login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[FLASH] vars uit txt, lukt niet zo?!

Offline cowb - 17/07/2006 14:15 (laatste wijziging 17/07/2006 14:53)
Avatar van cowbLid Haai,

Ik heb een mp3 speler gemaakt, (http://www.cowbeast.be/freetickets/ft_player.php)
Maar ik wil deze nog beetje gaan uitbrijden. Zoals, die vu meter pas laten starten wanneer het liedje begint te spelen, en laten stoppen wanneer er op pauze word gedrukt of stop... ook zo'n procesbalk. Maar ook een beetje gebruiks vriendelijkers maken, zoals een txt bestand waar ik het url van het liedje ingeef of de naam of loop ja/nee (aantal variabelen. Ik heb dit stukje code...

  1. loadVariablesNum("cw_mp3.txt", 0);
  2. geluid = new Sound();
  3. geluid.loadSound(pad, true)
  4. info.text = naam;


txt bestand...
  1. &pad=Groove Armada - Superstylin.mp3
  2. &naam=Groove Armada - Superstylin
  3. &loop=1


De naam toont hij... maar het liedje begint niet te spelen, (als ik een url invul wel.) wat doe ik verkeerd?

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 17/07/2006 14:35
Avatar van vinTage Nieuw lid hier speelt je mp3 speler wel hoor.
En die vu meter is simpel, zet gewoon een extra stukje as bij de pause/stop start knoppen.

  1. startKnop.onRelease=function(){
  2. //je muziek zooi as
  3. vuMeter_mc.play();
  4. }
  5. stopKnop.onRelease=function(){
  6. //je muziek zooi as
  7. vuMeter_mc.stop();
  8. }


Offline cowb - 17/07/2006 14:37
Avatar van cowb Lid @vinTage: Ik weet dat hij daar speelt... maar ik zeg ook duidelijk dat ik de huidige wil updaten ;) dus die dat je zag... ben ik aan het veranderen. En heb een aantal veranderingen gedaan (zie topic) maar dan werkt hij niet meer.
Offline marten - 17/07/2006 14:37
Avatar van marten Beheerder zet je fla eens online als je wilt?

@vintage al trug of in cafe?
Offline cowb - 17/07/2006 14:41
Avatar van cowb Lid actionscript geven is toch meer dan genoeg? enigste plaats waar de fout kan in zitten... want hij heeft gewerkt... en door de aanpassingen doet hij het niet meer 
Offline vinTage - 17/07/2006 14:45
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
&pad=Groove Armada - Superstylin.mp3
&naam=Groove Armada - Superstylin
&loop=1


  1. loadVariablesNum("cw_mp3.txt", 0);
  2. geluid = new Sound();
  3. geluid.loadSound(lied, true)//LIED ?
  4. info.text = naam;




@marten jep terug sinds eergisteren, en gisteren (tot vanmorgen) feestje gahd *hik
Offline cowb - 17/07/2006 14:54
Avatar van cowb Lid sorry van die pad... was ik vergete aanpassen... ik had wat zitte prutsen en dat nog vergete terug zetten... maar met pad werkt het ook niet 
Offline vinTage - 17/07/2006 15:00
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
maar het liedje begint niet te spelen, (als ik een url invul wel.)


is je pad dan wel juist ? (in jou geval alles in dezelfde map ?)
Offline cowb - 17/07/2006 15:04
Avatar van cowb Lid Ja alles staat in de zelfde map... als ik dit doe,... lukt het wel

  1. geluid.loadSound("Groove Armada - Superstylin.mp3", true)


anders niet :/
Offline vinTage - 17/07/2006 15:05
Avatar van vinTage Nieuw lid trace je pad eens. (wss moet je alle text zonder spaties zetten ( ik dacht van wel))
Offline cowb - 17/07/2006 15:21
Avatar van cowb Lid \Documents and Settings\User\Mijn documenten\lay-outs\free-tickets\mp3\Groove Armada - Superstylin.mp3

dit is de lokatie van men bestand... hij staat ook op het web
http://www.cowb...stylin.mp3

en als ik deze in het txt bestandje gooi, doet hij het nog niet :/
Offline vinTage - 17/07/2006 15:26 (laatste wijziging 17/07/2006 15:29)
Avatar van vinTage Nieuw lid Zet in je eerste keyFrame eens
  1. trace(pad);
en dan publishen, als het goed is plopt er dan een extra windowtje open met daarin de naam van je mp3 OF undefined.

