af helpen?
Offline Sar - 24/10/2007 12:17
Avatar van Sar PHP interesse sla je de gegevens wel goed in de session op dan?
Offline thomasje - 24/10/2007 12:46
Avatar van thomasje MySQL beginner ja dat heb ik nog gecontroleert
Offline Sar - 24/10/2007 12:54 (laatste wijziging 24/10/2007 12:54)
Avatar van Sar PHP interesse Probeer dan eens eerst een normale variabelle van je sessie te maken:


  1. $loggedin = $_SESSION['loggedin'];
  2.  
  3. $qSelect_berichten = mysql_query("SELECT * FROM advertentie WHERE klantnummer ='".$loggedin."'") or die (mysql_error());
Offline butters - 24/10/2007 13:49
Avatar van butters Nieuw lid waarom heb je die 'echo' daar staan en pak je niet meteen de $_SESSION ?
en waarom zou je eerst een variable maken Sar?
Offline Sar - 24/10/2007 13:52
Avatar van Sar PHP interesse @butters:
Nou, ik had een tijdje geleden ook een keer een sessie variabele in een query staan en dat deed het niet, en met een normale variabele wel.

Sindsdien als mijn query het niet doet door middel van een sessie variabele test ik het voor de zekerheid toch altijd zo even...

@thomasje:
Post anders de rest van je code ook even...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.24s