login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

vraagje over frontpage

Offline kurtje21 - 09/05/2005 19:09
Avatar van kurtje21Nieuw lid Hoe kan je ervoor zorgen dat je bij frontpage precies tekst kan zetten op de plaats die je wil? Hij springt altijd vanzelf naar een bepaalde plaats. Bij Flash kunt ge snap to objects uitzetten. Is er ook zoiets bij frontpage want ik vind het niet. Alvast heel hartelijk bedankt aan degene die me hier mee kan helpen.

25 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jopiegoekopi - 09/05/2005 19:11
Avatar van jopiegoekopi Onbekend frontpage is een heel slecht programma voor domme en luie mensen.
het is van microsoft en levert html die alleen door IE te begrijpen is.

leer gewoon html, is niet moeilijk en dan kun je precies doen wat je zelf wilt. hier en op talloze andere sites kun je cursussen vinden.
Offline Simeken - 09/05/2005 19:13
Avatar van Simeken HTML beginner frontpage is een program voor mensen die geen moeite willen doen om HTML te leren ;)
Offline b4nkr0bz0r - 09/05/2005 19:14
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde of een begin van je webmaster carriere
Offline BigBug - 09/05/2005 19:14
Avatar van BigBug PHP expert gewoon tabellen zonder rand neerzetten en daarin typen
Offline vinTage - 09/05/2005 19:15
Avatar van vinTage Nieuw lid ehm, nee dat gaat niet.
html is iets meer ingewikkeld dat de grafische kant van flash.
flash is grafisch, maar html is code, en in die code moet je weergeven waar je plaatjes/tekst moet komen.
Lees een paar html tutorials door.
Offline Frederic - 09/05/2005 19:15
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde
Citaat:
frontpage is een program voor mensen die geen moeite willen doen om HTML te leren ;)

Doe toch een normaal man! Meeloper... Iemand geeft een gil en je doet direct mee. Als FrontPage zo slecht was zou het toch niet meer verkocht worden? MS maakt er nu nog genoeg winst op, en voor de beginnen webmaster is het echt een ideaal pakket...
Offline Mythic - 09/05/2005 19:35
Avatar van Mythic HTML interesse zoals bankrobzor en fredric zeggen frontpage is het ideale begin om te starten als webdesigner. je leer er de domme basis mee
Offline jopiegoekopi - 09/05/2005 19:38
Avatar van jopiegoekopi Onbekend
Citaat:
zoals bankrobzor en fredric zeggen frontpage is het ideale begin om te starten als webdesigner. je leer er de domme basis mee
niet dus, het is de reden dat veel mensen geen html kunnen en ms verdient er alleen maar aan omdat mensen lui/dom zijn en het makkelijk vinden.

gewoon html leren is veel beter.
Offline Shifty - 09/05/2005 19:41
Avatar van Shifty Onbekend Ik vind jouw instelling wel een beetje erg aan de vreemde kant jopiegoekopi. Frontpage doet alles voor je. Je hoeft niet aan de code te komen. Dit kan handig zijn voor mensen die er geen behoefte aan hebben om een scripttaal te leren, die het te moeilijkvinden etc. Je moet je instelling een beetje bijdraaien, want je doet net of iedereen die Frontpage gebruikt lui en dom is.

Gewoon html leren is inderdaad beter, misschien kan jij dat ook doen?
Offline Mythic - 09/05/2005 19:43 (laatste wijziging 09/05/2005 20:13)
Avatar van Mythic HTML interesse ik heb begonnen met webdesign door gewoon domme site met ingekleurde tabellen te maken in frontpage. enja kben gebeten door de bug. heb dan gekekn om html te lern enz....
Offline kurtje21 - 09/05/2005 20:08
Avatar van kurtje21 Nieuw lid kzal mijn vraag dan veranderen;-)

ik heb dus een achtergrondtekening waarin ik plaats heb voorzien om 5 knoppen in te plaatsen maar dat lukt dus niet met frontpage. Met welke html code moet je dan experimenteren om dingen verplaatst te krijgen. Enja allicht zal het een stuk beter zijn om zelf html te leren dan frontpage te gebruiken maar kben volop bezig met flash te leren en das al lastig dus voor mijn html codes gebruik ik frontpage al krijg ik daar niet alles mee gelijk ik het zou willen.
Offline Dekin - 09/05/2005 20:10 (laatste wijziging 09/05/2005 20:12)
Avatar van Dekin Nieuw lid Word wakker allemaal
Frontpage is handig voor de beginnende webmaster (wat al eerder is gezegd). Ik vind dat Shifty wel gelijk heeft. Wat boeit het welk programma wie gebruikt:$ .

Nu antwoord op je vraag.
Ergens bij 'Beeld' dacht ik of bij 'Invoegen' staat 'Laag'. Klik daarop. Daarin zet je je tekst. Je sleept de 'Laag' waar je hem wilt hebben en klaar:p

Edit.
Ik was aan het typen van een nieuw bericht dus had niet gezien dat je in die tussentijd een bericht had gepost.

