login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Oplossing png in internet explorer 6? (Opgelost)

Offline Kosmoseistis - 11/08/2011 18:19
Avatar van KosmoseistisLid Hallo,

Ik ben op zoek naar de eenvoudigste oplossing voor het goed weergeven van png - afbeeldingen in internet explorer 6.

Welke link brengt me naar de meest up-to-date oplossing?

Greetz,
Kosmo

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 11/08/2011 18:37 (laatste wijziging 11/08/2011 18:38)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Wat bedoel je met goed?!

Verschillende tips, tricks en hacks om dit op te lossen. 
Bedankt door: Kosmoseistis
Offline Kosmoseistis - 11/08/2011 18:43 (laatste wijziging 11/08/2011 18:54)
Avatar van Kosmoseistis Lid Korte code, altijd werkend en liefst eenvoudig code zodat ik ze kan lezen, begrijpen en er iets van leren 
En goed weergeven daarmee bedeol ik dat hij doorzichtig is zoals moet, en niet die vervelende witte achtergrond weergeeft.

Offline lemoinet - 11/08/2011 19:33
Avatar van lemoinet PHP gevorderde wat dacht je van je site niet meer voor IE 6 te ontwikkelen. je ontwikkelt toch ook niet meer voor Firefox 1 en dergelijke.
Bedankt door: Martijn, Kosmoseistis
Offline Pieter - 11/08/2011 21:07
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ongeveer 2% van de gebruikers blijft IE6 gebruiken, terwijl er tal van sites geen ondersteuning meer bieden. Google en WordPress bv ondersteunen officieel IE6 niet meer (en tonen effectief ook renderfouten)...
Bedankt door: Stijn, Martijn, Martijn2008, Kosmoseistis
Offline Esli - 11/08/2011 21:50
Avatar van Esli PHP interesse Klopt, ik denk verder wel dat het net is om wel een boodschap weer te geven.

"Je gebruikt een verouderde browser. Klik hier om te updaten, of kies voor een beter alternatief: chrome".
Bedankt door: Kosmoseistis
Offline Martijn2008 - 11/08/2011 23:36 (laatste wijziging 11/08/2011 23:39)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner
Pieter schreef:
Ongeveer 2% van de gebruikers blijft IE6 gebruiken, terwijl er tal van sites geen ondersteuning meer bieden. Google en WordPress bv ondersteunen officieel IE6 niet meer (en tonen effectief ook renderfouten)...


Precies! Youtube biedt als het goed is ook geen ondersteuning meer voor IE6. De vraag is of je IE6 graag wilt ondersteunen of dat het tot de requirements van de opdrachtgever behoort. Het ligt een beetje aan het soort/type publiek waarvoor je de website maakt, maar ik zou net als Pieter IE6 uitsluiten om voor te ontwikkelen. IE6 is inmiddels meer dan 10 jaar oud.
Bedankt door: Kosmoseistis
Offline ThAlmighty - 12/08/2011 00:27
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Je komt al snel bij zoiets als modernizr uit. Die doet niet alleen dat, maar maakt nog veel meer opties mogelijk in IE6. Ik sluit me alleen aan bij de rest, IE6 moet gewoon dood. Gewoon een nette melding geven en zeggen dat je geen garantie geeft dat dingen werken. Als zelfs grote jongens als Facebook geen ondersteuning meer geven, word het hoog tijd.
Bedankt door: Kosmoseistis
Offline Kosmoseistis - 12/08/2011 05:13
Avatar van Kosmoseistis Lid Bedankt voor alle reacties,

Maar even voor alle duidelijkheid.
Ik ben op de hoogte van de meeste van jullie mededelingen. Maar als (semi)beginnende webontwikkelaar wil ook wel eens leren hoe je een website ook nog voor IE6 goed kan maken. Was dus meer een vraag vanuit interesse. Vandaag speciaal daarvoor de IE-tester geïnstalleerd. Bezig met de ontwikkeling van mijn tweede website en had er voor gekozen om de crossbrowser-comptabiliteit zo optimaal mogelijk uit te voeren, vandaar...

Doch bedankt voor de reacties want deze geven mij ook een indruk van hoe ik met cr...br..-comp.. moet omgaan;-)

Greetz,
Kosmo
Offline Ontani - 12/08/2011 08:29
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je moet natuurlijk ook denken dat als je voor een volledige IE6 support wilt gaan er een hoop hacks en extra code aan je html + css moet worden toegevoegd. Optimaal is dit dus zeker niet aangezien 98% van de bezoekers niets heeft aan deze code en je dus je bandbreedte de vuilbak in smijt.
Bedankt door: Kosmoseistis
Offline Kosmoseistis - 12/08/2011 15:31
Avatar van Kosmoseistis Lid Oké,

bedankt voor iedereen zijn reacties. Ik zal jullie advies opvolgen en IE6 achterwege laten. Zo kan ik mij concentreren en zaken bijleren die momenteel belangrijker zijn in de webontwikkeling.

Thanks people.
Kosmo
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s