login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

actieve forumberichten

Offline Grayen - 03/06/2006 17:45
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde ik heb nu dit:

  1. <?php
  2.  
  3. $qactieftopic = mysql_query("SELECT * FROM forum_topic ORDER BY datum DESC LIMIT 0,5") or die('Error on line '.__LINE__.' : ' . mysql_error());
  4. while($actief = mysql_fetch_assoc($qactieftopic)){
  5.  
  6. $tellenvoorp = mysql_query("SELECT * FROM forum_reactie WHERE forumid='".$actief['id']."'") or die('Error on line '.__LINE__.' : ' . mysql_error());
  7. $aantal = mysql_num_rows($tellenvoorp);
  8. $max = 10;
  9. $laatste = ceil($aantal / $max);
  10.  
  11. if(!empty($aantal)){
  12. $qwelke = mysql_query("SELECT datum FROM forum_reactie WHERE forumid='".$actief['id']."' ORDER BY datum DESC LIMIT 0,1") or die('Error on line '.__LINE__.' : ' . mysql_error());
  13. list($datum) = mysql_fetch_array($qwelke, MYSQL_NUM);
  14. }else {
  15. $datum = $actief['datum'];
  16. }
  17. if(strlen($actief['titel']) > 19){
  18. $afgekorte_titel = substr($actief['titel'],0,16)."...";
  19. echo "[".date("H:i", $datum)."]&nbsp;<a href=\"".$url."forum/reactie&amp;cat=".$actief['cat']."&amp;forumid=".$actief['id']."&amp;p=".$laatste."\">".$afgekorte_titel."</a><br />";
  20. }else {
  21. echo "[".date("H:i", $datum)."]&nbsp;<a href=\"".$url."forum/reactie&amp;cat=".$actief['cat']."&amp;forumid=".$actief['id']."&amp;p=".$laatste."\">".$actief['titel']."</a><br />";
  22. }
  23. }
  24. ?>


weet iemand hoe ik nu zoals hier bij sitemasters.be ervoor zorg dat als er een reactie word geplaatst dat die topic dan bovenaan komt te staan? want nu geeft hij alleen de 5 laatste topics aan en de tijd wanneer een laatste reactie is geplaatst. Alleen vanaf daar kom ik niet verder . Kan iemand mij uitleggen wat ik nu moet doen om ervoor te zorgen dat hij de de 5 laatste topics sorteerd op de tijd van hun laatste reactie, zoals hier op sitemasters.be.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 03/06/2006 17:46
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Sorteren op de tijd van die laatste reactie.
http://www.site...&id=97
Offline Grayen - 03/06/2006 17:52
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde ja dat snap ik ook nog wel dat sorteren in mysql maar ik heb een table in mijn mysql db staan genaamd forum_topic en een table genaamd forum_reactie, en hoe zorg ik er nou voor dat hij als ik een forum topic post dat die bovenaan komt en dat bijv dan bij een geposte topic een reactie word geplaatst dat die dan bovenaan komt zoals hier?
Offline kokx - 03/06/2006 17:55
Avatar van kokx Onbekend Sorteren op datum. Zoals Rensjuh al zei.
Offline Grayen - 03/06/2006 19:25 (laatste wijziging 03/06/2006 19:31)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde ... maar als ik hem sorteer op datum dan zet hij alle topics op volgorde van wanneer ze zijn gemaakt. Ook al post ik een reactie dan blijft hij altijd op die plaats want hij sorteerd hem dan op volgorde van de topics...

laat ik de vraag anders stellen, zodat jullie het mis dan snappen:

Hoe zorg ik ervoor dat hij de DATUM van zowel topics en reacties sorteert en dan de laatste 5 weergeeft.

want jullie zeggen wel steeds sorteren om datum ja duh.. kijk in mijn script daar staat het sowieso al waarom zeggen jullie het dan steeds daar heb ik dan toch niks aan:s

dus hij moet de tijden van de topics en reacties samen sorteren op datum zoals hier op sitemasters.be dus als dit gebeurt:

[19:02] blablabla... (reactie op een topic)
[19:00] blabla... (reactie op een topic)

[19:00] blabla... (reactie op een topic)
[18:58] blablabla... (alleen een topic bericht waarop nog geen reacties zijn gepost)
Offline Rens - 03/06/2006 19:36
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Wat je zou kunnen doen:
Je maakt een extra kolom in je tabel forum_topics waarin je de datum zet van de nieuwste/laatste aangepaste reactie.
En dan sorteer je gewoon op dat veld.
Offline Grayen - 03/06/2006 19:39
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde ja slim, bedankt;-) dat bedoelde ik nou 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s