login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kortere code mogelijk?

Offline finduilas - 25/12/2008 19:32
Avatar van finduilasPHP gevorderde Hallo,

Ik heb een schoolopdracht gekregen die zo goed als af is. Alleen heb ik er een stand in geplaatst
(bestaat uit 4 textvelden).

http://pastebin.be/15672

Alleen kan het nu zijn dat er 4 spelers zijn, en ik kijk nu met een helse if structuur welke van de 4 het eerst staat, daarna wie 2de.

Maar dat zijn veel mogelijkheden, het werkt zo, maar ikzelf zie het eigenlijk niet zo graag . Het is een beetje omslachtig. Is dit op 1 of andere manier om te vormen naar een kortere functie.

Alvast bedankt!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 25/12/2008 19:48 (laatste wijziging 25/12/2008 20:07)
Avatar van avdg PHP gevorderde naar eerste zicht, voorwaarde 1 en 2 lijken dezelfde, gebruik dan best
(sorry ik weet niet welke taal - edit gevonden)
  1. case 1:
  2. case 2:
  3. {code}
  4. break;


dat scheelt al wat, een beetje spelen met de break kan al leuke resultaten opbrengen 

nota: ik ken eigenlijk niets van actionscript, maar dit kan ik nog  

Edit 2: het is mij opgevallen dat je wel slecht sorteerd... met gevolg dat er grote code te schrijven valt
ik wed dat er sorteerfuncties zijn, om later via een whilelus uit te lezen... (sorry ik kan geen voorbeeld maken)
Offline W0etah - 25/12/2008 23:03
Avatar van W0etah PHP beginner Kan zijn dat ik je mis begrijp, maar kan je niet gewoon de score in een array zetten?

En dan sorteren.

bv:

var arr:Array = new Array(Number(varSpel1.naar), Number(varSpel2.naar), ...);

dan sorteren en gewoon de array overlopen
Offline avdg - 25/12/2008 23:20
Avatar van avdg PHP gevorderde ja dat bedoelde ik, en dan via een whilelus de gegevens instellen 
ik heb zelf geen zin om aan de code te prutsen vanwege te weinig verstand in actionscript  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s