login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ActionScript

Offline Legolas - 28/06/2005 14:08 (laatste wijziging 28/06/2005 14:15)
Avatar van LegolasOnbekend Weer een noobvraag voor mij, sorry, als ik ergens mee begin ben ik altijd dom erin: Flash Actionscript. Eigenlijk snap ik het vrij goed voor mijn doen na een half uur al, qua theorie, maar weet iemand hoe en waar je de codes van actionscript kunt opten?:s
Ik denk dat het super makkelijk is, maar weet zo snel even niet waar het zit. En is dat dan voor de hele movie of voor alleen een bepaalde layer, of voor een bepaald object?:)

Bij voorbaat heel veel dank;-)

NixoN

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MothZone - 28/06/2005 14:09
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde wat bedoel je met 'opten' ?
Mss dat er dan mensen kunnen helpen.
Offline prorsoft - 28/06/2005 14:12 (laatste wijziging 28/06/2005 14:13)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde tis bijna hetzelfde als JavaScript.

Je kan de code invoeren als je op de horizontale blauwe balk "ACTIONS" klikt onderaan.
Offline Ontani - 28/06/2005 14:13
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
leg effe de term "opten" uit, ik snap totaal niet wat je daarmee bedoeld
Offline Legolas - 28/06/2005 14:15
Avatar van Legolas Onbekend Sorry, ik bedoelde openen.
Maar ik krijg nu de AS window, maar is dit dan alleen voor dit frame, layer, object, movie of wat?:p
Offline MothZone - 28/06/2005 14:16
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde kan voor een frame, maar ook voor een movieclip (rechtermuisknop op de frame/mc en dan actions)
Offline Ontani - 28/06/2005 14:16 (laatste wijziging 28/06/2005 14:17)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
zoals je het zegt

edit: beetje te laat
Offline Legolas - 28/06/2005 14:18 (laatste wijziging 28/06/2005 14:19)
Avatar van Legolas Onbekend
Citaat:
kan voor een frame, maar ook voor een movieclip (rechtermuisknop op de frame/mc en dan actions)

Hoe bedoel je dat?:s
Ik zie in dat menu nergens een knop actions

En welk frame moet ik gebruiken als ik AS wil afspelen?
Offline MothZone - 28/06/2005 14:19 (laatste wijziging 28/06/2005 14:20)
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde ow, jah, was zo in een van de vorige versies.

Gewoon je frame of mc aanklikken en dan, oftewel vanonder op een balk 'actions' klikke of als je die niet ziet: F9

edit: valt te zien wat je wil doen in actionscript, als je iets wilt laten bewegen met de pijltjes moet je het bij dat object zetten, als je wil dat hij frames 'skipped', dan bij de frames
Offline Legolas - 28/06/2005 14:20
Avatar van Legolas Onbekend Ik zie het, bedankt!!^^
Offline prorsoft - 28/06/2005 14:24
Avatar van prorsoft PHP gevorderde en als je nix geselecteerd hebt is het de AS voor de layer.
Offline BigBug - 28/06/2005 15:07
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
en als je nix geselecteerd hebt is het de AS voor de layer.


Nee, dan kan je niks in het vak invullen, want op een layer kan je geen AS zetten. Op een keyframe wel! Button ook! MovieClip ook! ect!
Offline prorsoft - 28/06/2005 15:15 (laatste wijziging 28/06/2005 15:34)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @BigBug:
huuuh?
sorry hoor, maar ik kan wel wat in het vak invullen en dat heb ik ook nodig, want anders werkt mijn hele flash niet!
EDIT: ooh sorry, tis van het frame ipv de layer:$
Offline vinTage - 29/06/2005 15:31 (laatste wijziging 29/06/2005 15:31)
Avatar van vinTage Nieuw lid je kan ook in een frame AS aangeven voor een opject hoor..
Bijvoorbeeld :

je hebt een knop en de instance naam is "mijnKnop"

Dan kan je in een frame

mijnknop.onPress = function() {
whatever er moet gebeuren hier;
};
Offline cracker - 30/08/2005 02:30 (laatste wijziging 30/08/2005 02:31)
Avatar van cracker Onbekend @vintage:
meest standaarde actie voor een knop:
  1. on(release){
  2. //bleeh
  3. }

deze moet wel in de AS voor de knop gezet worden en niet in de frame zoals in uw voorbeeld.
dit er ook eens bij vermelden 
Offline TheSilent - 30/08/2005 11:27
Avatar van TheSilent HTML interesse @ cracker, vintage zijn manier wordt het meest aanbevolen...
Dit omdat je dan een duidelijk overzicht hebt en niet naar de buttons moet gaan zoeken etc.

