login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CSS: Opmaak van formulieren

Offline Sweepee - 28/02/2005 17:42
Avatar van SweepeeHTML beginner Hoi iedereen,

Ik zat gisteren eens te prullen met de opmaak van formulieren . Gewone tekstvakken en knoppen kreeg ik mooi opgemaakt hoe ik ze wou. Echter een keuzelijst van dit type kreeg ik niet helemaal opgemaakt:

<select>
<option>Keuze A</option>
<option>Keuze B</option>
<option>Keuze C</option>
</select>

De achtergrondkleur, lettertype, enz. kreeg ik opgemaakt, het pijltje naast het menu echter niet. Nu zag ik bij de scripts dit staan:

html {
scrollbar-face-color : #******;
scrollbar-highlight-color : #******;
scrollbar-shadow-color : #******;
scrollbar-3dlight-color : #******;
scrollbar-arrow-color : #******;
scrollbar-track-color : #******;
scrollbar-darkshadow-color : #******;
}

Nu ja, ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik denk dat dit voor de verticale scrollbar is in de browser? (duh denken jullie nu waarschijnlijk ) Die wil ik ook wel opmaken, maar is niet zo belangrijk eigenlijk (want dit is een deel van de browser). Als ik die keuzelijsten maar kan opmaken . Iemand ideën???

Bedankt voor alle reacties!!! :woohoo::bow:

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gml - 30/11/1999 00:00
Avatar van Gml HTML beginner een keuzelijst kun je niet opmaken. Of je moet je eigen maken...
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde dat is voor alle scrolbars in de browser IE
Offline nathanael - 30/11/1999 00:00
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Er bestaat wel degelijk een opmaak voor je keuzelijst... dit kan je maken in javascript.rnrnHeb je geen ervaring in javascript kijk dan ff in dit scriptrn[url=httpwww.leejoo.nljavamenukleurpull.htm]bron leejoo.nl[url]rnrn^^ 
Offline dexus - 30/11/1999 00:00
Avatar van dexus HTML beginner httpwww.dexus.nldropdown.html -- je kan er dacht ik niet meer aan veranderen.rnrndat voorbeeld van leejoo is gewoon een select met een achtergrond netzoals ik heb ^rnrner zijn wel javascript-menu's te vinden die je volledig kan stylen, maar dan is je site wel weer javascript-afhankelijk, en daarom vind ik dat een gewoone select toch beter is 
Offline Legolas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Legolas Onbekend Met CSS kan het volgens mij ook gewoon hoor. Gewoon option{background-color #000000;} Moet ie doen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s