login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hou dit aanpakken?

Offline cloudstrife - 22/09/2004 15:16
Avatar van cloudstrifePHP beginner http://www.gdasystems.be/siteindex1.jpg

Bovenstaande afbeelding heb ik van iemand gekregen. De persoon wil dit als website het enige wat ik moet doen is dit dus omzetten naar een html site en wat php achterstoppen zoals een admin en zo. Hoe zouden jullie dit geval aanpakken? Met een boven, midden en onderframe werken? Ik dacht aan een iframe maar dat zal niet gaan dankzij dat rondje met de hollandse vlag. Gewoon met tabellen gaat ook niet want het menu van onder moet altijd zichbaar blijven.. Graag jullie mening.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MothZone - 22/09/2004 15:25
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde include();
Offline cloudstrife - 22/09/2004 15:27
Avatar van cloudstrife PHP beginner Include(); ?? Zie niet goed waar je heen wilt.
Offline biertie - 22/09/2004 16:08
Avatar van biertie Onbekend kijk eens in de tuts
Offline Dennisvb - 22/09/2004 16:23
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde met include plaats je de php/html pagina in de index.php (in jouw geval):

http://www.site...2&id=3
Offline twopeak - 22/09/2004 16:59
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
frames zijn niet echt meer toegestaan, je moet proberen van ze niet meer te gebruiken, net als iframes.

includes of een template engine kunnen je helpen, hoewel ik vermoed dat de site redelijk klein is, en je dus gemakkelijk alle paginas met de hand kan maken.
Offline cloudstrife - 22/09/2004 17:29
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ik weet wel wat include en require en zo doen maar daarmee kom ik er niet want het onderste stuk met die rondjes allemaal moet steeds zichtbaar zijn en dat ga je niet flikken met include... Dat lijkt me enkel op te lossen door dat menu in een frame te zetten.
Offline infinity - 22/09/2004 17:42
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
je hebt je site in tabellen gezet die noem je index.php en dan op de plek waar je de context wil include je de boel en dan blijft de rest het zelfde..... werkt net zo als een i frame maar dan beter^^
Offline cloudstrife - 22/09/2004 17:44
Avatar van cloudstrife PHP beginner Weet ik wel, heb php ervaring hoor. Maar zoals ik al enkele keren zei moet het onderste gedeelte van de tekening dat met al die rondjes en tekst onder zoals webshop,.. kortom het menu genoemd ALTIJD zichtbaar zijn het mag dus niet verdwijnen bij het scrollen en dit is als ik het include wel het geval.
Offline Duikboot - 22/09/2004 18:42
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik denk dat er bedoeld word hoe je dit mooi in een tabel zet, de lay-out sliced etc. Het is het beste om dit met tabellen te doen denk ik.
Offline twopeak - 22/09/2004 18:47
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
zoals je zegt ga je waarschijnlijjk wel frames moeten gebruiken (of een scrollbare div?)

indien je frames gebruikt, hou er dan rekening mee dat je gebruikers enkel bookmarks naar de hoofdpagina kunnen zetten
dat gebruikers geen links naar individ. paginas kunnen zetten

er zijn nog nadelen, maar ik ben ze vergeten
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s