login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mailing list werkt niet...

Offline skyflyer - 01/11/2005 16:40 (laatste wijziging 01/11/2005 16:47)
Avatar van skyflyerNieuw lid Hallo allemaal,
ik ben bezig een mailinglist aan het maken waar meer dan 300 mailadressen inkomen... Dus de bedoeling is dat ik 1 mail opmaak en die verstuur naar alle adressen uit een database...

Maar ik snap het niet goed meer... De mails komen nooit aan op de bestemmingen en ik zie de fout niet echt... Ik ben nog niet zo lang bezig met PHP en MySQL, dus alle hulp is welkom...

Hier kunnen jullie de code zien:
  1. <?php
  2. include("db_connect.php");
  3. mysql_select_db("fordclub_fordclubphpb1", $db);
  4. $news_SQL = "SELECT user_email FROM phpbb_users ORDER BY user_id";
  5. $news_result = mysql_query($news_SQL);
  6.  
  7. // headers for the email listed below
  8. $headers .= "From: FordClub Nieuws <noreply@fordclub.be>\n"; // your email client will show the person's email address like normal
  9. $headers .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\n"; // sets the mime type
  10. $subject = "$subject"; // this is the subject of the email
  11.  
  12. $i = 0;
  13. while($row = mysql_fetch_array($news_result))
  14. $recipients[$i++] = $row[0];
  15.  
  16.  
  17. $msg = wordwrap( $msg, 10024 );
  18.  
  19. mail(implode(',',$recipients), $subject, stripslashes($msg), $headers); // the mail() function sends the message to you
  20.  
  21. //Once the data is entered, redirect the user to give them visual confirmation
  22. header("location: verstuurd.php");
  23. ?>

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Mvg,
SkyFlyer

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 01/11/2005 16:45 (laatste wijziging 01/11/2005 16:57)
Avatar van Ibrahim PHP expert edit: ik zie net dat je dat al had gedaan 

  1. <?php
  2. include("db_connect.php");
  3. mysql_select_db("fordclub_fordclubphpb1", $db);
  4. $news_SQL = "SELECT user_email FROM phpbb_users ORDER BY user_id";
  5. $news_result = mysql_query($news_SQL);
  6.  
  7. // headers for the email listed below
  8. $headers .= "From: FordClub Nieuws <noreply@fordclub.be>\n"; // your email client will show the person's email address like normal
  9. $headers .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\n"; // sets the mime type
  10. $subject = "$subject"; // this is the subject of the email
  11.  
  12. $i = 0;
  13. while($row = mysql_fetch_assoc($news_result))
  14. $recipients[$i++] = $row['user_email'];
  15.  
  16.  
  17. $msg = wordwrap( $msg, 10024 );
  18.  
  19. mail(implode(',',$recipients), $subject, stripslashes($msg), $headers); // the mail() function sends the message to you
  20.  
  21. //Once the data is entered, redirect the user to give them visual confirmation
  22. header("location: verstuurd.php");
  23. ?>
Offline skyflyer - 01/11/2005 16:50
Avatar van skyflyer Nieuw lid
Citaat:
while($obj=mysql_fetch_assoc ( $query ) )
{
mail($obj['email'] enz..);
}
dan stuurt ie naar alle emails maar je moet wel een query maken waarin je ze selecteert en het is beter om eerst op je eigen mail te testen of ze wel aankomen anders krijg je ineens ruzie, omdat andere mensen je klant zijn email ook hebben ontvangen


Hmmm deze snap ik niet zo goed... Kan je deze even aanpassen in de code zelf, dan kan ik het misschien makkelijker zien...
Ik ben nog maar enkele weekjes met PHP en SQL... Ni simpel voor mij 
Offline Thomas - 01/11/2005 16:56
Avatar van Thomas Moderator Misschien is het beter om mailings te doen in blokken van 50 e-mailadressen, via BCC? Ik weet niet of zoveel adressen in het To-veld mogelijk is.
Offline Ibrahim - 01/11/2005 16:58
Avatar van Ibrahim PHP expert volgens mij hoort bij een mailing list niet alle adressen in de to-veld maar alleen de email van de gebruiker die hem ontvangt
Offline skyflyer - 01/11/2005 17:00
Avatar van skyflyer Nieuw lid Ik had eerst gedacht met een lus te werken...
dat hij dan 300keer de mail-functie herhaalt...

Maar ik zeg het, ik ken nog niet veel van PHP en MySQL om dit te maken...

