login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

java 'decompilen'

Offline coolekerel - 24/09/2007 18:49
Avatar van coolekerelOnbekend Ik ben een leuk game tegengekomen op het internet (iets vrij simpel in java) maar vroeg me af of je het ook kunt 'decompilen'(verbeter indien fout)?
Ik zou het graag doen dat ik is kan kijken (en eventueel aanpassen) want daar kan je veel uit leren denk ik 

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 24/09/2007 19:05
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ja, over het algemeen kan dat wel... Maar er komt niet altijd even mooie code uit...
JAD is de meest gebruikte decompiler;
http://www.kpdus.com/jad.html
Offline Koen - 24/09/2007 19:05
Avatar van Koen PHP expert Google er eens op ik ben al op veel antwoorden gekomen, maar ik weet niet of ze al dan niet werken..
succes
Offline coolekerel - 24/09/2007 19:06 (laatste wijziging 24/09/2007 19:25)
Avatar van coolekerel Onbekend ok zal ik doen, ik zal laten weten als het lukt 
Alvast bedankt.

*edit*
Ik heb jad gedownload maar ik snap niet goed hoe het werkt (mijn engels is niet zo heel erg goed )
Ik zal nog wat proberen en is zoeken naar een nederlandse handleiding.
Offline Koen - 24/09/2007 19:29
Avatar van Koen PHP expert 12 jaar en dan al aan java beginnen 
Zoals ze in vlaanderen zeggen: chapeau!
Offline Stijn - 24/09/2007 20:01
Avatar van Stijn PHP expert Idd, ik snap het niet. Me zus is 13 jaar en als zij een spelletje speelt online gaat ze het niet downloaden of decompilen. Zit je al lang zonder je pillen?
Offline coolekerel - 25/09/2007 18:10 (laatste wijziging 25/09/2007 18:45)
Avatar van coolekerel Onbekend Sorry, maar dat is een spelletje dat je niet kan spelen zonder hette downloaden. En van die pillen, ik zou gewoon graag is zien hoe de code er uitziet van zo'n spel. Ik ben echt nog niet met Java bezig hoor. En wat me ook wel leuk lijkt, is om hier en daar eens iets aan te passen...

titjes schreef:
Al de zaken in het vet zijn spellengs - en grammaticafouten. Ik heb ook een aantal structurele wijzigingen gedaan in de zinnen. De inhoud is hetzelfde. Let hier eens op in het vervolg!
Offline KoenVR - 25/09/2007 18:32
Avatar van KoenVR Lid hier en daar iets aanpassen in java zonder met java bezig te zijn?
vind het enorm moedig van je,
maar tis allemaal zo simpel niet 
(afhankelijk van welk spel natuurlijk)
Offline Abbas - 25/09/2007 18:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Aan een JAVA-programma doe je niet zomaar even "een kleine aanpassing". Als je een programma in JAVA schrijft moet je het compileren om het daarna te kunnen uitvoeren. Als je die dingen gaat doen ben je WEL bezig met JAVA...
Offline Dark_Paul - 25/09/2007 19:14
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde titjes schreef:
Al de zaken in het vet zijn spellings - en grammaticafouten. Ik heb ook een aantal structurele wijzigingen gedaan in de zinnen. De inhoud is hetzelfde. Let hier eens op in het vervolg!

Sorry, maar dat is een spelletje dat je niet kan spelen zonder het te downloaden. En van die pillen, ik zou gewoon graag eens zien hoe de code er uitziet van zo'n spel. Ik ben echt nog niet met Java bezig hoor. En wat me ook wel leuk lijkt, is om hier en daar eens iets aan te passen...

:P
Offline Koen - 25/09/2007 19:14 (laatste wijziging 25/09/2007 19:14)
Avatar van Koen PHP expert 'Spellengs fouten' titjes? 

sliphead schreef:
Paulie was me voor 
Offline Abbas - 25/09/2007 19:27 (laatste wijziging 25/09/2007 19:27)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Damn you all, 1 klein foutje! ^^
Offline Metalhead - 25/09/2007 19:57
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ach, kleine aanpassingen lukt heus wel (zoals teksten aanpassen en zo)...
En het daarna compilen moet ook wel lukken, met een beetje hulp van Google of het java-forum 

Maar het is toch eenvoudig eerst eens je eigen java-applicatietje te schrijven, dan om een ge-decompilede applicatie aan te passen... (aangezien de source over het algemeen niet heel erg fraai is )
Offline Stijn - 25/09/2007 23:30
Avatar van Stijn PHP expert En in hoeverre kan je een gecompiled java programma decompilen?
Offline Rens - 26/09/2007 08:07
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Ik heb dit ook wel eens gedaan, en het ging elke keer goed.
Ik deed dat toen met JAD, en daar is het goed mee gegaan...
Offline coolekerel - 26/09/2007 13:58
Avatar van coolekerel Onbekend Ok, ik zal nog eens zoeken op google.
Ik kan al java compilen (ik heb Eclipse).
Ik heb ook een boek gekregen van een neef maar daar zit normaal een cdrom bij die hij niet meer heeft.

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s