login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[JAVA] hulp bij het starten met JAVA (Opgelost)

Offline Clemens32 - 22/10/2007 11:09
Avatar van Clemens32PHP interesse Ik ben met een schriftelijke (dus niet op school) opleiding Informatica bezig.
In mijn informatie staat dat ik J2SE 5.0 moet installeren, maar inmiddels is 6.0 er al dus ik neem aan dat ik die gewoon kan gebruiken.
Ook staat er in dat ik jBuilder moet installeren.
Hiervan zou een gratis "Foundation" versie zijn.
Deze kan ik niet vinden, wel een 30 days trial versie, maar daar heb ik dan natuurlijk niks ook.
Is er iemand die mij opweg kan helpen met deze of soortgelijke software?
(is deze software alleen bedoeld voor het compilen?)

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 22/10/2007 11:14 (laatste wijziging 22/10/2007 11:15)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Om met java te beginnen heb je meer dan genoeg aan een simpele ide (compilen & runnen) hiervoor kan ik je zeker jcreator aanraden.

Uitgebreide ide's zoals netbeans of eclipse zijn zeker goed maar voor een beginner vaak te ingewikkeld en bovendien typ je in het begin best zelf de code zodat je alles begrijpt ipv deze te laten aanmaken door de ide, met jcreator zit je hierbij zeker goed.

http://www.jcreator.com/download.htm de LE uitgave is gratis en voldoet zeker als beginner.
Offline Clemens32 - 22/10/2007 12:15 (laatste wijziging 22/10/2007 12:15)
Avatar van Clemens32 PHP interesse Ik ben net begonnen dus kan er nog niet al te veel over zeggen, maar mijn eerste projectje werkte in ieder geval .
Bedankt!

  1. public class jav01op1 {
  2.  
  3. /**
  4. * Method main
  5. *
  6. *
  7. * @param args
  8. *
  9. */
  10. public static void main(String[] args) {
  11. System.out.println ("Kijk ik kan programmeren");
  12. }
  13. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.284s