login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Verscheurende keuze....

Offline JantjeB - 10/09/2009 11:53
Avatar van JantjeBNieuw lid Hoi allen,

Ik ben al jaren programmeur in Delphi. Echter, mijn vertrouwen in het voortbestaan van de huidige structuur is een beetje zoek.
Verder is het .net-platform ondersteuning onder Delphi toch niet echt wat het zou moeten zijn.
.Net lijkt mij een goed platform, maar ik wil er niet aan gebonden zitten.
De kogel is dus door de kerk, maar nu mijn vraag, eigenlijk moet ik kiezen tussen 3 kandidaten applicaties.

Visual C++, Visual C# of Java (multiplatform, niet .net).

Het soort applicaties die ik ontwikkel zijn vooral vrij uitgebreide DB-applicaties, waar ook een serieus stuk verwerken van gestructureerde tekstbestanden (protocols) ontrafeld moeten worden naar structuren om ze dan gestructureerd naar de database weg te schrijven.

Dus, een zeer vlot gebruik van Types (struct) is absoluut noodzakelijk, een goeie, snelle manier van codebibliotheken aanleggen, makkelijk hergebruik van code (zelfs met copy-past),
uiteraard uitgebreid kunnen werken met klasses, en alles wat er mee te maken heeft. Overerving is een absoluut minimum enzovoort...
Zelf kunnen aanmaken van componenten, eventueel bestaande componenten naar mijn hand zetten, zouden moeten behoren tot de mogelijkheden.

Java staat bij mij een klein beetje op de laatste plaats, maar voor wat kies ik nu het best, C# of C++.

Met dank
Jan

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 10/09/2009 13:09
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
't Is niet dat je moet kiezen welk van je kinderen moet sterven.

Kzou zeggen probeer ze eens allemaal uit en kijk wat je het beste mee valt. Als je Delphi gewend bent zou ik C# aanraden.
Offline Abbas - 10/09/2009 14:55
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
C#! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s