login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem! (Opgelost)

Offline Babsmolleke - 08/09/2010 21:50
Avatar van BabsmollekeNieuw lid Beste,

Mijn site geeft van de ene dag op de andere foutmelding.
De pagina kan niet weergegeven worden, u dient zich aan te melden!
Of iets in die genre!!
Weet iemand wat het probleem is?
Thx.

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 08/09/2010 21:52 (laatste wijziging 08/09/2010 21:53)
Avatar van avdg PHP gevorderde *kijkt in zijn glazen bol en beseft dat het niet werkt*

heb je meer details over je foutmeldingen?

Wat voor foutmeldingen heb je? Wat krijg je? enz...

liefst meer details
Offline Stijn - 08/09/2010 21:54
Avatar van Stijn PHP expert Heb je per ongeluk een login-ding geinstalleerd? 
Offline vinTage - 08/09/2010 21:55
Avatar van vinTage Nieuw lid je topic title is ook een probleem...lees de regels (7.2) er eens op na svp.
Offline markla - 08/09/2010 22:47
Avatar van markla PHP interesse Heb je iets met .htaccess zitten uit proberen?

Kun je nog met FTP bij je domein ?

Kun je nog met Putty bij je domein ?



Offline Babsmolleke - 09/09/2010 11:45
Avatar van Babsmolleke Nieuw lid Ik krijg gewoon deze foutmelding: HTTP 403 Deze pagina kan niet weergegeven worden, Meest waarschijnlijke oorzaken:
•Voor deze website dient u zich aan te melden

De site is via one.com en zie geen problemen.
Het betreft deze site: www.c-mconstruct.be
Ik denk niet dat ik ook maar iets aangepast heb aan de site of de bestanden.
Offline pinquin - 09/09/2010 11:51
Avatar van pinquin HTML interesse Hoi Babsmolleke,

In dit soort gevallen in google je vriend!

Als eerste resultaat krijg ik een link naar de wikipedia die mij verteld dat 403 een error is die aangeeft dat de toegang wordt ontzegt vanwege rechten die ik blijkbaar niet heb.

Wat het mogelijke probleem zou kunnen zijn is dat de index pagina de verkeerde rechten heeft (chmod). Deze moet minimaal 644 zijn.

succes

gr,
Offline Maarten - 09/09/2010 14:06
Avatar van Maarten Erelid De reden dat je die pagina krijgt is omdat er geen bestand is dat index.html, index.php of iets dergelijks heet. Dat is de pagina die de bezoeker te zien krijgt als er geen specifiek bestand is opgegeven (bv. site.be/eenbestand.html).

Omdat de server "directory listing" niet toestaat, krijg je dus de melding 403, omdat je geen bestandsoverzicht van de map kunt krijgen (beveiligingsoverwegingen). Zorg dus dat je een indexpagina hebt, en het probleem lost zichzelf op.
Offline markla - 09/09/2010 17:55
Avatar van markla PHP interesse
Babsmolleke schreef:
I
Ik denk niet dat ik ook maar iets aangepast heb aan de site of de bestanden.


Oeps je DENKT dat je niets heb aangepast. Helaas denk ik van wel. dit gebeurd niet zomaar.

het klinkt kinderachtig maar gaan eerst een goede tutorial lezen over hoe websites werken apache/PHP/mysql voor je aan een website begint
Offline Koen - 09/09/2010 18:40
Avatar van Koen PHP expert Volgens mij zit Pinquin er het dichtst bij. Het ziet er naar uit dat het probleem niet zozeer de directory listing is die uitstaat, maar een probleem met de rechten. Als je nu bijvoorbeeld naar http://www.c-mconstruct.be/onbestaand.html wil surfen, dan zal je zien dat je ook daar een 403 foutmelding krijgt, hoewel je in dit geval normaal een 404 (not found) foutmelding zou moeten krijgen.

Daarom geloof ik dat er ofwel iets fout staat ingesteld in een htaccess bestand, ofwel dat de root-map van je website om één of andere magische reden opeens te weinig rechten heeft (zie Wikipedia.org: Chmod). Doorgaans heeft deze map de naam public_html, htdocs of httpdocs.

Babsmolleke, zou je daarom even willen nagaan of er in die root map zich een bestand genaamd ".htaccess" bevindt en daar de inhoud van willen posten? Kijk ook even naar de mode/rechten van deze root-map (in de meeste FTP-clients verschijnt deze optie na een rechterklik op die map). Een goede chmod-configuratie zou bijvoorbeeld de volgende zijn:
0644 (Owner: Read+write, Group: read, world: read).

Succes. 
Offline Babsmolleke - 09/09/2010 19:42
Avatar van Babsmolleke Nieuw lid Ik heb ondertussen de site om een ander domeinnaam (via servage kijk eens (www.saziva.com) in plaats van one) en daar gaat ie wel. Ik heb ook gemerkt dat als ik via one.com inlog dat er automatisch in de map \wpimages bestanden toegevoegd worden (gisteren om 19u40 allemaal en heb ze verwijderd) en vandaag staan ze er allemaal weer op om 17u23 maar ben er zelfs niet aan geweest!
Er is geen htaccess bestand, ook geen public_html, htdocs of httpdocs.
Louter mijn pagina's (index.html en al de andere tabbladen zitten erin ook nog een \wpimages met daarin al die foto's die er plots inkomen en nog een map \wpsscript met daarin jsRollover, jsValidation en jspngfix.js. en een blank.gif en als ik er op klik krijg ik dezelfde foutmelding van de site.
Er is appart ook nog een WebPlusDb.txt das alles.
Offline Koen - 10/09/2010 16:46
Avatar van Koen PHP expert Dan zit je al in de root-map, probeer eens om te rechterklikken (eender waar in die map, maar niet op een ander bestand/map). Kijk dan of je daar iets vind in verband met die rechten, indien je het dan nog niet kan oplossen lijkt het me raadzaam om One.com even te contacteren, zij kunnen je dan zo goed als zeker wel verderhelpen.
Bedankt door: Babsmolleke
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s