login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Iframes

Offline TrueForce - 31/01/2010 00:12 (laatste wijziging 31/01/2010 00:14)
Avatar van TrueForceNieuw lid Ik heb een website waarin ik in de index een iframe heb staan, hierin staan foto's die worden vergroot in een andere pagina via de code...

target="_top"

Alleen in die pagina wil ik ook een knopje maken waarmee je vanuit de foto weer terug kan gaan naar de index, maar in de iframe die foto's (heb meerdere pagina's voor in de iframe).

Weet iemand welke code ik nodig heb om dit voor elkaar te krijgen?
Ik kan namelijk alleen de index laten openen met de standaard iframe-pagina, maar die is natuurlijk niet altijd juist.

Alvast bedankt voor je hulp!

Zie voor voorbeeld: www.trueforce.info/cardy (klik op gallery, dan op de 1e foto, vanuit die pagina wil ik terug naar de pagina waarin je voorheen zat)

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Milo - 31/01/2010 00:51
Avatar van Milo Nieuw lid Ho Stop!!!!

Iframes zijn not done...

gebruik divs en css en zorg dat je site er ook goed uitziet in andere browsers..

Gr,
Offline TrueForce - 31/01/2010 01:00
Avatar van TrueForce Nieuw lid Maar ik ben amper een gevorderd webdesigner, baal ik zelf ook van, wil echt graag meer kunnen, maar ja, weet niet zo goed hoe ik het moet leren zonder studie.

Ik heb er wel divs in staan, maar hoe wil ik dat doen dan met img en divs? Hoe werkt dat dan precies? CSS heb ik ook, alleen extern.

CSS en divs / span dat soort dingen zijn niet mijn sterkste punten.
Offline Jelmerholland - 31/01/2010 01:35
Avatar van Jelmerholland PHP beginner php, javascript, ik weet ook niet hoe 't moet.

CSS en divs, ga dat eerst leren voordat je op andere dingen gaat focussen.

http://www.w3schools.com/
Offline WebSmurf - 31/01/2010 02:24
Avatar van WebSmurf Nieuw lid
Citaat:
Ho Stop!!!!

Iframes zijn not done...

gebruik divs en css en zorg dat je site er ook goed uitziet in andere browsers..

Niets mis met iframes hoor mits je weet wat je doet..
Offline TrueForce - 31/01/2010 02:51
Avatar van TrueForce Nieuw lid Tnx, heb er al veel van!

Dank.
Offline vinTage - 31/01/2010 03:54
Avatar van vinTage Nieuw lid
WebSmurf schreef:
[..quote..]
Niets mis met iframes hoor mits je weet wat je doet..


Moet je mij toch eens uitleggen waarbij frames (in een website en niet voor een cms of pma of...) goed te gebruiken zijn.
Offline mvde - 31/01/2010 09:35
Avatar van mvde Lid
WebSmurf schreef:
[..quote..]
Niets mis met iframes hoor mits je weet wat je doet..

totaal niet mee eens.. ik sluit mij aan: neem css + Div's! is vaak ook een stuk mooier...
Offline TrueForce - 31/01/2010 11:33 (laatste wijziging 31/01/2010 11:35)
Avatar van TrueForce Nieuw lid Ik heb nu de website via css en divs laten werken, is dit nou beter?!
Ik heb wel al gemerkt dat het design bij google chrome problemen vertoont, wanneer in IE8 alles perfect staat.

Iemand suggesties hoe je dit soort dingen kunt oplossen?!

http://www.trueforce.info/cardy
Zie o.a. de tekst waar je je bevindt op de website;
de tekst onder het kopje "about" en onder "contact".
Offline Esli - 31/01/2010 11:41
Avatar van Esli PHP interesse Je "code" is niet bepaald op een hedendaagse manier gemaakt.

http://validato...mp;group=0

Offline TrueForce - 31/01/2010 11:53 (laatste wijziging 31/01/2010 11:56)
Avatar van TrueForce Nieuw lid Ja, ik heb het in 2004 geleerd, dus loop achter, maar ik wil meer leren, maar lukt niet bepaald en daar baal ik van, net als bij deze site dus...

maar heb een site gekregen waarin veel lessen staan, dus hopelijk werkt dat!

Het zijn trouwens allemaal normale dingen wat ie als fout ziet, ben ik enorm benieuwd hoezo...net als hoofdletters ipv kleine letters en daarna de aanhalingstekens geeft ie fouten weer, slaat toch nergens op of moet het opeens ' die ipv "? HULP?!?!
Offline Esli - 31/01/2010 12:42
Avatar van Esli PHP interesse Daar slaat alles op. Oké, wat je doet is niet fout, maar de manier waarop jij nog werkt, die was zelfs in 2004 al not-done.

Het is belangrijk dat je alles netjes doet en volgens de hedendaagse manier, dat gaat sowieso al fouten verminderen. Verder is een goede HTML-editor een must. Tegenwoordig zijn er velen die gaan zorgen dat de fouten die maakte vermeden worden. Althans, ze geven aan dat het niet netjes. Een zeer goede die heel wat talen verstaat is NetBeans, volledig gratis. (Het standaard kleurenthema is wel niet erg overzichtelijk, maar als je even googeld zijn er zat te vinden)
Offline TrueForce - 31/01/2010 12:49
Avatar van TrueForce Nieuw lid Ik werk zelf prettig met Evrsoft 1e Page 2006.

Maar hoe moet ik het dan doen, want de info over dat ik fout doe, dat begrijp ik wel, maar hoe moet het dan en hoe kom ik daar dan achter?!

Heb je websites, suggesties of kan je me dingen leren?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s