login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

text gaat uit div

Offline BjoJnD - 30/03/2010 12:43
Avatar van BjoJnDNieuw lid hallo

ik heb even een vraagje over een veel voorkomend probleem ( bij mij althans ) :

je hebt je layout in html, maar als je in een bepaalde div tekst plaatst zonder spatie, dan houdt die geen rekening met de width van de div en loopt die gewoon door... het is hoogst onwaarschijnlijk dat je een ellenlange tekst hebt zonder spatie natuurlijk, maar kan dit op een of andere manier worden opgelost?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 30/03/2010 13:05
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je kan eventueel overflow instellen op die div, ook is in php wordwrap voorzien. CSS3 zou dit probleem ook moeten voorkomen.
Offline Jointjeff - 30/03/2010 13:08
Avatar van Jointjeff HTML interesse was net aan het uitzoeken en zag dat Ontani me voor was.

http://nl3.php.net/wordwrap

overflow hidden is niet echt een optie denk ik, sinds hij dan gewoon stopt met het laten zien van de tekst.
Offline Ontani - 30/03/2010 13:17 (laatste wijziging 30/03/2010 13:18)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@Jointjeff: Ook niet iedereen heeft php beschikbaar, ik vind dit ook het meest vervelende wat er bestaat in HTML en CSS. Vooral als je geen beheer hebt over de lengte van de tekst.

Zoals hier op sitemasters. ddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
Offline Jointjeff - 30/03/2010 13:26
Avatar van Jointjeff HTML interesse Heb je gelijk in. Dan is idd overflow: hidden; de enige optie.

Vervelend is het zeker, maar hier bij sitemasters zouden ze er toch wel wat aan moeten kunnen doen 
Offline WimJ - 30/03/2010 13:28
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
Jointjeff schreef:
Heb je gelijk in. Dan is idd overflow: hidden; de enige optie.

Vervelend is het zeker, maar hier bij sitemasters zouden ze er toch wel wat aan moeten kunnen doen 


Zal vast en zeker wel ergens in die mysterieuze bedoelingen van de laatste nieuws post zitten.
Laten we hopen lol want dat is wel scheef zicht hierboven  
Offline BjoJnD - 30/03/2010 22:46
Avatar van BjoJnD Nieuw lid het is zeker en vast vervelend. Van Wordwrap had ik ook al gehoord, nog nooit geprobeerd en zal het ook niet doen, want een probleem is het nu niet vind ik. Echter zou css3 inderdaad een oplossing mogen bieden :-)
Offline vinTage - 30/03/2010 22:51
Avatar van vinTage Nieuw lid css3 word nog lang niet door alle browsers ondersteund (3 keer raden wie), dus die optie zou ik voorlopig maar links laten liggen.
Offline BjoJnD - 04/04/2010 00:29
Avatar van BjoJnD Nieuw lid graag had ik nog een bijdrage gedaan aan deze post 

op deze site heb ik iets ontdekt

de css word wrap poperty
Bedankt door: vinTage
Offline WebSmurf - 04/04/2010 21:30
Avatar van WebSmurf Nieuw lid Werkt max-width property niet gewoon ?
http://www.w3schools.com/css/pr_dim_max-width.asp

Greetz  
Offline vinTage - 04/04/2010 21:45
Avatar van vinTage Nieuw lid
WebSmurf schreef:
Werkt max-width property niet gewoon ?
http://www.w3schools.com/css/pr_dim_max-width.asp

Greetz  

neej..
Offline Quibus - 04/04/2010 22:28
Avatar van Quibus Nieuw lid Ik vraag me af waarom je zo'n lange string wilt invoeren.
Normaal een aantal woorden in een zin geeft toch niet zo'n probleem, Mits je teks boxje niet te smal is, kan je zonder problemen je zinnetjes intypen, of heb ik je probleempje niet goed begrepen?
Als ik een aantal (zeg meer dan 80) letters achter elkaar, zonderspatie's hier op dit forum ga intypen, dan krijg ik zeer waarschijnlijk ook problemen.


Groetjes,
Quibus.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s