Offline Maarten - 01/11/2005 17:01 (laatste wijziging 01/11/2005 17:02)
Avatar van Maarten Erelid
Citaat:
gedacht met een lus te werken
Citaat:
ken nog niet veel

Daar heb je echt ruime kennis voor nodig.. 
  1. <?php
  2. for($i = 0; $i < 300; $i++) {
  3. mail(...);
  4. }
  5. ?>


Het idee van FangorN is veel beter: mailen in blokken via BCC. En via een cronjob / ssh (console), ik denk niet dat dat in de webbrowser optimaal werkt...
Offline skyflyer - 01/11/2005 17:11
Avatar van skyflyer Nieuw lid Hmmm...
maar er komen elke dag enkele adressen bij... Dus het is niet constant hetzelfde aantal adressen...
Zou het niet lukken in een lus die herhaalt word naargelang het aantal adressen?
Offline Ibrahim - 01/11/2005 17:12 (laatste wijziging 01/11/2005 17:16)
Avatar van Ibrahim PHP expert ps haal $variables buiten quotes...

ik weet niet hoevaak dit al gezegd is op het forum 

edit: van boven:

dan doe je toch bij > 300 zo:

  1. <?php
  2. for($i=0; $i > $count_uitvoeren_in_een_query['email']; $i++)
  3. {
  4. mail(...);
  5. }?>


en voor count query hier is een tutorial:
http://www.site...p;type=int
Offline skyflyer - 01/11/2005 17:53
Avatar van skyflyer Nieuw lid Heb juist vanalle code geprobeerd, maar niets blijkt te werken. Kan iemand mijn originele code even aanpassen om tot een werkend script te komen? Ik weet er momenteel geen raad mee... 
Offline MartenDesign - 01/11/2005 20:17 (laatste wijziging 01/11/2005 20:21)
Avatar van MartenDesign Onbekend mss moeten we beseffen dat hij gewoon niet zo goed PHP kan en idd gewoon het verbeterde script geven:p
Offline Rens - 01/11/2005 20:23
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Citaat:
Heb juist vanalle code geprobeerd, maar niets blijkt te werken. Kan iemand mijn originele code even aanpassen om tot een werkend script te komen? Ik weet er momenteel geen raad mee...


Citaat:
idd, hier op sitemasters krijg je heel snel antwoord, maar (bijna) nooit een keer hetzelfde script, maar dan verbeterd:s


Nee, je wil er toch iets van leren?
Offline skyflyer - 01/11/2005 20:36
Avatar van skyflyer Nieuw lid
Citaat:
mss moeten we beseffen dat hij gewoon niet zo goed PHP kan en idd gewoon het verbeterde script geven


Ja ik geef toe dat ik het (nog) niet kan... Ik ben er nog niet lang mee bezig...
Gewoon het script geven is ook niet echt de bedoeling, maar wel het script geven met een woordje uitleg erbij hoe jullie erbij komen...

SkyFLyer
Offline Rens - 01/11/2005 20:37
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Je leert het beste PHP door zelf te zoeken op www.php.net naar functies die je hoort te gebruiken, scripts doorkijken naar wat jij denkt nodig te hebben en vooral alles zelf uit te proberen.

Boeken zijn ook wel handig, maar het meeste leer je toch door zelf alles uit te proberen.
Ik ben ook begonnen met scripts doorkijken, toen ging ik een boek halen, en bleek dus dat ik al een hele hoop uit dat boek kende qua PHP.
Offline skyflyer - 01/11/2005 20:45
Avatar van skyflyer Nieuw lid
Citaat:
Je leert het beste PHP door zelf te zoeken op www.php.net naar functies die je hoort te gebruiken, scripts doorkijken naar wat jij denkt nodig te hebben en vooral alles zelf uit te proberen.

Boeken zijn ook wel handig, maar het meeste leer je toch door zelf alles uit te proberen.
Ik ben ook begonnen met scripts doorkijken, toen ging ik een boek halen, en bleek dus dat ik al een hele hoop uit dat boek kende qua PHP.


Mja zo ben ik thuis ook bezig, ik heb 2 boekjes gekocht vorige week die ik doorneem. Maar het mailer-scriptje zou ik morgen afgewerkt moeten hebben 
Offline Rens - 01/11/2005 20:47
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Citaat:
Maar het mailer-scriptje zou ik morgen afgewerkt moeten hebben


Moeten?
Is het een opdracht dan of sow?
Offline skyflyer - 01/11/2005 20:50
Avatar van skyflyer Nieuw lid MOETEN is wat overdreven... Ik zou het graag morgen afgewerkt hebben omdat ik het morgen zou willen gebruiken om mails te versturen naar alle leden...

Ik ga nu nog even proberen... Blijven zoeken en testen zal de enige oplossing zijn om er te komen...:D
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s