login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

layout wat gebuiken frames of tables

Offline Alex - 11/05/2005 21:32
Avatar van AlexNieuw lid Beste mensen

Heb voor mij zelf besloten dat mijn layout zo af is nu is mijn volgende vraag wat ik het bste kan gebruiken zijn frames of tables

de layout is te zien op http://www.phpprojecten.nl/site/index.jpg

Graag hoor ik uw mening

29 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 11/05/2005 21:34
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
div misschien 
Offline Cazey - 11/05/2005 22:29
Avatar van Cazey HTML interesse Bij frames wordt je niet goed gevonden door zoekmachines en de toekomstige versies van XHTML zullen frames niet ondersteunen
Offline Alex - 11/05/2005 22:34
Avatar van Alex Nieuw lid oke bij tabellen zijn er dan ook dingen waar ik speciaal rekening mee moet houden ??
Offline nemesiskoen - 11/05/2005 22:35
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
ik ga voor tabellen...


en waarom is iedereen zo voor div's???
ik haat div's, opera doet altijd raar met div's
Offline Alex - 11/05/2005 22:40
Avatar van Alex Nieuw lid oke het is voor het eerst dat ik dan met tabellen ga werken iemand tips of goede Tutorials
Offline nemesiskoen - 11/05/2005 22:41
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
valign='top'

gebruiken bij je content vlak, of alle vlakken waar je tekst bij gebruikt... daar heb ik echt LANG naar gezocht 
Offline Alex - 11/05/2005 22:44
Avatar van Alex Nieuw lid oke bedankt voor de tip maar nu nog een vraag ik heb nu mijn layout hoe kan ik die nu het beste indelen
Offline leendertW - 11/05/2005 23:09
Avatar van leendertW PHP beginner valign='top'

in XHTML mag je alleen style gebruiken dus wordt het
style="vertical-align: top;"
Offline Futs - 12/05/2005 00:50
Avatar van Futs Nieuw lid
Citaat:
en waarom is iedereen zo voor div's???
ik haat div's, opera doet altijd raar met div's


Tabellen zijn orgineel bedoeld voor text, en dan ook alleen puur text. Er is niks mis mee om met tabellen je layout te vormen, en het werkt ook goed.
Maar als je het professioneel wilt aanpakken ga je voor DIV's i.c.m. CSS.
Offline Gerard - 12/05/2005 10:24
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Maar als je het professioneel wilt aanpakken ga je voor DIV's i.c.m. CSS.


Jammer alleen dat het resultaat er dan altijd nog op elke browser anders uitziet. Eerst maar eens die standaarden doordrukken, dan stap ik wel compleet over.
Offline Frisbee - 12/05/2005 11:08 (laatste wijziging 12/05/2005 11:09)
Avatar van Frisbee HTML beginner
Citaat:
Jammer alleen dat het resultaat er dan altijd nog op elke browser anders uitziet. Eerst maar eens die standaarden doordrukken, dan stap ik wel compleet over.


ik bouw m'n sites altijd eerst in firefox en als ik hem als ie af is in IE (kots) bekijk is ie bijna altijd op de pixel precies gelijk. je moet alleen wel rekening houden met de verschillen tussen de browsers.

als je je site goed opbouwd zijn er minder verschillen dan wanneer je je layout met tabellen of, nog erger, frames in elkaar knutselt

en als xhtml zo kut is, waarom gebruiken bijna alle professionele bedrijven het dan?
Offline demaster502 - 12/05/2005 11:40
Avatar van demaster502 Nieuw lid mooi hoor
Offline Gerard - 12/05/2005 11:43
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
en als xhtml zo kut is, waarom gebruiken bijna alle professionele bedrijven het dan?


Geen woorden in mijn mond leggen plz want dat is totaal niet wat ik bedoel. XHTML is een beste standaard maar de CSS intepretatie van de verschillende browsers doet mij nogsteeds huiveren om te werken met div's.

DAT is wat ik zei.
Offline Frisbee - 12/05/2005 11:49 (laatste wijziging 12/05/2005 11:50)
Avatar van Frisbee HTML beginner oh oke, dat had ik even verkeerd begrepen 

maar de verschillen tussen de browsers zijn bekend. als je daar dus rekening mee houdt kun je een site prima gelijk krijgen in alle browsers. soms moet dat op een beetje een omslachtige manier. maar het blijft altijd beter dan tabellen (vind ik).
Offline Martijn1989 - 12/05/2005 11:52
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Zorg gewoon dat hij goed werkt op Firefox en Internet Exploader... daar zitten de meeste mensen op... en ik ga voor tabellen!
Offline Gerard - 12/05/2005 11:53
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
soms moet dat op een beetje een omslachtige manier. maar het blijft altijd beter dan tabellen (vind ik).