Als hij undefined geeft zou je je textfile eens zo moeten proberen:
  1. pad=Groove Armada - Superstylin.mp3&naam=Groove Armada - Superstylin&loop=1


edit: die trace niet in het eerste keyframe, maar als LAATSTE van alle codes.
Offline cowb - 17/07/2006 15:29
Avatar van cowb Lid ik krijg niks... :/
Offline vinTage - 17/07/2006 15:30
Avatar van vinTage Nieuw lid ah, ik heb net mn vorige post geedit.

Die trace als laatste code zetten (of iig NA de loadVariables)
Offline cowb - 17/07/2006 15:32
Avatar van cowb Lid steeds niks hoor 
Offline vinTage - 17/07/2006 15:34
Avatar van vinTage Nieuw lid ....*

Zelfs geen windowtje ?

Hmz, zet dan toch je fla eens online aub (of een gestripte versie ervan als je bang bent voor rippen oid) 
Offline cowb - 17/07/2006 16:02
Avatar van cowb Lid http://www.cowb...update.fla

here you go 
Offline vinTage - 17/07/2006 16:58 (laatste wijziging 17/07/2006 16:59)
Avatar van vinTage Nieuw lid
  1. <? kleurtjes
  2.  
  3.  
  4. this.createEmptyMovieClip("gegevens", 0);
  5. loadVariables("cw_mp3.txt", gegevens);
  6. function test() {
  7. if (gegevens.pad == undefined) {
  8. trace("bezig met laden.");
  9. } else {
  10. clearInterval(timer);
  11. geluid = new Sound();
  12. geluid.loadSound(gegevens.pad, true);
  13. naam.text = gegevens.naam;//de varnaam was naam, daar heb ik nu een instancenaam van moeten maken
  14. //trace("pad = "+gegevens.pad);
  15. }
  16. }
  17.  
  18. timer = setInterval(test, 100);
  19.  
  20. ftstop.onRelease = function() {
  21. geluid.stop();
  22. vumeter.stop();
  23. huidigeTijd = 0;
  24. };
  25. ftpause.onRelease = function() {
  26. huidigeTijd = geluid.position/1000;
  27. geluid.stop();
  28. vumeter.stop();
  29. };
  30. ftplay.onRelease = function() {
  31. vumeter.play();
  32. geluid.start(huidigeTijd, 1);
  33. };
  34. this.onEnterFrame = function() {
  35. if (rewind == 1 && huidigeTijd>0) {
  36. geluid.stop();
  37. huidigeTijd = huidigeTijd-.5;
  38. geluid.start(huidigeTijd, 0);
  39. }
  40. ftback.onPress = function() {
  41. rewind = 1;
  42. huidigeTijd = geluid.position/1000;
  43. };
  44. ftback.onRelease = function() {
  45. rewind = 0;
  46. };
  47. if (fastforward == 1 && geluid.position<geluid.duration) {
  48. geluid.stop();
  49. huidigeTijd = huidigeTijd+.5;
  50. geluid.start(huidigeTijd, 0);
  51. }
  52. ftforw.onPress = function() {
  53. fastforward = 1;
  54. huidigeTijd = geluid.position/1000;
  55. };
  56. ftforw.onRelease = function() {
  57. fastforward = 0;
  58. };
  59. };
  60. geluid.onSoundComplete = function() {
  61. geluid.start(huidigeTijd, 1);
  62. };
 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.244s