Dus enkel in de frames scripten is aangewezen:-)
Offline vinTage - 30/08/2005 17:30
Avatar van vinTage Nieuw lid beetje ouwe koeien aan het opduiken ? en idd, jou manier is ook goed, maar gewoon veel onduidelijker, omdat als je meerdere buttons hebt, dan moet je tig keer klikken om een bepaalde as terug tevinden, en met mijn manier kan ALLES in een keyframe, dus veel duidelijker en sneller.
Offline Kristel - 10/09/2005 19:43 (laatste wijziging 10/09/2005 19:46)
Avatar van Kristel Nieuw lid Hoi, heb ook een vraagje of beter een probleem...
Ik wil met een mouseover de film laten verder gaan naar volgende frame. Mouse over is button maken dus die heb ik gemaakt.
Ik heb de button in mijn frame gevoegd en 2de layer gemaakt met de naam acties met (voor de zekerheid die button dan ook nog maar eens in)
In de frame van de tweede layer dus die van acties hetvolgende gemaakt..

on (rollover) {
}nextFrame();


Als ik de movie dan test krijg ik errors en nog s errors en nog s errors met hetvolgende in


**Error** Scene=Scene 1, layer=actions, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on (rollOver) {

**Error** Scene=Scene 1, layer=actions, frame=1:Line 1: '(' expected
on

Total ActionScript Errors: 2 Reported Errors: 2

Ik snap er niets meer van.. Ik heb toch een button staan, waarom staar er dan dat ik een button nodig heb voor een mouseover...???
kan iemand mij alstublieft helpen???!!!!!
Ik ben het hier stillekes aan goed beu aan het worden, zoek al heeeeel lang om hetvolgende te kunnen maken (de langwerpige banner onder logo op www.spirit.be) en hoop het op deze manier te kunnen maar nu zit ik weeral vast!

Thanx


Offline BigBug - 10/09/2005 19:50
Avatar van BigBug PHP expert Heb je wel een MovieClip van je tekst gemaakt? 
Offline Kristel - 10/09/2005 20:52 (laatste wijziging 10/09/2005 23:06)
Avatar van Kristel Nieuw lid Het is een afbeelding eigelijk, geen tekst.... Lukt dat niet met een afbeelding...?
En heu, neen heb geen movieclip gemaakt...heb button gemaakt... anders kan ik toch geen mouseover maken???!


5minuutjes later... zucherdezucht!
Heb het hier nog eens geprobeerd! Lukt nog altijd niet! De movie blijft gewoon super snel doorgaan, maar dus niet bij de 'rollover' van de button wat de bedoeling is!
Ik weet niet of ik duidelijk heb gemaakt wat ik wil doen...

Ik wil in feite met de muis een afbeelding wegduwen/schuiven zodanig dat de onderliggende afbeelding tevoorschijn komt...

www.kristelmerckx.be
op de tweede pagina staat een afbeelding, die met de tekst in. Die afbeelding wil ik kunnen wegschuiven met de muis.
Offline vinTage - 10/09/2005 23:08 (laatste wijziging 11/09/2005 01:29)
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je de moeite wilt doen om eens zo goed mogelijk uit te leggen wat je wilt, dan ga ik je wel helpen, maar tot nu toe snap ik niks van je hele verhaal, ook niet wat het in dit topic doet 

wat ik wel weet is dat
Citaat:
on (rollover) {
}nextFrame();
fout is, dat moet
Citaat:
on (rollover) {
nextFrame();
}
dit worden.

edit: al ge/verholpen via msn
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s