Dat houdt wel in dat je langer bezig bent met 1 bepaald item goed te krijgen. Dit kan nadelig werken voor je project m.b.t. de doorlooptijd van je project.

Dat soort kleine dingen maken het toch iets minder leuk.

Ik geef je wel toe dat ik div's een stuk interressanter vindt dan tables
Offline Frisbee - 12/05/2005 12:12
Avatar van Frisbee HTML beginner over het algemeen gaat het een stuk sneller dan met tabellen. vooral als je later nog ergens een wijziging moet komen gaat dat ook stukken sneller dan als je een hele tabel om moet gooien.

alleen in het begin kost het veel tijd als je het moet leren en dingen moet opzoeken enzo. maar als je een aantal websites gemaakt hebt scheelt het heel veel tijd.
Offline Futs - 13/05/2005 01:17
Avatar van Futs Nieuw lid
Citaat:
Jammer alleen dat het resultaat er dan altijd nog op elke browser anders uitziet. Eerst maar eens die standaarden doordrukken, dan stap ik wel compleet over.


Ik code goed en heb daar dus geen last van!
Zet je browser gewoon in Q-mode, probleem opgelost!
Offline Martijn1989 - 13/05/2005 08:12
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde en hoe doe je dat 
Offline Futs - 14/05/2005 14:06
Avatar van Futs Nieuw lid wat? goed coden? of je browser in Quircksmode zetten?
Offline MechaVore - 14/05/2005 14:12
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
Ik ben ook VOOR tabellen... Div zuigen omdat ze bij elke browser weer verschillend zijn.
Offline nemesiskoen - 14/05/2005 16:11
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
wat is Q-Mode?

ik deel je mening Lightblade! Div's en opera hebben ruzie...
Offline Fenrir - 14/05/2005 16:24 (laatste wijziging 14/05/2005 16:25)
Avatar van Fenrir PHP expert Quircksmode?
Door het goede doctype.
Eigelijk zien jullie het denk ik anders dat het is. Het is niet "verschillen tussen browsers". Maar "verschillen tussen internet-explorer en de rest". Opera doet het bijna altijd zoals de standards, net zoals ff, netscape, safari, etc.

Bij mij werkt css goed. Je kunt er betere layouts mee maken dan met tabellen, de source van tabellen is vaak 200% vs CSS. Ook is het beter voor zoekmachines. Het is maar wat je gewend bent, maar vroeger deed ik ook alles in tabellen, maar CSS is een stuk eenvoudiger, en ook sneller.
Offline CelestialCelebi - 14/05/2005 17:24
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Die layout is dus echt geschikt voor divs, het zou overkill zijn om tabellen te gebruiken daarvoor.

Natuurlijk is het wel te doen met tabellen, maar aangezien tabellen niet voor layouts zijn, ze veel te veel ruimte in beslag nemen, etc. is het gewoon afgeraden.
Offline Duikboot - 14/05/2005 17:44
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Wat wou je dan doen? Frames? Slice gewoon de handel met Photoshop, heb je een kant en klare code 
Offline jopie - 14/05/2005 20:44
Avatar van jopie Onbekend
Citaat:
Slice gewoon de handel met Photoshop, heb je een kant en klare code
dat is dus echt het slechtste wat je kunt (behalve zelf hele slordige code schrijven)

Citaat:
Het is niet "verschillen tussen browsers". Maar "verschillen tussen internet-explorer en de rest". Opera doet het bijna altijd zoals de standards, net zoals ff, netscape, safari, etc.
dat dacht ik dus ook, maar ik heb een keer een layout gehad (netjes gecode) die in netscape, ff, ie goed werkte, maar toen deed opera heel raar (lag niet aan echt aan divs, maar aan de op divs toegepaste css i.c.m. met lijsten).
Maar over het algemeen zijn het ff en netscape die het netjes doen, opera iets minder en ie, tjah, daar hebben we het maar niet over...
Offline Alex - 14/05/2005 21:58
Avatar van Alex Nieuw lid wat bedoelen jullie met divs ik ben nieuwbie dus kan iemand mij daar iets over uitleggen
Offline Futs - 15/05/2005 01:39
Avatar van Futs Nieuw lid
  1. <div id="blablabla">bla bla bla</div>


Dat is een DIV tag, en aan de hand van een (id) of (class) kan je het een stijl geven, dus vorm, kleur en inhoudelijke stijl, dus op de plaatjes en text in die div.
Offline Alex - 15/05/2005 10:12
Avatar van Alex Nieuw lid oke bedankt ga er eens wat mee stoeien
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s