Nou wat ik zeg ik denk gewoon het beste om een laag te gebruiken in photoshop gaan werken en dan gaan slicen ofzow:p
Offline Frederic - 09/05/2005 20:13
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Wat denk je, gaat de bakker van op de hoek zijn persoonlijke website volproppen met PHP en MySql? Nee, voor mensen die een beperkt publiek hebben, weinig onderhoud aan de site en niet veel speciaals is Frontpage meer dan voldoende!
Offline BigBug - 09/05/2005 20:23
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
ik heb begonnen met webdesign door gewoon domme site met ingekleurde tabellen te maken in frontpage. enja kben gebeten door de bug. heb dan gekekn om html te lern enz....


Ik ben geen vampier hoor 
Offline kurtje21 - 09/05/2005 20:25
Avatar van kurtje21 Nieuw lid oke dekin met photoshop die knoppen invoegen met een layer in de tekening. maar als ik die tekening dan in frontpage gebruik geld dat als een geheel dus dan kan ik mn knoppen ni meer gebruiken. en bij frontpage vind ik niks van een laag toevoegen
Offline Dekin - 09/05/2005 20:34 (laatste wijziging 10/06/2005 18:58)
Avatar van Dekin Nieuw lid Welke Frontpage heb jij dan?
2000
Het staat zowizo in Frontpage 2003

Edit.
@Kurtje21
Ik zal ff kijken of ik die code van die laag kan vinden.
Ik zit net op de verkeerde computer dus ik heb het niet bij de hand.

nemesiskoen edit: het is kuRtje, niet kutje(?)!!!
Offline kurtje21 - 09/05/2005 20:49
Avatar van kurtje21 Nieuw lid ah oeps, kheb idd 2000
Offline Cazey - 10/05/2005 11:35
Avatar van Cazey HTML interesse Bijna iedereen heeft windows en bijna iedereen heeft office. Je weet niets over html en alles en je wil ook een website maken en toevallig zie je frontpage staan. Je gaat wat proberen en je heb zo een website. Natuurlijk is het beter html te leren maar wie bedenkt dat op z'n moment.

Nu gaan we kurtje21 met z'n probleem helpen;-)
Offline Ontani - 10/05/2005 15:05 (laatste wijziging 10/05/2005 15:06)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
als je je html exporteert vanuit photoshop staan alle afbeeldingen in tabellen, om tekst toe te voegen aan deze cellen kan je best de afbeeldingen als achtergrond van de cel instellen.

over frontpage, het is en blijft een rapmpzalig programma, de output van html trekt nergens op. veel zever voor een bepaald lettertype en grootte, laat een frontpage pagina vooral niet valideren want die komt er nooit door.

als je dan toch gebruikt wilt maken van een graphisch programma kan je beter met dreamwearver aan de slag, deze html of xhtml codes komen tenminste overeen met de gestelde standaard
Offline Ontani - 10/05/2005 15:05 (laatste wijziging 10/05/2005 15:06)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
** gewist door een 2e klik op de verzend knop
Offline Dekin - 10/05/2005 15:25
Avatar van Dekin Nieuw lid Ja het is uiteraard het beste om die talen te gaan leren. Maar als je dat niet wilt kun je Frontpage gebruiken. Eigenlijk is Frontpage voor Dummies (dombo's) niet om te kwetsen maar het is zo. Lees gewoon wat html tutorials door dan kom je een heel eind. Probeer zoveel mogelijk uit je hoofd te leren dat is het beste en je hebt er zelf later profeit van:p. Als je html een beetje kan dan kun je overstappen op php enz teminste als je dat wilt. Je kan ook met css verder gaan dat is na mijn weten eigenlijk hetzelfde als html nou ja het komt op hetzelfde neer. Html = tabellen, tekst enz en css = omaak van de pagina ook zo'n beetje als html (tabellen, tekst enz). Als je de laat niet kan vinden wat ik je zei probeer dan wat met een onzichtbare tabel en een gewone tabel;-). Of kijk even hier bij de html tutorials:p . Hopelijk kom je er nu uit:D.
Suc6^^
Offline Legolas - 10/05/2005 15:28
Avatar van Legolas Onbekend FrontPage kan ook geen programmeercode highlighten behalve HTML, als je dan WYSIWYG wilt doen, neem dan beter DreamWeaver (raad ik aan)
Offline kurtje21 - 10/06/2005 18:00
Avatar van kurtje21 Nieuw lid Kheb ondertussen mn site (voorlopig) af. Wat vinden jullie ervan. Waarschijnlijk niet zo goed want is met frontpage gemaakt. Hier is het adres http://users.skynet.be/vsw
Offline cracker - 10/06/2005 19:00
Avatar van cracker Onbekend voor een nieuweling in het vak der webdesign best goed 

Frontpage gebruikt ook geen CSS dacht ik ?
Offline Fenrir - 10/06/2005 19:15
Avatar van Fenrir PHP expert
Citaat:
voor een nieuweling in het vak der webdesign best goed
Ja, inderdaad!

Maar ikzelf doe het liever in Notepad2, dan schrijf ik zelf de html- en csscode, en de plaatjes maak je dan in een graphic-editor, zoals photoshop, GIMP, etc.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s