login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

race game op baan blijven

Offline colaboer4 - 13/03/2008 16:04
Avatar van colaboer4Lid Ik ben bezig in flash een race game te maken. Ik ben best wel ver maar ik weet niet hoe ik er voor kan zorgen dat je op de baan moet blijven. Iemand vertelde mij dat je dit met guide layers kon doen. Maar op google kan ik alleen maar animaties via guide layer vinden. Ik weet wel dat je dit ook met script kan doen maar als het met een guide layer kan doe ik hte liever met een guide layer.

Wie kan mij dit vertellen.
bvd,

Colaboer4

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 13/03/2008 16:10
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
http://www.site...tion_tween
Offline Wim - 13/03/2008 16:11
Avatar van Wim Crew algemeen ik ken niets van flash, maar je zal zowieso met coordinaten moeten werken. Eventjes vergelijken met 1 = 1pixel (wat je zelf kiest uiteraard)

Je racebaan loopt bvb van 1,1 -> 10,1;10,2;11,2->11,10 ...
Je controleerd dan steeds of de pixel waar de gebruik op zit wel toegestaan is, indien niet gooi je een foutmelding naar de gebruiker
Offline colaboer4 - 13/03/2008 16:44
Avatar van colaboer4 Lid

Dus als ik dit doe zonder het animeren zeg maar zou je niet van de baan af kunnen?

wimmarien schreef:
ik ken niets van flash, maar je zal zowieso met coordinaten moeten werken. Eventjes vergelijken met 1 = 1pixel (wat je zelf kiest uiteraard)

Je racebaan loopt bvb van 1,1 -> 10,1;10,2;11,2->11,10 ...
Je controleerd dan steeds of de pixel waar de gebruik op zit wel toegestaan is, indien niet gooi je een foutmelding naar de gebruiker


Nee zo ingewikkeld zit het niet. Er zijn scripts van een paar regels. Je hoeft niet met coordinaten te werken zover ik weet. Toch bedankt voor je reactie 
Offline nielsvdwal - 13/03/2008 17:53
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde maak van de stukken die niet bij de weg horen movieclips.. geef deze instance namen en dan kan je met hittest zorgen dat ze niet over het gedeelte kunnen wat geen weg is.. makkelijkste is om elke onenterframe de coördinaten van je auto in een variable te stoppen.. en bij een hittest met iets buiten de baan.. zet je de auto weer terug op de vorige coördinaten..
Offline Ontani - 13/03/2008 18:30
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
wat is trouwens het nut van een racegame als je niet van een bepaalde baan af kunt...
Offline Stefan14 - 13/03/2008 18:34 (laatste wijziging 13/03/2008 18:34)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde misschien om iemand strafpunten te geven, misschien val je wel in het water als je op een brug zit of val je simpelweg naar beneden bovenop een viaduct. Het kan ook zijn dat je het racewagentje wilt laten vertragen omdat je op het gravel/zand zit.

Heel veel redenen waarom je wilt weten of het racewagentje zich op of naast de baan bevindt.
Offline vinTage - 13/03/2008 20:07
Avatar van vinTage Nieuw lid as2
http://www.vint...twoord1777
Offline Ontani - 13/03/2008 21:20
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@Stefan14: Zijn vraag is helemaal niet om te controleren of hij naast de baan zit of niet, zijn vraag is of het mogelijk is een auto op een baan te houden...

In een normale game heb je de mogelijkheid om je auto in elke richting te bewegen maar via hittests te beperken tot waar hij kan gaan.

Vintage zijn games en voorbeelden zijn daar de perfecte methode en voor.
Offline colaboer4 - 13/03/2008 22:17
Avatar van colaboer4 Lid Iedereen bedankt voor zijn reacties.

Ontani schreef:
@Stefan14: Zijn vraag is helemaal niet om te controleren of hij naast de baan zit of niet, zijn vraag is of het mogelijk is een auto op een baan te houden...

In een normale game heb je de mogelijkheid om je auto in elke richting te bewegen maar via hittests te beperken tot waar hij kan gaan.

Vintage zijn games en voorbeelden zijn daar de perfecte methode en voor.


Je rijdt in een soort ravijn en als je ineens door kan rijden klopt er iets niet. 
Offline vinTage - 13/03/2008 22:23 (laatste wijziging 13/03/2008 22:23)
Avatar van vinTage Nieuw lid
colaboer4 schreef:
Iedereen bedankt voor zijn reacties.

[..quote..]

Je rijdt in een soort ravijn en als je ineens door kan rijden klopt er iets niet. 

How the peep kan je nou in een ravijn rijden als je niet uit de baan mag ?  
Offline Ontani - 14/03/2008 10:12
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Dan is het de bedoeling dat je van de wanden van de ravijn objecten maakt waarin je in flash op controleerd of je wagen niet verder als die randen is gereden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s