login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

OOP Programmeren

Offline Warbringer - 13/08/2007 21:46
Avatar van WarbringerOnbekend Zou graag willen vragen waar jullie OOP Programmeren hebben geleerd, op welke PHP website, of wat was in jouw ogen de beste?

Ben relatief ver met PHP maar vaak kom ik codes tegen waarvan ik iets heb van whoaw what the ....
Meestal in PHP geschreven OOP stijl 

Groetjes

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 13/08/2007 21:47
Avatar van marten Beheerder PHP schrijf je niet in OOP.
PHP denk je in OOP.
Offline cloudstrife - 13/08/2007 22:01
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ik heb OOP op school geleerd:
- via OOA/D Object Oriented Analysis / Design
- door te programmeren in Java

Eender welke taal je wil gebruiken om OO te programmeren zal je de gedachten gang erachter goed moeten snappen, eenmaal je weet hoe het in elkaar zit kan je het in elke OO-taal toepassen.

Om object georienteerd te scripten met php raad ik je aan een goede basis te hebben van php, dan theoretisch het object georienteerd programmeren snappen en ja dan is de stap snel gemaakt eh...

Ga dus op zoek naar wat oa overerving, incapsulatie, polymorfisme, klassen, objecten, methoden, abstractie, etc betekenen en pas dan zal je OO phpcode snappen.
Offline ikki007 - 13/08/2007 22:40
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Ik kan het nu sinds kort, en heb gewoon heel veel gegoogled en geprobeerd.
Ik gebruikte de keywords OOP php tutorial en dan een beetje rondzwerven en klikken.  
Offline Warbringer - 13/08/2007 22:48
Avatar van Warbringer Onbekend haha, zal het eens proberen, wat tutorials vinden dank jullie wel 
Offline Wave6 - 13/08/2007 23:33
Avatar van Wave6 PHP beginner Denk gewoon aan een bouwtekening en breid die tekening telkens uit.
Nog een: "Gebruik altijd alles wat je al een keer geschreven heb"

als je daar aan denkt is OOP een stuk makkelijker. Tenminste in mijn hoofd. maar ja iedereen is anders.
Offline Stijn - 14/08/2007 15:05
Avatar van Stijn PHP expert Een goeie raad: OOP leer je niet in één dag. Ikzelf experimenteer met classes en frameworks en versta wat er geschreven wordt maar ik ken nog niet alles na anderhalf jaar OOP. En denk eraan: een class is goed genoeg wanneer je hem kan gebruiken en hergebruiken.
Offline dafid - 14/08/2007 15:12
Avatar van dafid Nieuw lid Wat is OOP? 
Offline Abbas - 14/08/2007 15:13 (laatste wijziging 14/08/2007 16:16)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Object Oriented Programming...
KLIK, als je niet weet wat dit is stel ik voor dat je eens wat googlet of hier naar tutorials/andere topics hierover zoekt!
Offline ArndJan - 14/08/2007 16:36
Avatar van ArndJan PHP interesse Kijk hier maar eens: http://www.php.net/manual/en/language.oop5.php

Het is niet moeilijk OOP, het is een manier van programmeren.

Je hebt alles netjes en duidelijk in je code, dat is belangerijk maar ook de snelheid en je eigen gemak gaan er mee vooruit!
Offline zamna - 14/08/2007 16:42
Avatar van zamna HTML beginner OOP is zonder twijfel handig MAAR is php geen SCRIPTtaal ?

Ik vind OOP nuttig en gebruik het zelf ook voor zaken die je meerdere malen nodig hebt of dingen die er overzichtelijker van worden.
Maar overdaad schaadt, soms wordt OOP gebruikt om een gastenboek te maken Soms kan je beter zonder OOP werken ?
Offline marten - 14/08/2007 16:49
Avatar van marten Beheerder OOP gastenboek zou ik ook maken. Ik maak alles OOP.

Voordelen:
Hergebruik (Dus tijdbesparing dus geldbesparing)
Overzichtelijk
Aanleggen van een persoonlijke script library
Offline ArndJan - 14/08/2007 16:56
Avatar van ArndJan PHP interesse Helemaal mee eens!

Stel je wilt met een database werken handig man die class die gelijk nog je Exceptions afvangt!  
Offline bertmelis - 14/08/2007 17:19
Avatar van bertmelis PHP interesse
marten schreef:
OOP gastenboek zou ik ook maken. Ik maak alles OOP.

Voordelen:
Hergebruik (Dus tijdbesparing dus geldbesparing)
Overzichtelijk
Aanleggen van een persoonlijke script library
Ben eerder ook van mening dat een gastenboek simpel genoeg is om structureel geprogrammeerd te maken.

En wat betreft hergebruik en synoniemen: je kan ook stukken code in een functie stoppen!

Ik breek OOP niet af, je moet het gewoon niet overal willen gebruiken.
Offline Stijn - 14/08/2007 17:23
Avatar van Stijn PHP expert Het is een manier van denken. Ikzelf maak nu iedere applicatie volgens het MVC pattern ism ZF omdat dit overzichtelijk is (tenzij men mij anders opdraagd).
Offline marten - 14/08/2007 17:37
Avatar van marten Beheerder Ik maak inderdaad ook alles met het MVC. Zelfs als ze het niet willen weet ik ze meestal te overtuigen van de voordelen van MVC. En een los staand gastenboek kan je ook structered programmeren. Maar wanneer je dit OOP script kan je dit hergebruiken in grotere websites en dan is het reuze handig dat je toen even de tijd in OOP gestoken hebt met het gastenboek.

Enne OOP is niet alles in classes maken 
Offline Stijn - 14/08/2007 17:43
Avatar van Stijn PHP expert idd, __autoload stop je niet in een class 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s