login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

getBytesTotal van een LOSSE mc (een plaatje)

Offline Nrzonline - 22/04/2007 02:14 (laatste wijziging 22/04/2007 02:14)
Avatar van NrzonlinePHP ver gevorderde Hey SiMa Leute,

Ik ga aan de slag met een project voor school. Een photo slide show moet ik maken. Maar ik loop direct al vast..

Ik weet hoe ik bijvoorbeeld een preloader moet maken voor de hele flash animatie. Echter wil ik delen apart kunnen laden. De interface, buttons en de reutemeteut allemaal direct bij het bezoeken van de animatie. En de foto's (omdat het er véél zijn) allemaal apart laden.

Stel je voor, je komt op mijn slideshow die je nog niet eerder hebt bezocht, en je klikt op de eerste foto. Dan zal hij pas voor het eerst die foto moeten laden, en dat krijg je dan ook tezien. En ik krijg het maar niet voor elkaar...

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik van een losse movieClip (dus in dit geval de FOTO's en niet de gehele animatie) de getBytesTotal en getBytesLoaded voor elkaar?

  1. var imgSize_cab1 = getBytesTotal (mcCab_1.getBytesTotal);
Dit heb ik nu in mijn actionScript frame staan, en pas op de volgende frame staat daadwerkelijk de movieClip met de foto. Maar de grootte van imgSize_cab1 is gelijk aan de totale grootte van de hele animatie. Dus dit werkt niet...

Alvast vriendelijk bedankt,
Edwin ter Horst, Nrzonline

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 22/04/2007 02:26 (laatste wijziging 22/04/2007 03:07)
Avatar van vinTage Nieuw lid Maak een movieClipLoader aan en daaraan weer een listener tijdens het laden kan je dan je % oid tonen.

  1. <? klurke
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6. var lader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
  7. var listener:Object = new Object();
  8. preloader.balk._xscale=0;
  9. listener.onLoadProgress = function(target,loaded,total){
  10. preloader.balk._xscale=Math.round((loaded/total)*100);
  11. }
  12. listener.onLoadInit= function(){
  13. preloader._visible= false;
  14. preloader.balk._xscale=0;
  15. }
  16. lader.addListener(listener);



edit: hier een deftigere uitleg
Maak een balk met de rectangle tool.
Selecteer die en klik ctrl+f8 (geef whatever naam/movie) geef het de instancenaam preloader
Dubbelklik dan nog eens op dat ding en selecteer weer die balk, weer ctrl+f8 en (naam/movie) geef dat ding nu de instancenaam balk
Terug op de scene plak je deze as in een keyframe:
  1. <?
  2.  
  3.  
  4.  
  5. var container:MovieClip = createEmptyMovieClip("container", getNextHighestDepth());
  6. var lader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
  7. var listener:Object = new Object();
  8. preloader.balk._xscale=0;
  9. listener.onLoadProgress = function(target,loaded,total){
  10. preloader.balk._xscale=Math.round((loaded/total)*100);
  11. }
  12. listener.onLoadInit= function(){
  13. preloader._visible= false;
  14. preloader.balk._xscale=0;
  15. }
  16. lader.addListener(listener);
  17.  
  18. lader.loadClip("http://www.wasmoethwildlife.org/_images/landschap1.jpg", container);



dat adres in de loadClip is natuurlijk iets uit je xml/database/txt/whatever
Offline Nrzonline - 22/04/2007 09:47
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Hmz, zo op het eerste gezicht snap ik er nog niet veel van, maar ik ga het zeker tot op de bodem uitpluizen hoe het in elkaar steekt. (Zoals ik dus ook met PHP heb gedaan, en daardoor meer van PHP ben gaan snappen).

Ik laat je weten als het gelukt is of niet. Ik heb nu helaas geen tijd om het toe te passen, maar ik hoop het snel te kunnen gaan gebruiken..

Vintage, héél erg bedankt! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s