login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[ZF] Tutorial volgen (Opgelost)

Offline Chilion - 16/05/2011 15:51
Avatar van ChilionMySQL interesse Dames, Heren,

Ik volg deze tut:
http://www.site...e=reacties

Echter, wanneer ik in mijn .htaccess in de map portfolio deze code heb staan (volgens tut)
Citaat:
RewriteEngine on
RewriteRule .* /index.php
php_flag magic_quotes_gpc off
php_flag register_globals off


Dan krijg ik een 500 Internal Server Error.

Doe ik alle code uit die htaccess weg krijg ik deze error:


Citaat:
Fatal error: Class 'Zend_Controller_Action' not found in /home/chilion/domains/chilion.nl/public_html/knooihoek/application/controllers/IndexController.php on line 3

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 16/05/2011 15:56 (laatste wijziging 16/05/2011 15:57)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
RewriteRule (.*) /index.php

of
RewriteRule ^(.*)$ /index.php [L, NC]

Ik weet echter niet of dit ook de bedoeling is van de tutorial schrijver, en wat de verdere effecten zijn.
Offline avdg - 16/05/2011 15:58 (laatste wijziging 16/05/2011 16:23)
Avatar van avdg PHP gevorderde Ik denk dat je beter deze tutorial volgt: http://framewor...intro.html

Edit: de 500 fout die je nu hebt is waarschijnlijk door een slecht geconfigureerde zf, zonder meer code kan ik je echter niet vertellen wat het probleem specifiek is. Ik kan je alleen vertellen dat je ofwel geen indexController hebt of die op een foutieve locatie hebt geplaatst.
Offline Chilion - 16/05/2011 16:51
Avatar van Chilion MySQL interesse De 500 fout is aangepakt nu door de oplossing van Arie.

NU zit ik nog met
Fatal error: Class 'Zend_Controller_Action' not found in /home/chilion/domains/chilion.nl/public_html/knooihoek/application/controllers/IndexController.php on line 3

Groet.
Offline ArieMedia - 16/05/2011 16:57
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Chilion schreef:
De 500 fout is aangepakt nu door de oplossing van Arie.

NU zit ik nog met
Fatal error: Class 'Zend_Controller_Action' not found in /home/chilion/domains/chilion.nl/public_html/knooihoek/application/controllers/IndexController.php on line 3

Groet.
Dan werkt mijn "oplossing" dus niet 

een 500-fout betekent (in dit geval) dat er een fout in je .htaccess zit. Op basis van je .htaccess gaat ZEND verwijzingen maken naar bestanden, die hij nu dus niet meer kan vinden.
Offline Chilion - 16/05/2011 17:07
Avatar van Chilion MySQL interesse Jawel, het is een verouderde TUT gebruikt framework 1.0.x
Ik gebruik 1.1.8


Heb het opgelost door een extra include toe te passen.

Tnx!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s