login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Beginnen met MySQL

Offline Student - 16/03/2006 14:43
Avatar van StudentHTML interesse Hoi,
Ik wil binnenkort beginnen met een cursus PHP, maar een voorkennis van SQL is vereist volgens de voorwaarden.
SQL is eenvoudig te begrijpen [de basis ten minste], maar ik begrijp niet hoe eraan kan beginnen.
Moet ik een bestand met .sql extensie maken zoals php [bestand.php] of gewoon binnen het php bestand zoals het geval met javascript [<script language="javascript">//de code</script>].
Of is er andere manier ?
Ik heb in een site gelezen dat het via prompt zou zijn. Ik moet dus "mysql" typen in dat prompt. Maar de vraag zou zijn: welke prompt ?
Ik klikte op start => uitvoeren en typte "mysql", en derna opende een zwart promopt venster [opdractprompt] let de naa "C:\apache2triad\mysql\bin\mysql.exe"
er stond een korte text en derna:
mysql>_

Ik denkt dat ik de opdrachten hier moet typen, maar ik ben er niet zeker van. De vraag is dus: Moet ik de opdrachten op deze laatste manier maken ?
Als het wel zo is, hoe kan ik die tabel [die ik zou maken] updaten en deleten .. ? en waar kan ik de output van mijn mysql opdrachten zien ?
Mijn exuses voor zoveel vragen, en bijvoorbaat dank,

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 16/03/2006 14:44
Avatar van BigBug PHP expert Kijk eens bij PHP.net of hier bij de MySql Functions.

MySQL heeft een bepaalde structuur. Deze kun je het beste te pakken door hier de tutorials van mysql te lezen.
Offline Rens - 16/03/2006 14:46
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Jah, dat is MySQL.
Maar tussen SQL en MySQL zit ook nog eens verschil he.
Het beste zou je denk ik de volgende W3C tutorial door kunnen lezen.
Dit is een tutorial op w3schools.com, wel in het Engels, maar die tutorials zijn wel goed te begrijpen.
http://www.w3schools.com/sql/default.asp
Offline Student - 16/03/2006 14:51 (laatste wijziging 16/03/2006 14:51)
Avatar van Student HTML interesse Bedankt voor jullie snelle reacties,
De tutorial van w3schools.com is super duidelijk, maar zegt niet waar ik de opdrachten moet typen.
Mijn probleem is dat ik niet weet waar ik die opdrachten moet typen. en waar ik de ouput kan zien, en waarvan ik dat output zou kunnen aanpassen ?
Bij voorbaat dank,
Offline Rens - 16/03/2006 14:52
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Je zou bijvoorbeeld MS Access kunnen gebruiken.
Die maken, dacht ik, ook gebruik van SQL.
Tenminste, bij ons op school hebben we MS Access gebruikt, en de vraagtaal was SQL geloof ik.
Weet alleen niet helemaal zeker of het SQL was, maar geloof het wel.
Daarin kun je dan een database aanmaken, en met de SQL codes kun je er gegevens uit ophalen, invoegen, updaten e.d.
Offline Student - 16/03/2006 17:47
Avatar van Student HTML interesse Ik zal waarschijnlijk een test in sql moeten afleggen, daarom wil ik sql precies leren. [alleen voorkennis].
De functies: CREATE, INSERT INTO, SELECT a,b FROM y, ... zijn in minuten te leren, maar ik weet niet waar ik die codes moet typen, zodat ze uitgevoerd kunnen worden.
Offline timo - 16/03/2006 18:06 (laatste wijziging 16/03/2006 18:07)
Avatar van timo PHP ver gevorderde
Citaat:
Jah, dat is MySQL.
Maar tussen SQL en MySQL zit ook nog eens verschil he.
Het beste zou je denk ik de volgende W3C tutorial door kunnen lezen.
Dit is een tutorial op w3schools.com, wel in het Engels, maar die tutorials zijn wel goed te begrijpen.
http://www.w3schools.com/sql/default.asp

kijk eens naar de topictitel^^ ;-) 
ik zou gwn een http://www.wyger.nl account aanmaken en dan in phpmyadmin wat queries gaan uitvoeren....

Citaat:
Rensjuh edit:
Kijk eens naar de vraag:
maar een voorkennis van SQL is vereist volgens de voorwaarden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s