login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wat is de fout in deze query ?

Offline bertenz - 10/05/2007 22:59 (laatste wijziging 10/05/2007 23:00)
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Doordat ik nu het script van Fréderic gebruik ( http://www.site...amp;id=813 ), ben ik erachter gekomen dat er iets fout is met de volgende query:
  1. <?php
  2. $report_search = mysql_query("SELECT count(report_id) FROM `tbltripreport_$lang` WHERE funpark_id='$fid' AND online=1");
  3. $report_count = mysql_result($report_search,0);
  4. ?>


De error is de volgende:
Citaat:
Foutnummer 2: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource

Deze slaat overigens op de 2e query. Alle variabelen zijn volgens mij gewoon goed gedefinieerd. Iemand een idee wat ik hier fout heb gedaan ?

Bertenz

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 10/05/2007 23:01
Avatar van Ibrahim PHP expert zet eens or die( mysql_error(); achter de query
Offline Nrzonline - 10/05/2007 23:12 (laatste wijziging 10/05/2007 23:17)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde ik denk dat het fout gaat met de
Citaat:
`tbltripreport_$lang`


  1. <?PHP
  2.  
  3. $report_search = mysql_query( "SELECT COUNT(report_id)
  4. FROM tbltripreport_" . $lang . "
  5. WHERE funpark_id = " . $fid . "
  6. AND online = 1") or die (mysql_error ());
  7.  
  8. $report_count = mysql_result($report_search,0);
  9.  
  10. ?>


Should do the job..
Zet je vars buiten de quotes.. Niet '$var' maar '" . $var . "' En gebruik bij SQL commands hoofdletters.. dus ook bij het woordje "COUNT".
Offline bertenz - 10/05/2007 23:34
Avatar van bertenz HTML beginner Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu de methode van Nrzonline gebruikt, maar heb de foutmeldingen nog steeds. Deze foutmeldingen krijg ik overigens niet op de website te zien, ook MET "or die (mysql_error())". Bovendien heb ik eigenlijk overal de variabelen binnen de aanhalingstekens staan en daar gaat niks fout (maar als het beter is om het er buiten te halen, zal ik dat binnenkort eens gaan veranderen). Iemand enig idee ?
Offline ArndJan - 10/05/2007 23:44
Avatar van ArndJan PHP interesse
Citaat:
maar als het beter is om het er buiten te halen, zal ik dat binnenkort eens gaan veranderen). Iemand enig idee ?


Klopt er gaat ook niets fout daar is PHP heel makkelijk(te makkelijk) in, voor de noobs 

Vergelijking: Je kan ook met je handen eten dan krijg je ook voedsel binnen maar waarom eet je met mes en vork? Dat is toch hetzelfde, het doel is voetsel binnen krijgen. Maar dat doe je netjes en in PHP moet je ook alles netjes doen.

:D :D
Offline Nrzonline - 11/05/2007 00:50 (laatste wijziging 11/05/2007 00:51)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Dan kan het (zover ik weet) nog enkel aan de variabelen liggen. Echo is even $lang en $fid met error_reporting op E_ALL. Kijk even wat de inhoud van die zijn, mochten die (geen goede) inhoud hebben, kan je die error ook krijgen..

Waarom netjes scripten? Om er geen tering bende van te maken. Houd alles geordend en overzichtelijk. Hoef je niet te zoeken, en maak je minder snel fouten, en kun je (over het algemeen) beter debuggen.
Offline Ibrahim - 11/05/2007 07:30
Avatar van Ibrahim PHP expert or die( mysql_error() ); gaf geen errors ?
Offline bertenz - 11/05/2007 10:30 (laatste wijziging 11/05/2007 12:27)
Avatar van bertenz HTML beginner Waarom je netjes moet scripten snap ik wel, maar dat dit niet netjes was wist ik eerlijk gezegd niet.

Ik heb de variabelen geëchoed en die klopten precies. error_reporting staat nu ook op E_ALL en achter de query staat "or die (mysql_error());" en ik krijg geen errors te zien. Alleen via het script van Fréderic kreeg ik e-mailtjes binnen dat daar een fout zat (het foutnummer was "2" ???). Ik zal het de komende dagen in de gaten houden bij welke $fid en $lang dit gebeurt en dan kijken wat de overeenkomsten zijn. Als iemand weet wat het zou kunnen zijn ...
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp.

Bertenz
Offline marcor - 11/05/2007 13:36
Avatar van marcor Nieuw lid Wat staat er precies in je variabelen? en laat hier eens een echo zien van je totale query
Offline bertenz - 12/05/2007 15:42
Avatar van bertenz HTML beginner Volgens mij is het probleem tóch wel opgelost door het stukje dat Nrzonline plaatste, maar er zat denk ik wat vertraging in de mailtjes die ik ontving. Zelfs 1 uur nadat het veranderd was, heb ik nog een foutmelding via e-mail gekregen . Ik heb de laatste 24 uur geen foutmeldingen meer binnengekregen en hoop dat het dus is opgelost. Allemaal bedankt voor jullie hulp !

Bertenz
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s