login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[CSS] Layout probleem

Offline Fenrir - 21/03/2005 16:38
Avatar van FenrirPHP expert Ik heb een probleem met mijn css layout:
http://www.members.lycos.nl/leerphpfast/layout/

(let niet op de naar beneden verschoven linker/rechter kolom, dat komt door het reclame-frame)

Mijn probleem is dat als de linker/rechter kolom langer wordt dan de pagina, dat het dan buiten de layout valt.
Ze zijn allebei absolute gepositioneerd, dus wordt de footer niet naar beneden gedrukt.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn layout meerekt met de kolommen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline prorsoft - 21/03/2005 16:42
Avatar van prorsoft PHP gevorderde werk je met DIV'jes????
dan doe je gewoon height="100%"
Offline remy - 21/03/2005 17:14
Avatar van remy PHP ver gevorderde een veelvoorkomend probeel, ik heb ook al een aantal maal een vraag hierover gesteld, en nog steeds geen antwoord erop gevonden. heel google afgezocht, maar tevergeefs:s
Offline Fenrir - 21/03/2005 17:33
Avatar van Fenrir PHP expert
Citaat:
werk je met DIV'jes????
dan doe je gewoon height="100%"

Jij hebt zeker nog nooit een layout gemaakt? (zonder tabellen) 

height=100% werkt natuurlijk niet.

Citaat:
een veelvoorkomend probeel, ik heb ook al een aantal maal een vraag hierover gesteld, en nog steeds geen antwoord erop gevonden. heel google afgezocht, maar tevergeefs

Ja, ik ben al een tijd bezig zo'n layout te maken zonder javascript. Dit is het verst dat ik kom. Als je middelste kolom te lang wordt rekt de layout wel, maar bij de linker/rechter niet. Mss is het niet mogelijk in css? Wachten op CSS3 dan maar...
Offline Ontani - 22/03/2005 01:07
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
clear: both voor de middelste div
Offline Frisbee - 22/03/2005 09:25
Avatar van Frisbee HTML beginner je kan het beste alle 3 de kolommen float: left en een breedte geven. dan geef je de footer clear: both en moet ie het doen toch?
Offline FAQman - 22/03/2005 12:37
Avatar van FAQman Onbekend Fenrir, zet hem eens op 99% dat kan soms helpen, dan word de tekst samengeperst in een klein stukje.
Offline remy - 23/03/2005 17:37
Avatar van remy PHP ver gevorderde ik hd het eens voorelkaar in FF, maar teon werkte het niet in IE, en ik had het een keer opgelost in IE, maar werkte het niet eer in FF:\

@frisbee
als je alle kollomen een float meegeeft rekt het niet mee naar 100% hoor, dat hangt af hoeveel je er in hebt staan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s