login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hulp met iets optellen

Offline slabbetje - 18/02/2007 13:44
Avatar van slabbetjeNieuw lid ik heb een kleinprobleempje, ik ben al een heletijd bezig met het verbeteren van een priveberichten systeem, en kwam er achter dat het niet handig was om bij het verzenden+verwijderen een tabel te laten veranderen om te zien hoeveel berichten je hebt want mn neef heeft nu dus volgens t systeem 5 berichten en 0 in zijn inbox

hoe kan ik dit t besten oplossen?
is er mischien een functie met sql om alle uitgeleze spullen bijelkaar op te tellen in een getal en die te laten zien ofzow
als julie snappen wat ik bedoel 
alvast bedankt

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline delta_004 - 18/02/2007 14:04
Avatar van delta_004 Onbekend Begrijp er de ballen van
Offline slabbetje - 18/02/2007 16:57
Avatar van slabbetje Nieuw lid Oke probeer t ff duidelijker uit teleggen:

Ik heb een systeem en elke keer word het getal van de berichten aangepast bij het verzenden van een bericht, en bij het verwijderen er weer afgetrokken.

Maar het is al een paar keer voorgekomen dat hij die stap in t script overslaat doordat de host soms sloom is met het gevolg dat er staat:

Berichte[4]

en je hebt dan maar 1 bericht in je inbox staan,

hoe kan ik dat oplossen?
Offline stijnhau - 18/02/2007 18:58
Avatar van stijnhau Onbekend door de beriochten telkens te tellen als je wilt weten hoeveel er zijn.
Offline Nanon - 18/02/2007 19:02
Avatar van Nanon PHP interesse Je laat via php/mysql kijken of er meer dan 1 bericht in de inbox staan. Staan er meer dan 1 in laat je ze automatisch verwijderen en anders voert het niks uit.

Kort gezegt; een simpel if en else stukje een een functie schrijven die controleert en het uitvoert als het er meer dan 1 zijn.
Offline Anoniem - 18/02/2007 19:04
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Gebruik de functie COUNT() van mysql in je query's, m.b.v mysql_result.
Offline slabbetje - 19/02/2007 14:12 (laatste wijziging 19/02/2007 14:12)
Avatar van slabbetje Nieuw lid ik heb al een oplossing gevonden ;)

idd telkens je berichten tellen via sql
ik heb dit gebruikt:
  1. $berichten1 = mysql_query("SELECT `id` FROM `message` WHERE `to`= '$slogin'");
  2. $berichten = mysql_num_rows($berichten1);


is dit veilig genoeg? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s