login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wisselende afbeelding

Offline StannY - 07/12/2007 14:57 (laatste wijziging 07/12/2007 14:57)
Avatar van StannYHTML beginner ik heb een banner gemaakt in flash, waarin een 360° foto ronddraait, zodat je zogezegd continu ronddraait. nu, deze foto veranderd om de paar uur, en nu vraag ik mij af of het mogelijk is om deze foto automatisch te laten inladen in men banner en hoe ik dit dan moet doen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 07/12/2007 17:51 (laatste wijziging 07/12/2007 17:51)
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde GD gebruiken van PHP, en dat in een cronjob zetten 
Offline Rens - 07/12/2007 18:08
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Uhmm, de TS vraagt hoe hij om het uur een andere foto kan laden.
Lijkt me sterk dat dat alleen met GD kan hé 
Je zou bij elke keer uploaden de foto gewoon een nummertje moeten geven.
Dan bij het inladen een beetje PHP gebruiken om het hoogste nummer op te halen.
Denk dat je dit het makkelijkste kan doen i.c.m. MySQL.
Even een kleine query:
  1. SELECT MAX(id) FROM <tbl>;

En dan die foto gebruiken...
Offline compudoc - 07/12/2007 18:40
Avatar van compudoc PHP beginner of je zet in een database de dag en het uur wanneer de afbeelding weergeven moet worden.
bij ImgUrl plaats je de locatie naar de afbeelding.

database tabel:
ID | ImgUrl | date | hour

  1. mysql_query("SELECT ImgURL FROM tabel WHERE date = '".date('Y-m-d')."' && hour = '".date('H')."'");
Offline StannY - 09/12/2007 21:35
Avatar van StannY HTML beginner mja neen
die foto staat op nen site en om de 2 uur veranderd die foto, maar de naam blijft zelfde, maar zou die foto wel in mennen flashbanner willen laten mee veranderen, dus als ik in flash kan zeggen dat ie een externe foto moet inladen, denk ik dat dat wel moet lukken, alleen weet ik niet hoe dit moet...
Offline vinTage - 09/12/2007 21:46
Avatar van vinTage Nieuw lid Die foto staat op een ander domein ?

Is dat domein van jou, zodat je daar een cross domain policy file op kan zetten?
Als dat niet zo is, pech, geen externe foto dus.
Als dat wel zo is, dan kan een externe foto ophalen met dezelfde naam door er een variable aan mee te geven:
  1. iets.loadMovie("http://www.zzz.zz/images/img.jpg?iets="+Math.random()*ziljard)


Iets met de datum zou beter zijn, maar dit was minder code 
Offline StannY - 20/12/2007 20:02
Avatar van StannY HTML beginner maar neen, die foto blijft dezelfde naam hebben alleen veranderd de foto telkens... zo moeilijk toch niet? bijvoorbeeld: ene keer is het rood vierkant, 2u later een blauw, nog 2u later een groen... maar telkens heeft dat de naam "vierkant.jpg"... dus wordt gewoon elke 2u nen foto getrokken en die wordt telkens onder dezelfde naam op dezelfde locatie opgeslaan... en die zou ik dan via flash willen inladen... dus gewoon een externe foto in een animatie krijgen...
Offline vinTage - 20/12/2007 21:32
Avatar van vinTage Nieuw lid Lees mn post nog maar eens, maar dan met je ogen open..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s