login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formulier laten verzenden naar mail, in html

Offline Gub - 26/11/2013 14:52
Avatar van GubNieuw lid Op de website die ik gemaakt heb wil ik graag een contactformulier plaatsen.

Het formulier maken is geen probleem, maar het laten verzenden lukt me niet goed.
Ik heb het nu zo <form action="mailto:eigen@email.adres" method="post"> maar op die manier wordt het verzonden via het lokale email programma, je weet wel... niet handig, werkt vaak niet goed, en ik krijg het raar binnen.

Wat moet ik er nu nog aan toevoegen om het zo te krijgen dat als de gebruiker op verzenden klikt, het ook direct verzonden wordt en ik het duidelijk binnen krijg?

Via google kom ik er niet uit, via starthosting (waar de site online staat) kom ik ook niet verder. En ze geven ook geen support daarop.

Ik ben pas een beginner, en gebruik html kit. Heb al wel iets gevonden met/over php maar dat zegt me niets... ik weet niet hoe ik dat kan toepassen of gebruiken.

Is er hier iemand die me op weg kan helpen?

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 26/11/2013 16:06 (laatste wijziging 26/11/2013 16:14)
Avatar van Thomas Moderator Meestal verwijst de action-eigenschap van een formulier naar een URL waar zich een script bevindt die de formulier-invoer kan verwerken. Dit handelt je webserver vervolgens helemaal voor je af (zonder tussenkomst van de persoon die die webpagina bezoekt), en na afloop krijg je een boodschap terug of het verwerken van de informatie en het versturen van de e-mail is gelukt.

Afhankelijk van wat voor hosting- of software-pakket je gebruikt (denk bijvoorbeeld aan populaire Content Management Systemen (CMS) zoals Joomla of Drupal of blogsystemen zoals WordPress) wordt er allerlei out-of-the-box spul meegeleverd die het bouwen van formulieren + de afhandeling ervan eenvoudiger maakt.