login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Flash websites

Offline Mister - 29/05/2008 12:23
Avatar van MisterHTML interesse Dag iedereen,

Ik ben dus een eindwerk aan het maken over Flash in de webdesign praktijk. Omdat ik hier al jaren op dit forum kom en het zeer betrouwbaar vind. Wil ik jullie een vraag stellen. De antwoorden ervan komen dan mss wel in mijn einwerk. Het is een kleine research vraag eigelijk.

Wat zijn volgens jullie de voor en nadelen van een Flash website? Ik wil echt alles van A tot Z weten.. Natuurlijk weet ik zelf al wel veel, maar nu wil ik ook jullie mening horen...

, Alvast bedankt

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 29/05/2008 12:26
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Een flash website opzich is niet eens nadelig. Jammer genoeg de manier waarop meeste developers ermee om gaan wel.
Offline WimJ - 29/05/2008 12:34
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Niet echt SEO vriendelijk..
En ook zoals Sandernerd zegt, vrij duur..
Offline Mister - 29/05/2008 12:42
Avatar van Mister HTML interesse Niet SEO vriendelijk ben ik mee akkoord. Maar eigenlijk hangt dit volledig van de developer af. Als die er iets van kent, kan de Flash pagina op de eerst plaats in google komen... makkelijk zelfs...

Eén van de grootste voordelen vind ik nog altijd, dat het gewoon werkt in alle browers... En een Flash player heeft toch iedereen...
Offline WimJ - 29/05/2008 12:44
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Bijna iedereen 
En anders zegt de browser het wel hoe te downloaden 
Offline TotempaaltJ - 29/05/2008 13:56
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Voordelen:
- Ziet er mooier uit.

Nadelen:
- Als je alles in een keer laad, en het is een grote website... (heb ik best vaak gehad) 
Offline Ontani - 29/05/2008 19:08
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je kan alles in kleinere swf's steken en deze vannuit een framework inladen, zo worden professionele flash sites dan ook gemaakt...
Offline vinTage - 29/05/2008 22:14 (laatste wijziging 29/05/2008 22:19)
Avatar van vinTage Nieuw lid Flash op een deftige manier gemaakt (SWFAdress) is dus even SEO als elke andere site !
In samenwerking met SWFObject kan je dus gewoon via je browser (back/forwards) navigeren, zie je gewoon de juiste pagina titels en de juiste urls, searchbots lezen gewoon het content wat zichtbaar is in de div die overschreven word door js/flash.
Ook kan je dus gewoon een url ingeven en de sfw "plopt" gewoon naar de juiste frame/scene/whatever je daarvoor hebt gemaakt.
Het is dus alleen iets meer werk.

Het grootste nadeel van flash vind ik dat het niet meerekt adhv content.
Een andere nadeel van flash (as3) is dat het bij de minste scheve scheet een foutmelding op je site ramt.
Ik weet wel dat je dat gewoon oplost door allerlei foutmeldingen in te bouwen, maar soms zie je wel eens een dingetje over het hoofd..

Offline nick5556 - 08/06/2008 21:03
Avatar van nick5556 PHP beginner Nog een nadeel, maar dat weet je denk ik wel, niet iedereen heeft flash op z'n pc staan, dus dan word je website/je flash niet zichtbaar..
Offline ThAlmighty - 08/06/2008 21:28
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Flash is top voor kleine website's. Voor grote websites dien je echter een moeilijke structuur te bedenken om alles mooi weer te geven en om het gebruiksvriendelijk te houden (laden enzo).

Plus in principe moet je in flash alles handgemaakt erin zetten. Informatie kan je wel inladen en aan de hand daarvan dynamisch je content laten zien. Dit is aan de kant van Flash nog makkelijk te doen, maar aan de kant van je server (php+mysql) zul je dus een groot moeilijk cms erin hangen.

Flash is dus leuk voor kleinschalige, handgeprogrammeerde projecten. Wil je het echter groots aanpakken dan lukt je dit zowieso nooit in Flash alleen (zeker als je forums ofso wil gaan integreren), maar altijd in combinatie met een serverside taal. Echter grootschalige website's rocken wel als je combinatie van HTML en flash gebruikt. De gebruiker heeft dan toch een interactieve ervaring, maar voor de ontwikkelaar is het zoveel malen makkelijker.

Goed voorbeeld van een kleinschalige hit website:
http://www.fcparty.nl/  
Offline vinTage - 08/06/2008 21:41 (laatste wijziging 08/06/2008 22:08)
Avatar van vinTage Nieuw lid
ThAlmighty schreef:
Goed voorbeeld van een kleinschalige hit website:
http://www.fcparty.nl/  


dus niet, iemand zonder js/flash ziet...juist..NIKS
Dus skip dat goed voorbeeld maar snel 

edit: (beetje laat, maar wil gewoon even zeggen dat grote websites wel degelijk met flash (kunnen) werken)

heineken flash / heineken non flash (ook klote...iframe)
bacardi flash / bacardi non flash
en zo zijn er vast nog tig, deze kwamen gwn als nr 1 in me op 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s