login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

localhost

Offline eddaredevil - 02/11/2005 19:42
Avatar van eddaredevilPHP interesse Wat kan ik nog meer invullen bij host?
Misschien stomme vraag maar kan ik een Mysqldatabase van een andere site gebruiken?

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Fenrir - 02/11/2005 19:50 (laatste wijziging 02/11/2005 19:51)
Avatar van Fenrir PHP expert Als je het wachtwoord weet kan dat. (denk ik)
Offline eddaredevil - 02/11/2005 19:54
Avatar van eddaredevil PHP interesse Ja ok ik weet het wachtwoord  wat voer je dan bij localhost in? de url van het website? iets van blabla.nl?^^
Offline riekele - 02/11/2005 19:59
Avatar van riekele PHP beginner nee het ip adres togh?
Offline eddaredevil - 02/11/2005 20:07
Avatar van eddaredevil PHP interesse ga het gewoon proberen Thanks
Offline Ultimatum - 02/11/2005 20:15
Avatar van Ultimatum PHP expert je bedoeld host..??

kan mysql of localhost zijn, moet je even bij de provider vragen, die weten het wel 
Offline jeffreydv - 02/11/2005 22:28
Avatar van jeffreydv HTML beginner als et een database van een andere site is, zal et wel geen localhost zijn..
Offline Ultimatum - 02/11/2005 22:49
Avatar van Ultimatum PHP expert ligt eraan als je gewoon webspace bij een andere site hebt dan kan het wel localhost zijn, heb je een host zonder mysql, maar maak je gebruik van een site die alleen mysql "leent" (kan niet op goede woord kome ) dan zou het mysql maar ook localhost kunnen zijn, eerlijk gezegd geen idee in dit geval odmat ik er geen ervaring mee heb 
Offline jeffreydv - 02/11/2005 22:59
Avatar van jeffreydv HTML beginner ok, k d8 dat als het database bij je site hoort, dat et dan bijna altijd localhost is. en als et een database van een andere site is, dat et dan geen localhost is. (maar natuurlijk wel van die andere site..)
Offline Gerard - 03/11/2005 01:08
Avatar van Gerard Ouwe rakker localhost staat gelijk aan het ip adres 127.0.0.1 (beter bekend als loopback interface). Dit is dus gewoon een verbinding maken naar de huidige server waar je website op dat moment ook op staat.

Sommige providers maken gebruik van apart database servers om zo alles te optimaliseren. Zij hebben vaak dan ook al aanpassingen gedaan aan bepaalde admin spullen voor hun control panel om te zorgen dat de MySQL user de juiste rechten heeft om te connecten vanaf een bepaalde server.

Je zal dan echter in je eigen script er rekening mee moeten houden dat je wel de verbinding legt naar de juiste server. De meeste providers zullen echter gewoon gebruik maken van de localhost.

Een verbinding leggen naar een andere webhost is niet zo simpel als dat het lijkt. Het is natuurlijk altijd wel zo dat je een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig hebt om deze verbinding te leggen. Deze MySQL gebruiker, waarmee je dus verbinding wil gaan maken, moet echter wel de rechten hebben om te connecten vanaf een externe locatie. Veel control panels, zoals bv cPanel, hebben de optie om hosts toe te voegen aan een user.
Sommige hosting providers, zoals de mijne, maken je keuze niet zo uitgebreid en zeggen gewoon dat je overal, vanaf elke server/pc kan connecten met de MySQL service. Dit heeft dus zowel voordelen als, ernstige, nadelen.

Zoals je ziet is dit dus provider gebonden. Het is misschien wat offtopic maar aangezien iedereen hier replied dat men er geen ervaring mee heeft dacht ik; "laat ik het maar wat ophelderen".

Mochten omtrend dit verhaal nog vragen zijn dan stel ze gerust even hier.
Offline Maarten - 03/11/2005 01:21 (laatste wijziging 03/11/2005 01:22)
Avatar van Maarten Erelid Aanvulling op de uitleg van Proximus:

Bij sommige hosts wordt % herkend als zogenaamde access host, waardoor je gelijk welk IP kan gebruiken om te connecteren, wat nadelig kan zijn voor de host maar goed voor jou natuurlijk (of misschien ook nadelig voor jou, als iemand kloot met de databases van klanten van de host kan jij ook een probleem hebben).

Als % niet toegestaan is, of geen effect heeft, kan je altijd teruggrijpen naar de API-interfaces. Zo heb ik een host x, die enkel de IP-adressen in het lijstje met toegestane IP's gebruikt, en % negeert.
Dmv API wordt mijn huidig (dynamisch) IP-adres altijd eerst toegevoegd aan het lijstje met access hosts, en de andere verwijderd om het proper en veilig te houden.
DirectAdmin is hier trouwens het gemakkelijkst voor (voor de API oplossing).

Mooie uitleg trouwens, hierboven 
Offline eddaredevil - 03/11/2005 11:08 (laatste wijziging 03/11/2005 16:42)
Avatar van eddaredevil PHP interesse Dus het ip adres van de server moet je invoeren? geen poort erachter of iets dergelijks?

(ik probeer het via een eigen webserver)
:cool:
Offline Gerard - 03/11/2005 16:43 (laatste wijziging 03/11/2005 16:44)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Wanneer je je website host op dezelfde pc/server als je MySQL staat dan voer je localhost of 127.0.0.1 in. Dat moge toch duidelijk zijn na een 30-regelige uitleg.

Poort is altijd de standaard 3306 port van MySQL
Offline eddaredevil - 03/11/2005 17:26 (laatste wijziging 03/11/2005 17:29)
Avatar van eddaredevil PHP interesse Ja ok dat begrijp ik.. maar ik wil van een een bestaande website naar mijn eigen webserver mysql gebruiken.. voer ik dan (mijnip : poort) in? of alleen ip?

Doe ik 
Offline Rens - 03/11/2005 17:27
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Probeer het uit zou ik zeggen?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s